Forever Young (1992)

geregisseerd door Steve Miner
met Mel Gibson, Jamie Lee Curtis en Elijah Wood

Het is 1939, en de testpiloot Daniel McCormick neemt het risico zijn geliefde niet meteen ten huwelijk te vragen. Buiten het restaurant waar ze zitten, wordt ze aangereden en de artsen denken niet dat ze ooit uit haar coma zal ontwaken. Een vriend van de testpiloot doet experimenten om levende wezens in te vriezen. Nadat het gelukt is met een kip wil hij het met een mens proberen, en omdat de piloot zijn geliefde zo niet aan kan zien laat hij zich een jaar invriezen. Maar hij ontwaakt pas als het al 1992 is.

Erg vermakelijke film. Wel beetje onzin verhaal maargoed.

neo (crew)
goeie dramafilm.vind alleen het einde bagger

Linda
Matige film. Ik vond het verhaal van de film nog wel aardig en er werd ook erg goed geacteerd. Maar dan dat slechte einde, dat verpestte de hele film.
Echt logisch was de film ook niet. Erg knap dat als je aan wat knopjes draait je zomaar even iemand ontdooit. Trouwens ook erg knap dat als je net ontdooit bent, je zomaar wat geld op zak hebt voor de telefooncel. Ach ik zit eigenlijk ook maar wat te zeuren om niks .
Ik heb nog even getwijfeld tussen 2 en 2,5 sterren maar de naakte Gibson doet het em . 2,5 sterren dus.

kappeuter (moderator)
Linda schreef:

maar de naakte Gibson doet het em

Mooi, deze hoef ik dus niet meer te zien.

Linda
Ach, ga toch slapen!

Toen ik voor het eerst Lord of the rings keek dacht ik: Die Elijah wood ken ik ergens van. Maar ik kon er nooit achterkomen waar ik em van ken. Toen keek ff in de pauze van Schatjes naar net5 en toen wist ik het eindelijk. Hij is in al die jaren echt niet veranderd.

avatar van Phoenix
Aardig filmpje met leuk acteerwerk. Het einde doet wat afbreuk aan de film omdat het niet ECHT geloofwaardig is (de hele film trouwens niet idd.).

Doe maar 3* omdat ik Elijah Wood nu eens zonder krullen zag.

Geinige film, zit eigenlijk maar weinig actie in, maar is toch leuk om te kijken.

JonathanTucker
Nick Kang schreef:

Hij is idd niet veranderd, nog steeds mooi

JonathanTucker
Phoenix schreef:

Doe maar 3* omdat ik Elijah Wood nu eens zonder krullen zag.

In elke film waar Elijah in speeld heeft hij geen krullen, alleen in LOTR.

Zeer mooi gebracht. Dit is een film waarbij je van in het begin tot het einde niet uit de zetel komt om in de frigo te kijken. Is op geen enkel moment langdradig, alles volgt elkaar goed op. Origineel verhaal en prachtig acteerwerk. Aanrader, 3,5 op 5.

Een heerlijk film, fijn acteerwerk, leuk verhaal.

avatar van Misantro
'k Heb hem maar een klein stukje bekeken (niet omdat ik het niet mooi vond, welteverstaan!), maar de film beviel me wel. Vooral fijn acteerwerk van Elijah Wood, voor zo'n klein gastje
De volgende keer zal ik hem zeker helemaal bekijken

avatar van DragQueen
Prima dramafilm, met een vrij ontroerend verhaal. wat in mijn ogen natuurlijk zeer onwaarschijnlijk is, maar toch.. het wordt allemaal goed gebracht, met de nodige ontwikkelingen die daarbij horen. bovendien is het acteerwerk van gibson en curtis zeer degelijk gebracht. verder best een fijne film om te kijken. 3 sterren.

avatar van witboek
Het enigste wat ik goed vond is dat hij op het einde vertrok en dat is mijn mening over de film.

avatar van film88888
Hele mooie film, met een super mooi plot dat heel ontroerend is.

Mel Gibson speeld weer heel knap, en soms wel weer wat grappig.

Ik was voor de film meer voor het super mooie verhaal (daarom dat ik wel goede verwachtingen had van de film) Elijah Wood die hier waarschijnlijk één van zijn eerste rollen kreeg, voor zo een jong jongetje vond ik hem wel heel goed acteren. Jamie Lee Curtis deed het ook vrij goed.

één van de betere romantische drama films.
Ook één van Steve Miner's betere films.

avatar van ®Tc
Vermakelijk filmpje, maar ook niet meer dan dat, vooral het einde vond ik maar zwakjes en te langdradig. Wel leuk om Elijah Wood zo jong te zien en hij doet het zeer goed.

***

avatar van Anjin
Vond het wel een mooi verhaal..

avatar van dims
Ik vond het een prachtige film.
Mensen klagen over een slecht einde, ik vond het een prachtig einde, en dat komt waarschijnlijk door een scène die gepikt was van Somewhere in Time.
Natuurlijk is het fixie maar ik vond hem heerlijk wegkijken.

avatar van Verhoeven
Kan iemand in spoilers de laatste 15 minuten van de film verklaren..? De dvd-recorder had niet meer opgenomen.

avatar van lucdecoster
Verhoeven schreef:

zie youtube.com : forever young 9/10 en 10/10

avatar van Verhoeven
Hij opent de bestanden van youtube..! Kun jij (of iemand anders) niet globaal vertellen wat er ging gebeuren..? Hoef niet ieder detail te weten hoor.

avatar van aburex
Onwaarschijnlijk verhaal, maar ontroerend gebracht. Mel Gibson is weer op zijn best. Had deze film al wel eens gezien maar ik vond het toch de moeite waard om hem terug te zien. Wie zeg dat het einde abreuk doetaan de film kent niets van romantische films.
Voor mij nog 4*

avatar van Phantasm
Een beetje een belachelijk verhaal, maar verder wel vermakelijk.

avatar van Elineloves
Jeugdsentiment. Vroeger, in de tijd dat Lord of the Rings net uitkwam, werd ik helemaal verliefd op Elijah Wood. Binnen no time had ik de hele videotheek doorgespit op zoek naar films van hem, waaronder ook deze. Daarvoor had ik hem wel eens op televisie gezien, maar toen was ik nog heel jong en had ik geen idee wie Elijah was, of de rest van de cast.

Forever Young is zo ongeloofwaardig als maar kan, je zou nog eerder olifanten uit de lucht zien vallen, maar dat neemt niet weg dat het een warm, knus verhaal is. Daniel, gespeeld door Mel Gibson (die een prima rol neer zet) heeft alles wat hij zich maar kan wensen wanneer zijn geluk lijkt te keren. Dit is een gegeven dat we al vaak hebben gezien, maar deze uitwerking is vrij nieuw.

De vriendschap tussen hem en de kleine knul (Elijah Wood) is schattig. Jamie Lee Curtis zet een leuke mama-rol neer en het is mooi om te zien hoe ze de 'verdwaalde' man opnemen in het gezin en welke band ze met elkaar krijgen. Echt een film voor romantische zieltjes.

avatar van boemboem27
hele leuke film,hij had makkelijk nog wat langer kunnen duren.
allerlei scenario's had ik kunnen bedenken.
dit was een heel mooi maar mijn idee iets te abrupt.
Mel Gibson werd heel mooi geschminkt richting einde film.......
Ook Curtis speelde best goed.echte aanrader

avatar van boemboem27
boemboem27 schreef:
hele leuke film,hij had makkelijk nog wat langer kunnen duren.
allerlei scenario's had ik kunnen bedenken.
dit was een heel mooi maar mijn idee iets te abrupt einde
Mel Gibson werd heel mooi geschminkt richting einde film.......
Ook Curtis speelde best goed.echte aanrader

heb hierna de film won't forget you bekeken ivm een opmerking op deze site (Mevr, "dims")
(met Chrisofher Reeve) uit 1980 maar deze fim is toch echt wel iets beter.
en het einde is toch echt wel anders,ook deze film had een mooier einde kunnen hebben. jammer...

Dick2008
Weinig berichten toch weer bij deze film hoewel hij toch al een aantal keer op tv is geweest. Gibson is niet bepaald een favoriete acteur van me, zou niet weten waarom, zal wel doordat hij vaak in andere soorten films speelt. Ik vind hem in Tim wel zeer goed spelen, maar hier doet hij het ook niet slecht. Moet je liggen dat sf-gedoe. Verre van origineel, Time Machine, Back to the future allemaal van dat soortgelijke. Niet slecht maar toch meer aardig voor één keer kijken. 3.0

avatar van schumacher
Leuke film en ik zie Mel Gibson graag spelen.

Mooie film is dit.
Ook een prima cast, en gezien het jaartal van de film, 1992, met de nog piepjonge Elijah Wood die hier ook al zijn talent toont, en een Mel Gibson in bijzonder goede doen.
Heb me vermaakt met deze film

avatar van krosnicky
En niemand Minder dan J.j. Abrams heeft dit verhaal geschreven

avatar van Esteban
Eén van de eerste "serieuzere" live-action films die ik als kind in de bioscoop gezien heb. Toen vond ik deze (ietwat melige) bedoening helemaal geweldig. Wat ik er vandaag zou van vinden, geen idee. Dit is zo'n typische titel waarbij ik twijfel om de herinnering te behouden die ik heb of me toch te wagen aan een re-watch.