Forget Me Not (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Tyler Oliver
met Carly Schroeder, Cody Linley en Brie Gabrielle

Sandy Channing is populair op school, waar ze ook klassenvoorzitster is. Ze zou van de tijd van haar leven moeten genieten. Dat gebeurt echter niet als al haar vrienden plotseling verdwijnen. Sandy ontdekt dat haar vrienden de wraakzuchtige geest van het meisje hebben gewekt, dat ze een tijd geleden onrecht hebben aangedaan.

redelijke horror/thriller leuk om 1 keer te kijken .

avatar van ibendb
Matig.

Het concept is wel goed gevonden, maar het wordt niet goed uitgewerkt. Forget Me Not is een standaard tiener-horrorfilmpje, dus verwacht geen rondvliegende ledematen en ingewanden, want die krijg je gewoon niet. De sfeer is wel redelijk creepy.

De personages zijn zeer oppervlakkig en krijgen ook maar geen sprankje diepgang. Cody Linley, die we voornamelijk kennen als Jake uit Hannah Montana acteerde nog redelijk, terwijl de rest deed alsof ze konden acteren.

Voor de rest is het einde ook voorspelbaar en je schrikt ook geen enkele keer. Al zaten er wel een paar aardige stukken in. 2.5*

avatar van DMDude
Niet verkeerd. Heb me wel geamuseerd. Een keertje zien is genoeg.

avatar van wendyvortex
Standaard tiener-horror.
De personages zijn weer eens van het niveau dat ik ze zelf nog wel even zo snel mogelijk om zou willen brengen. De kills zijn wel aardig (een beetje Final Destination-achtig).
Ondanks de titel zijn we dit filmpje binnen een maand waarschijnlik totaal vergeten.

avatar van Boeikens
Redelijk tussendoortje.

Niet erg originele tiener-horror die een constant déjà-vu gevoel geeft.
Na een redelijk goed begin zwakt het verhaal naar het einde toe wat af en wordt nooit echt spannen.
Sfeer vind ik daarentegen vrij goed en de film heeft me toch nooit echt verveeld.

avatar van Perry Meer
warrige film, ongeloofwaardig oninteressant verhaal, veel rennen vliegen gillen en weer opstaan
al zagen de 'creeps' er wel goed uit en zaten er een paar leuke schrikmomenten in maar
het is film van een soort waarvan ik eigenlijk teveel heb gezien en een beetje te oud voor ben geworden

avatar van bjerik76
redelijke film ben toch wel paar keer geschrokken, hoe voorspelbaar de schrikmomenten ook zijn.
Verhaal is wel leuk, maar beetje ongeloofwaardig.
De Geesten zien er qua type bekend uit van andere films, maar ze laten je wel schrikken, en zijn wel mooi gemaakt.

ik bedoel o.a. dat het wel beetje ongeloofwaardig overkomt dat
8 kinderen van zo'n 8 jaar 4 jongens en 4 meisjes die destijds verliefd op elkaar zijn jaren later als ze afgestudeerd zij nog steeds precies dezelfde setjes zijn, zonder dat er ook maar 1 vriendje is bijgekomen of afgehaakt is.
( en dat ze nog zo laat allemaal buiten mogen spelen.)

maar dat is Amerika misschien.
Erg Amerikaanse film al met al.

leuk om te kijken en WEL te vergeten.

avatar van blue_blood
Flinke tegenvaller!

Ik heb sowieso al weinig met het thema ''geesten'' in horrorfilms, omdat ze zelden interessant zijn. Zo ook deze film. Om te beginnen leefde ik totaal niet mee met de sletterige tieners. Vooral de hoofdrolspeelster vond ik een vervelend, overdreven baasje. Daar komt bij dat er te veel jongeren waren, waardoor ik al gauw niet meer wist wie nou precies wie was. Het trillende camerawerk irriteerde me mateloos. De geesten zagen er lachwekkend slecht uit toen ze volledig in beeld kwamen. Moeten we serieus bang zijn voor een paar trillende figuren die hun mond zo ver mogelijk open trekken? De ''kale'' geest zag er ook verschrikkelijk lomp uit met zijn/haar dansbewegingen. Tevens wist je precies wanneer er iemand aan ging. Deze film wist me nergens echt te boeien.

Forget Me Not is een film om gauw te vergeten.

avatar van Daan258
Nog best wel een geinig horror filmpje.
Best een grappig verhaaltje, acteerwerk was ook wel aardig en de special effects vond ik er ook nog best leuk uit zien.
Gewoon een lekker tussendoortje.

ramonbrenda
matige film met weinig enge stukken vond verhaal ook niet echt wat mja toch leuk voor een keertje maar zou ik niet weer kijken 2 sterren waard

avatar van misterdhdh
zeer matige film, had de score nog wat lager verwacht. Het verhaal is soms wel ingewikkeld en ik moest soms nadenken hoe alles weer in elkaar zat. Acteerwerk is ook niet echt bijzonder, en ook de film kon veel spannender, eigenlijk geen enkele keer hard geschrokken Ook zagen de geesten er lachwekkend uit en er sprong geen enkele scene er bovenuit voor mij. Had wel wat verwachtingen van deze film want het verhaal sprak mij wel aan, film die je snel vergeet, al heb ik zeker al veel slechtere films gezien. Na twijfelen aan de score word het net 2.5/5 maar eerst wou ik minder geven

2.5/5

avatar van fritsje
Aardig teenager horror werkje .originele insteek,kruising slashermovie en the butterflyeffect.wel uiterst kleurloze cast,daarom kon je ze ook snel vergeten.......

avatar van LauraArsenal
Dit is absoluut geen topfilm.
De film zit op zich wel oké maar liet veel steken vallen. De acteerprestaties waren matig, meer kan ik daar niet over zeggen. De creaturen zijn in het begin wel eng, maar na een tijd raak je eraan gewend. Bovendien bewegen ze zich op een zodanige manier dat het precies is alsof ze aan het dansen zijn. Schrikmomenten komen weinig aan bod en voor wie van échte horror houdt is dit zeker een saaie film. Het verhaal is ook wat verwarrend, ik had graag meer duidelijkheid gezien omtrent dit. 2,5/5