The List of Adrian Messenger (1963)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door John Huston
met George C. Scott, Dana Wynter en Clive Brook

Mensen die op een lijst staan zijn vermoord. Op de lijst komt alleen nog Adrian Messenger voor, die net het land verlaat nadat hij een vriend een lijst gegeven heeft met mensen naar wie hij een onderzoek wil hebben. Het vliegtuig wordt gesaboteerd en halfdood in het water kan hij nog maar een paar woorden zeggen. De politie gaat met deze beperkte aanwijzingen op zoek. De personen op de lijst blijken allemaal dood.

Leuk degelijk amusement. Aardige plot, en als gimmick allerlei zwaar geschminkte sterren (tot en met Frank Sinatra en Kirk Douglas) die kleine rollen spelen.