Rango (2011)

Animatie / Avontuur
107 minuten / 112 minuten (extended cut)

geregisseerd door Gore Verbinski
met de stemmen van Johnny Depp, Isla Fisher en Abigail Breslin

Als een naamloze kameleon (Johnny Depp) uit zijn terrarium vrij komt, staat hij plots midden in de woestijn. Hij was zijn leventje tussen vier ramen toch al zat, maar wat nu? Een buidelrat stuurt hem op weg richting het stadje Dirt, ergens op de grens van beschaving. Daar doet de hagedis zich voor als Rango, een onverschrokken pistoolheld. Het stadje staat door gebrek aan water op het punt van uitdrogen. Het is aan Rango om Dirt van de ondergang te redden.

88Fabian
Deze animatiefilm lijkt me niks,ik heb het gevoel dat dit een enorme dooddoener wordt.

88Fabian schreef:
...ik heb het gevoel dat dit een enorme dooddoener wordt.
Dooddoener?

Leland Palmer schreef:
Dooddoener?

Jup

avatar van Leland Palmer
Hmm, oké. En waarom dan wel? Wel benieuwd, omdat dat begrip hier volgens mij niet veel te zoeken heeft.

88Fabian
Deze film wordt gewoon 1 grote praatfilm,wat dus op een dooddoener gaat uitlopen,op een gegeven moment heb je het wel gezien snap je,en trouwens de animatie's zien er nog slechter uit dan bij een film als shrek.

avatar van Emiledj
Begrijp de reactie niet helemaal en dat van 2 minuten trailer Afijn laat ik dan iets positiefs schrijven want mij lijkt het wel een komische animatie (en dat van diezelfde 2 minuten). De kop van die hagedis is al funny en de vier uilen lijkt mij zo'n terugkerend fenomeen in de film.
Naast Rio ben ik ook zeer benieuwd naar deze animatie

88Fabian
Deze lijkt me veel intressanter

Tangled (2010)

avatar van Sjoerdow
Dit lijkt me een bijzonder leuke animatiefilm, bovendien ziet de trailer er best gelikt uit, inclusief de animaties.

Of zag Purno de Purno er toendertijd beter uit wou je zeggen?

avatar van Jack Sparrow
Erg leuke trailer!

avatar van t-i-m
88Fabian schreef:
,en trouwens de animatie's zien er nog slechter uit dan bij een film als shrek.

hebben wij dezelfde trailer gezien? de animaties zien er ontzettend lekker uit...

avatar van _Se7en_
t-i-m schreef:

Haha lekker?
Maar de animaties zijn inderdaad fantastisch, ben erg benieuwd. Ziet er wel uit alsof dit meer een film voor volwassenen is en minder geschikt voor de kinders.

avatar van chevy93
Verbinski + Johnny Depp = geweldige film!

Ben benieuwd

avatar van MovieHolic
Ik sluit me bij Chevy93 aan, ik denk ook dat dit nog wel eens kon scoren. Ben in ieder geval benieuwd.

avatar van SnakeDoc
Stemmen maken nog niet gelijk de film.

Maar goed ... korte promo film in bios gezien en zag er opzich wel grappig uit.
Ben benieuwd!

avatar van Minotaures
enge poster voor een kinderfilm

avatar van Emiledj
Dan moeten die betreffende ouders misschien wat meer Discovery and National Geographic opzetten, want dan krijgen die kinderen wat meer hagedissen, gekko's en kameleonen te zien...
Kinderen kijken wel met plezier naar "Sint"... uhuh

avatar van Leland Palmer
De theatrical trailer. Ziet er érg leuk uit!

Die hagedis (Rango) is écht net HST (Depp's karakter uit 'Fear and Loathing in Las Vegas').

avatar van schram101
Trailer ziet er vrij leuk uit moet ik zeggen!

avatar van meric
Leuke trailer! Ben erg benieuwd, lijkt me ook een leuke film.

puckb96
Lijkt me leuk!

Leuke behind-the-scenes featurette.

avatar van doodah
Ja, die is inderdaad zeer de moeite!

avatar van Number23
88Fabian schreef:

Wow wow wow heb gister voor de eerste keer trailer gezien en vond de rauwe en woeste woestijndieren er fantastisch uitzien. Ik moet toegeven hoge verwachtingen heb ik er ook niet van, maar niet gaan zeggen dat t er klote uitziet

88Fabian schreef:

afwachten , trailer is erg leuk

avatar van TragieStar.*
Aaah lijkt me zo lief ! De poster is echt heel schattig, en het verhaal klinkt ook best leuk. Dus hier ga ik maar eens voor zitten wachten. Natuurlijk altijd leuk om Depp te zien en in dit geval te horen ! Ben benieuwd.

avatar van Prudh
Tussen de vaak simpele en voorspelbare humor door (die te vaak is gestoeld op understatements) is dit nog best leuk. Paar leuke verwijzingen naar Westerns, maar dat kan ook niet anders. In Pirates 3 gaf Verbinski al een knipoog maar het genre. Dat was ook helaas het beste moment uit die film, maar ter zijde. In Rango ook een stand off en zelfs een Klaus Kinskikonijn, Clint Eastwood als spirit van het westen en voor de rest alle gangbare elementen voor het genre. Ik zal vast wel wat verwijzingen gemist hebben. Er zitten verder een paar bijzonder sfeervolle stukken in die een fijne adempauze betekenen voor de grapjes die al snel een sleur vormen. Ook snap ik niet waarom de karakters in dit soort animatiefilms altijd net wat vreemder moeten ogen dan ze al zijn. Er is al gekozen voor een kameleon (die hadden we nog niet gehad) en dan moet hij ook nog eens en knik in zijn nek hebben en zijn ogen moeten schreef staan. Van dat soort dingen. Ik hou er niet van als en film effectbejag haalt uit simpele anomalieën. Een kameleon als cowboy is toch gek genoeg? De visuals zijn ok maar verre van top notch, zeker in detail ziet het er vaak wat minder goed uit. Ik las dat dit de eerste complete animatie van Industrial Light and Magic was. Muziek van Zimmer ten slotte fijn en passend.

avatar van underground
Dit lijkt mij een leuke film !!!! Ga hem zeker kijken

avatar van DiKKe_OsCaR
Zimmer, verwijzingen naar Westerns en ik lees zelfs: Clint Eastwood.. Dan kan deze film al geen flop meer worden!

Grandioze film!
Had hier véél minder van verwacht, maar was een zeer aangename en leuke film... De gelijkenis met Johhny Depp is treffend.

avatar van NightmareLady
Ben benieuwd...
Op de poster lijkt het net alsof Rango het visje van de staatsloterij heeft gevangen...