Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada / Japan
Komedie / Actie

geregisseerd door Edgar Wright
met Michael Cera, Ellen Wong en Mary Elizabeth Winstead

Scott Pilgrim is een 23-jarige nonchalante goedzak uit Toronto, waar hij samenwoont met zijn beste vriend, de homo Wallace Wells. Scott speelt basgitaar in zijn eigen band 'Sex Bob-Omb' en date tot ieders afkeuring met de pas 17-jarige Chinese Knives Chau. Wanneer echter het meisje Ramona V. Flowers nieuw in de stad arriveert, is Scott tot over zijn oren verliefd. Maar om een afspraakje met haar te krijgen, moet hij de zeven kwaadaardige exen van Ramona verslaan.

Piraat
De nieuwe Edgar Wright? Ben alvast benieuwd. De man heeft veel talent!

avatar van namingway24
Wauw, hij staat er al op!

Deze film is gebaseerd op de reeks graphic novels van schrijver/tekenaar Bryan Lee O'Malley. Absoluut mijn favoriete comics aller tijden (getuige mijn avatar) en de film belooft veel goeds. Op Wright's blog vind je elke dag nieuwe foto's en af en toe een video blog. Ze blijven erg trouw aan het originele materiaal en de cast is perfect.

Ik heb huizenhoge verwachtingen van deze film. En als je een standaard romantisch verhaaltje verwacht: dit wordt een heel aparte ervaring!

SanderSander88
Scott Pilgrim is een 23-jarige nonchalante goedzak, held (in z'n fantasie), wannabe-rockster die bij z'n beste vriend Wallace Wells, de homo, woont. In Toronto. En hij speelt bass in z'n eigen band "Sex Bob-Omb".

Mooie samenvatting (sarcasme).

avatar van D-ark
Niet zo zeuren, pelgrim is wel een van de leukste stripboeken van de laatste jaren.

SanderSander88
Ik `zeur´ om de grammatica.

avatar van namingway24
En er komt zelfs een Scott Pilgrim videogame!

Wright is nu bezig met de montage van de film. Hopelijk komt de film (ook hier? )pas in de bioscoop na het zesde en laatste deel van de serie graphic novels, want omgekeerd zou het een beetje vreemd zijn.

Bijzonder raar trouwens dat de film al bijna af is terwijl O'Malley waarschijnlijk nog met Het tekenen van dee zes moet beginnen.

Hetzelfde is aan de hand met Kick Ass: de comic is nog niet afgerond maar de film is al zo goed als af. Ik heb niets tegen het verfilmen van comics, maar Hollywood draaft de laatste tijd een beetje door met het inkopen van de rechten.

Maa mijn verwachtingen voor de film (en deel zes van de graphic novel) nemen alleen maar toe.

avatar van Justinw
Als het een beetje als "Shaun of the Dead" en "Hot Fuzz" word ga ik hem zeker kijken.

avatar van namingway24
Eventuele releasedatum: augustus 2010. Fingers crossed!!!

avatar van namingway24
Oké, op de website van Pathé staat 16 september! Dat moet O' Malley genoeg tijd geven om het laatste deel van de serie af te krijgen.

En nu maar hopen dat 'ie hier echt gaat draaien!

avatar van namingway24
Dit heeft niet specifiek met de film te maken, maar misschien wel belangrijker!

Het aftellen is begonnen:

20 juli 2010, Scott Pilgrim's Finest Hour!

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
De trailer ziet er leuk uit, alleen ben ik absoluut geen fan van Cera en vind ik 'm ook in deze trailer helemaal niks hebben.

avatar van namingway24
Ja ik ben bang dat Cera de reden is dat deze film wel 'es zou kunnen tegenvallen. Hier doet hij weer hetzelfde ding wat hij altijd doet. Dat timide stemmetje en die hele houding van hem kennen we nou wel. Zo is Scott Pilgrim niet, maar ik snap dat Wright en co. er een eigen draai aan willen geven.

Maar verder ziet de trailer er erg fraai uit, met alle geluidseffecten uitgebeeld met woorden, er lijkt genoeg humor in te zitten, MEW is leuk, en de look van de "evil exes" is precies goed.

De hoop op een succes is groot, maar Cera zal wel nooit een vriend van me worden. En na alles hebben we gelukkig de comics nog...

avatar van Esteban
Je kon het niet beter zeggen, namingway.

Damn you, Michael Cera! Hij speelt hier gewoon wéér datzelfde typetje en lijkt in de verste verte niet op Scott Pilgrim. Jammer, want de rest lijkt wél in het plaatje te passen.

AHWA
Die trailer is

avatar van namingway24
Na het zojuist zien van Zombieland heb ik het gevoel dat Jesse Eisenberg een redelijk alternatief zou zijn voor Michael Cera. Hij heeft naar mijn mening meer acteervermogen.

avatar van Justinw
De trailer deed mij ook wel wat aan Zombieland denken met die teksten op de background. Zie denk ik ook liever Eisenberg als Cera.

avatar van nognooit
De nieuwe trailer staat nu online. Een stuk leuker dan de teaser trailer, ook een stuk dichterbij van de comic.

AchmedATM
Cera vindt ik nog wel beter dan Eisenberg, maar we zien wel wat de toekomst ons te bieden heeft.

- The "L" Word
- Lesbian?
- The other "L" Word
- Lesbians?

Hmm, Ik vraag me alleen af of deze wel bij het grote publiek goed overkomt.

avatar van stephan73
Lijkt me een erg leuke film! Ga hem zeker in de bios bekijken!

avatar van Phoenix
Jongens, wat worden er de laatste tijd veel leuke schaamteloze boys-will-be-boys-filmpjes met visuele flair gemaakt! Heerlijk gewoon! Deze komt ook weer huizenhoog op mijn to-see list.

AHWA
Die film wordt zooooooooooooooooooooooooooooo vet. Mogelijke toptienkandidaat.

Trailer is

Phoenix schreef:
boys-will-be-boys-filmpjes

Steeds weer van die rock-podium-gitaar dingetjes

Vervelend zal het vast niet zijn, maar veel meer verwacht ik er toch niet van eerlijk gezegd.

AchmedATM
Waarom niet, wij zijn meerdere malen meegesleurd naar chick-fliks. Nu is het onze beurt

avatar van Justinw
Lijkt me toch wel weer zon Kick-Ass achtig iets te worden. Die beviel mij ook al niet zo super.

AchmedATM schreef:
Nu is het onze beurt

En met "onze beurt" bedoel je kijken naar een paar nerds met een sullig gitaartje op een podium?

AchmedATM
Nee, ik bedoel eens een dame meesleuren naar een film. Maar dit kan best eens een unisex film zijn, dan maar meesleuren naar Machete.

Time will tell

avatar van Phoenix
Onderhond schreef:

Steeds weer van die rock-podium-gitaar dingetjes

Jaaaaaa!

Boys hè, niet men . Daar zijn andere films voor. Met muziek die jou aanspreekt .

Ja, nieuwe trailer!

Het is bizar hoeveel quotes en situaties ik herken uit de graphic novels, en het lijkt allemaal erg goed. Geweldige cast, prachtige effecten, gewoon mooi. En ik verzeker iedereen dat onder het visuele geweld een geweldig leuk verhaal schuil gaat...

avatar van Revolt
Visueel ziet het er echt fantastisch uit, maar de humor en Cera vind ik een beetje zwak.. we gaan het zien

avatar van Martijnnn
Damn dit word wel 1 van de films van het jaar! Ik kan niet wachten!
Hoezo rock-podium-gitaar! Knokken word het!

Ik denk dat Cera perfect geschikt is voor de rol (ik ken de comic niet)