Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada / Japan
Komedie / Actie

geregisseerd door Edgar Wright
met Michael Cera, Ellen Wong en Mary Elizabeth Winstead

Scott Pilgrim is een 23-jarige nonchalante goedzak uit Toronto, waar hij samenwoont met zijn beste vriend, de homo Wallace Wells. Scott speelt basgitaar in zijn eigen band 'Sex Bob-Omb' en date tot ieders afkeuring met de pas 17-jarige Chinese Knives Chau. Wanneer echter het meisje Ramona V. Flowers nieuw in de stad arriveert, is Scott tot over zijn oren verliefd. Maar om een afspraakje met haar te krijgen, moet hij de zeven kwaadaardige exen van Ramona verslaan.

avatar van Miron
Januari, pfff.

avatar van jacobine_rodijk
Magere openingsweekend van $10.5 miljoen in Amerika met een vijfde plaats.

AHWA
Alle zes comics gelezen. Geweldige humor, hoop die ook terug te zien. Vooral die droge Wallace is geweldig. Nu nog meer benieuwd naar de film.

*Gaat gauw in het pindkaasschap kijken.*

Ozymandias88
Er zijn toch zeven comics? Ben zelf nog maar bij de vierde. En inderdaad de humor is geweldig!

avatar van namingway24
Magere openingsweekend van $10.5 miljoen in Amerika met een vijfde plaats.

Ja die ouwe Stallone en die stomme Julia Roberts hebbe flink wat roet in het eten gegooid. Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de Nederlandse release...

Er zijn er zes en in deel 5 wordt het allemaal een stukje serieuzer, maar de humor zit er wel degelijk nog stees in. Ben benieuwd hoeveel het einde van de film op de serie lijkt. Maar ja, dat duurt nog 5 maanden

Ozymandias88
Okee, ik zelf meende dat er 7 zouden zijn, aangezien er ook 7 exen zijn. Maar bedankt, dan hoef ik niet te zoeken voor iets wat niet bestaat.

5 maanden, hoe kunnen ze ons dit aan doen
Niet dat ik hem ga pindakazen, want dit wil ik echt op het grote scherm zien.

Okee, ik zelf meende dat er 7 zouden zijn, aangezien er ook 7 exen zijn

Een kleine spoiler misschien; in het 5e deel is het een tweeling.

AHWA
Lijkt me niet echt een spoiler, zit in bijna alle trailers.

avatar van Tharoy
Ligt het nou aan mij, of is de score opeens gestegen op IMDB? Stond eerst op een 7,8 oid. Maar goed, de film schijnt dus te doen te zijn. Ik baal ook dat ie niet snel uit gaat komen.

avatar van namingway24
Als groot fan van de serie heb ik het succes van de film misschien wat overschat, maar aan de bezoekersaantallen te zien wordt creativiteit helaas niet meer geapprecieerd. Maar aan imdb te zien, zijn mensen die de film zien over het algemeen gelukkig wel enthousiast.

avatar van Martijnnn
namingway24 schreef:

Het kan ook liggen aan het succes van vele andere films.
Laten we het in ieder geval hopen dat hij toch wel in Nederland (en vooruit ook België) in de bios komt.

avatar van namingway24
Ja, iedereen is lyrisch over Scott Pilgrim vs the World.

avatar van namingway24
De videogame Scott Pilgrim vs. the World is trouwens GEWELDIG!

De hele sfeer van de comic is briljant getroffen en het is een prachtige ode aan de sidescrollende beat 'em ups van weleer. Het is alleen niet makkelijk allemaal, maar toch is 'ie bij ons al uitgespeeld.

De muziek door Anamanaguchi is een geweldig voorbeeld van zogeheette chiptune punk, en had wat mij betreft niet misstaan in de film. Het is in ieder geval een prachtige soundtrack voor de comic, die na elke leesbeurt beter wordt. En over muziek gesproken, de soundtrack van de film ook erg cool.

Trouwens, 3 stemmen al? Waar zijn de reviews? Want die mensen hebben de film wel écht gezien, toch

Trouwens, de film staat in Amerika al op plaats 10, en Piranha 3D haalde de top 5 niet eens. Wat de hel is Lottery Ticket nou weer voor film?

avatar van LimeLou
Je hebt mazzel dat je de game heb gespeeld Ik heb geen PSN, namelijk. Ben je trouwens actief op Gamesmeter?

avatar van namingway24
Een klein beetje maar. Vind het lastig om iets constructiefs te zeggen over games. Ik ben daar ingeschreven als HorrorSurvivor, omdat ik voornamelijk survival horror speel.

avatar van LimeLou
Ja, ik speel zelf veel Resident Evil en Silent Hill, mijn favo gamereeksen

Wat heb ik toch weer een mazzel dat ik op vakantie ben in Amerika
En in hollywood zit waar ze deze film gemaakt hebben

En JA ik heb em inmiddels ook gezien

En wat een Topper goede Humor Geweldige Actie.
Het mooiste van alles het ziet er allemaal prachtig uit.

Ik ga em zeker nog eens in Nederland bekijken.
Kan niet wachten

avatar van namingway24
Een groot deel van de film is opgenomen in Toronto Canada, omdat de comic zich daar ook afspeelt

Maar vet cool dat de je film tof vond. Ach, en die maanden vliegen zo voorbij

AHWA
Zie ik daar nou iets liggen in het pindkaasschap?

Ja, rommel.

AHWA
Goed te kijken, hoor. Zeker als je niet kan wachten om hem te zien.

AHWA
Eigenlijk kan mijn recensie heel kort zijn:

5.0* sterren. Duh.

Lange versie:

Fantastisch, van de eerste tot de laatste seconde. Doordat er zes strips in 1 film gepropt zijn, heeft de film een moordend tempo, mede door de supersnelle montage, de lekkere uptempo rockmuziek en het hilarische script. Michael Cera is weer typisch Michael Cera, goofy, droog, maar cool op de momenten dat het nodig is. Winstead is mysterieus, Wallace is hilarisch, Anna Kendrick heeft een ietwat kleine rol, maar soit, Alison Pill is ook niet vaak te zien, maar doet geweldig veel met haar rol. Stephen Stills is geweldig, Young Neil, Knives Chau, Other Scott, en ook alle exen zijn precies zoals ze in de comic zijn, met als leukste Brandon Routh.

Een trouwe comicverfilming dus die bol zit, nee, uitpuilt van de visuele grapjes, in feite is de film eerder een computerspel

5.0* Nu nog wachten op een goede versie voordat ie zeker m'n top 10 in gaat.

avatar van namingway24
En weer een positieve review

Is dit een versie opgenomen in een bioscoopzaal? Misschien, als er een DVD is voordat de film hier draait, kijk ik de film toch maar op die manier. Pan's Labyrinth en the Orphanage zag ik bijvoorbeeld ook eerst op DVD en pas later in de bioscoop, en dat is ook goed bevallen, dus wie weet.

Word nog niet warm van de trailer. En technisch vind ik het er ook niet goed uit zien.

AHWA
Wacht maar tot je de film ziet dan. Zelfs de matige versie die ik heb gezien, zag er al goed uit. Heel gave visuele trucjes, lekker snelle montage, beeldgrapjes, tektst-in-beeldgrapjes, you name it.

avatar van namingway24
De soundtrack en de score zijn alvast erg fraai. Aan de muziek zal het in ieder geval niet liggen denk ik.

AHWA
Don't you talk to me about grammar.

M'n favoriete line. De delivery van Routh doet het hem.

avatar van de-alchemist
In Amerika is de film al uit. Komt me wel goed uit dat deze film pas in januari draait. Nu heb ik tijd om de 6 delen te lezen.