Violent Saturday (1955)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Richard Fleischer
met Victor Mature, Richard Egan en Stephen McNally

Drie gangsters plegen een geslaagde bankoverval en vluchten in de auto van Shelley Martin. Ze laten haar vastgebonden in een schuurtje achter. Martin laat het niet op zich zitten en gaat samen met een boer de mannen achterna.

avatar van stephan73

Helaas nog niet!

Het leven van een viertal families wordt wel even aangepast door een bankoveral die in hun stad plaats vindt.
Degelijk opgebouwde film met oog voor karaktertekening en spanning.

avatar van trebremmit
Inmiddels te krijgen op dvd.

avatar van Dogie_Hogan
Is hier aan te komen?
Staat integraal op Youtube.

Veel dialogen, weinig actie, maar wel jaren 50 in kleur en zelfs in widescreen.

avatar van de grunt

Violent Saturday bluray

Transfer is weergaloos:

bluray review

avatar van Biosguru
Het lijkt wel alsof de hele film is gemaakt om eens lekker te patsen wat er allemaal met die nieuwe Cinemascope lenzen kan. En dat lukt geweldig Kleuren, compositie, diepte allemaal erg fraai. En nog een redelijk spannende film ook.

Net alsof je naar een Douglas Sirk Heist film zit te kijken. Er zitten een paar fantastische Kijkdoos shot's in.

Een knap gemaakte, spannende en sfeervolle (van bitterzoete weemoed tot dromerige melancholie) misdaadfilm, die speelde in een florerend koperstadje, met melodramatische subplots, over de voorbereiding en uitwerkingen van een wrange gewelddadige bankroof, die de levens van verschillende inwoners op een noodlottige wijze zou beïnvloeden. De productie werd opgenomen in mooie kleuren en de cast speelde goed; sommigen deden een beetje aan overacting.

avatar van missl
Wat ziet deze film er mooi uit voor die tijd, mooie camera shots. Ik heb ervan genoten. Verhaal is leuk met de nodige spanning en intriges.

Aardige film over drie criminelen die naar een stadje gaan om daar de bank te overvallen. Het duurt wel even voordat het verhaal enige vorm krijgt, voornamelijk omdat er een flink aantal personages geïntroduceerd worden (sommige wellicht overbodig). Hierdoor wordt het stadje wel goed neergezet. Soms wat aan de trage kant, maar de film ziet er verder wel mooi uit. Met gemak 3.0 sterren.