Knerten (2009)

Noorwegen
Familie

geregisseerd door Åsleik Engmark
met Adrian Grønnevik Smith, Petrus Andreas Christensen en Pernille Sørensen

Lillebror is een jongen die net verhuisd is. Daarom heeft hij nog geen nieuwe vrienden. Dan ontmoet hij Knerten, een stuk hout dat tussen het brandhout lag. Terwijl zijn ouders aan het werk zijn, zijn moeder in een winkel en zijn vader als verkoper, brengt Lillebror samen met Knerten de dag vol plezier door.

Trailer (Nederlands gesproken)

Het vervolg op deze film is in Noorwegen dit jaar de grootste bioscoophit: link

avatar van Anjin
knerten zijn toch konijnen met een gewei op toch???

avatar van Marvinleeaday
Heerlijke noorse jeugdfilm over Lillebror en zijn sprekende tak. Gemaakt voor de prille jeugd maar ook zeker heel onderhoudend voor paps en mams.
Erg aandoenlijk en goed neergezet door de acterende kinderen tegen een jaren 70 achtergrond. Vooral Lillebror speelt heel goed.

avatar van Knisper
Inderdaad een erg fijne familiefilm. Het verhaal schiet werkelijk alle kanten op, maar de makers hadden ook veel goede ideeën, waardoor de film voor zowel de jonge, als ook de oudere vermakelijk zal zijn. Gewoon goed gemaakt, goede cast (ook de kinderen) en zelfs visueel best goed. Ik kan me goed voorstellen dat dit in Noorwegen best een succes was.

avatar van Phantasm
Erg leuke film die de jongste kinderen vast wel leuk zullen vinden.

avatar van missl
flauwe film over een knul met een wandelende tak die dan ook nog eens afgepakt wordt. Tenminste dat is een gedeelte wat me bijgebleven is, flauwe filmpje, zelfs de kleintjes waarmee ik was konden hun aandacht er niet bij houden en vonden het 'stom'

Hele leuke kinderfilm die ook voor volwassenen amusant is.