Knerten Gifter Seg (2010)

Alternatieve titels: Twigson Ties the Knot | Knoester en Berkelientje

Noorwegen
Familie / Avontuur

geregisseerd door Martin Lund
met Adrian Grønnevik Smith, en de stemmen van Samsaya en Åsleik Engmark

In het tweede deel van de avonturen van het takje Knerten zien we hoe hij verliefd wordt op een ander takje: Karoline. Terwijl de takjes verliefd worden, is er een misdrijf dat opgelost dient te worden door Lillebror. Zijn moeder is namelijk aangereden en hij is vastberaden om de dader te achterhalen. Hij krijgt natuurlijk hulp van Knerten.

avatar van Knisper
Ongeveer net zo leuk als zijn voorganger. Film is weer mooie geschoten in de Noorse natuur en heeft een zo te zien zeer goede production value. Voor kinderen is er Knerten, de pratende tak, die veel van de gedachtes van de hoofdpersoon en de situaties onder woorden brengt, waardoor de film voor hen veel beter is te volgen. Voor de volwassenen helpt het dat de humor echt leuk, origineel en speels is. Verder is alles ook erg filmisch, zitten er leuke referenties naar westerns en films als 2001: a Space Odyssey in. Daardoor zeer zeker de moeite waard.