Stone (2010)

Drama / Thriller

geregisseerd door John Curran
met Robert De Niro, Edward Norton en Milla Jovovich

Een veroordeelde brandstichter krijgt het aan de stok met zijn reclasseringsambtenaar. Om zijn vrijheid veilig te stellen speelt hij enkele psychologische spelletjes met deze man, maar wanneer de reclasseringsambtenaar zelf een affaire begint met de vrouw van de veroordeelde loopt het pas echt uit de hand.

Ik kan me van deze film gek genoeg geen enkele berichtgeving herinneren toen ie destijds uitkwam. Gisterenavond was hij voor het eerst op tv te zien, meer bepaald op 2BE. Het is dat ik doodziek in de zetel lag te rochelen, en dat meneer Norton een van mijn lievelingsacteurs is, of ik had hem al voor het eerste reclameblok uitgezet. Ongetwijfeld zal er een diepere spirituele bodem ingezeten hebben, maar dan wel eentje van drijfzand.

avatar van moesty
Ik weet niet of er naam bestaat voor dit films waar topsterren er echt niets van bakken. En als ze er absoluut iets van naakt willen in steken dan toch zeker Milla niet.
In 1996 zette Norton wel een uitstekene bijna identieke rol neer in Primal Fear naast Richard Gere.
Laat het ons dit een vehikel noemen en vlug vergeten.

avatar van MizKriz
Verdomd goede film.
Lekker fijn acteerwerk van Edward Norton en Robert De Niro,
verhaal opzich was "slapjes" inderdaad, maar De Niro en Norton hebben het voor mij toch aangenaam gemaakt om te kijken.

avatar van panax
na een half uur ben ik gaan slapen,zegt genoeg !!!!

avatar van tattoobob
panax schreef:
na een half uur ben ik gaan slapen,zegt genoeg !!!!

Dan ook geen stem!!

avatar van Rebel80
Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, ik hou van drama films maar toch grijpt het me niet helemaal.

Snap niet dat gezeur over Mila Jovovich, ik vind het iig een mooie vrouw die ik in de return of the blue lagoon al mooi vond en ze is er alleen maar mooier op geworden.

avatar van Roger Thornhill
Intrigerende en spannende film die bovendien een fraaie bocht maakt wanneer Nortons bekering niet een truc om De Niro om de tuin te leiden blijkt te zijn, maar integendeel echt en gemeend. Lange tijd geleden dat ik zo oprecht benieuwd was naar hoe een film verder zou gaan. Helaas gaat het geheel een beetje als een nachtkaars uit, zonder climax (niet eens in de zin van een actiescène, maar een soort "closure" voor De Niro). Zoals James Berardinelli zegt, "The movie doesn't so much end as it stops." Jammer, want met terugwerkende kracht ga ik daardoor het hele voorafgaande gedeelte toch ook minder waarderen. Desalniettemin toch anderhalf uur lang zeer geboeid gekeken naar vier uitstekende vertolkingen in dikwijls bijzonder spannende scènes.

Echt een film die je grijpt

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Stone heeft een affiche om u tegen te zetten. Met namen als Edward Norton, Robert De Niro en Milla Jovovich kan het toch niet misgaan. Het begint ook goed. De Niro zit voor de verandering niet in een beschamende komedie en ook Norton overtuigd met z'n présence. Maar het is als een veelbelovende treinrit, die vol spanning van start gaat, maar niet verder geraakt dan het station waar het in cirkeltjes blijft rondrijden. Het hele religieuze gedoe, de nogal magere verleidingspoging van Jovovich en de onbegrijpelijke motieven van Norton. De acteurs zijn slachtoffers van een erbarmelijk script en wat een psychologische thriller moet worden is een religieus drama geworden. Ik hoop dat De Niro nog eens een sterke rol kan krijgen, want de combinatie met Norton zou toch moeten werken als de film goed gemaakt wordt. En dat is hier niet het geval.

avatar van stefan dias
Alle ingrediënten om een interessante film te maken worden slordig op een hoopje gegooid en op het eind staat de regisseur dan ook met de handen in het haar: open einde, en een film waar nauwelijks een touw aan te knopen is.
Erger: ik wil het niet eens. Deze personages interesseren mij geen zier. Alleen De Niro zet iemand neer waar je nog ergens in kan komen. De rest zijn ongeloofwaardige weirdo's die opgezadeld worden met een belachelijk scenario. Een vrouw die haar man constant bedriegt wil die toch absoluut vrij krijgen? De 'opoffering' die ze hiervoor moet doen staat mijlenver van het offer in 'Breaking the waves.' Het is dan ook on-be-grij-pe-lijk. Na een derde van de film vrees je het ergste, om dan te ontdekken dat de film alleen maar erger wordt.

Gelukkig heb ik hier gelijk na 'Tin men' bekeken.

avatar van nadrin
Een pleidooi voor de reclaseringsambtenaar. Met een statement dat niet elke mens een misdadiger kan worden. Dat de film een vreemd einde heeft, lijkt opzettelijk zo omdat de regisseur zijn gedachtegang wil nalaten.

Vanwege de vele negatieve reacties, ben ik deze film zonder veel verwachtingen gaan kijken. Ik vond het echter een prima boeiende film! Met een interessant filosofisch sausje eroverheen

avatar van comely
Elke ster is te hoog voor deze film.

avatar van Superkuuk
Vanaf het begin al een ramp..Dat was dus al direct duidelijk. We gaan een film verwachten met veel
vreemde verknipte verdwaalde geesten. Met veel gelul om niets, hier en daar een sex scene zonder inhoud en alles heel verkrampt gespeeld. Charisma voor deze acteurs was er niet. De rol die ze kregen moest worden gespeeld met een buik kramp gezicht....matig

avatar van K. V.
Deze was op tv en me er eens aan gewaagd. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar het was toch wel een redelijk speciaal verhaal. Je moet er wel een beetje voor zijn, want hij is nogal religieus/spiritueel getint. Een beetje minder "God" mocht ook wel.
De cast deed het zeker niet slecht.
De film is vooral een praatfilm/drama geworden.
'k vond het zeker geen slechte film en heb hem uitgekeken, maar hoef hem wel niet meer terug te zien.