Nothing but the Truth (1941)

geregisseerd door Elliott Nugent
met Bob Hope, Paulette Goddard en Edward Arnold

De jonge effectenmakelaar T.T. Ralston uit Florida sluit een weddenschap af met zijn collega’s, dat hij zal vol houden, 24 uur achtereen de waarheid te zeggen. Zijn collega’s stellen alles in het werk, dat dit hem niet zal lukken.

avatar van mrklm
Het vaak verfilmde basisgegeven rondom een weddenschap waardoor de hoofdpersoon 24 uur lang de waarheid moet vertellen is Bob Hope op het lijf geschreven. Hij moet al zijn verbale creativiteit gebruiken om de schade die het spreken van de waarheid berokkend te beperken en dat levert zeker hilarische momenten op, ook al omdat Hopes niet zijn eigen geld heeft ingezet voor de weddenschap! De film en de bijbehorende humor is wel wat gedateerd, maar Hope krijgt prima ondersteuning van de altijd charmante Paulette Goddard en karakteracteurs als Edward Arnold en Leif Erickson.

avatar van Dutchfan
Ik ben echt een fan van die oude Bob Hope films.
Deze is ook weer erg leuk : Bob Hope moet 24 uur de waarheid spreken om 10.000 te verdienen.

Hij wordt door zijn uitdagers uitgenodigd op een jacht en tijdens een diner-feestje wordt het Hope erg moeilijk gemaakt.

Vermakelijke komedie, we zien naast Bob Hope , de actrice Paulette Goddard in de hoofdrol.
Dit was hun derde samenwerking.

Verder :Edward Arnold, Leif Erickson en Glen Anders als de uitdagers en Catherine Doucet, Mary Forbes en Clarence Kolb als de gasten op de jacht.
Verder met Helen Vinson en Grant Mitchell.