It Could Happen to You (1994)

Drama / Komedie

geregisseerd door Andrew Bergman
met Nicolas Cage, Bridget Fonda en Rosie Perez

Charlie Lang is politieagent in New York. Hij leidt een rustig en bescheiden leven en heeft alles om gelukkig te zijn. Zijn vrouw Muriel denkt hier anders over. In de hoop ooit te ontsnappen uit haar troosteloze bestaan, speelt ze mee met de lotto. Op een dag ontbijt Charlie met een collega in een snackbar. Wanneer hij wil betalen heeft hij niet genoeg geld bij zich om Yvonne, de serveerster, een fooi te geven. Hij vindt in zijn jas het lottobiljet van zijn vrouw dat hij nog moest laten valideren en belooft Yvonne de helft van de eventuele winst. Diezelfde avond na de lottotrekking blijkt het betreffende biljetje vier miljoen dollar waard te zijn...

avatar van Celine Dion
Oehhh, wat heb ik me zitten ergeren aan die Muriel. Die stem, haar bewegingen, alles was even irritant! AHH

avatar van marximaal
Celine Dion helemaal mee eens.
maar verder vond ik het een heerlijke wegkijk film waar je helemaal blij van word.

avatar van Fran
Op zich een redelijk filmpje. Maar het blijft allemaal zo gemiddeld. Het acteerwerk, uitwerking van het verhaal. Helaas ontbreekt het ook nogal aan chemie tussen Cage en Fonda. Ik kon me niet echt in die twee inleven.

Wat ik echt een zwaar minpunt vind is Rosie Perez. Wat zette zij een stom, nietszeggend personage neer. Ze was ook gewoon een heel erg irritatieopwekkende factor. Ook al zal haar personage wel zo zijn, dan nog. Brrrrr.....

Het is best een grappig filmpje om een keer te kijken maar het is niet bepaald een hoogvlieger. Verre van dat.

avatar van Al DeNiro
Dit lijk me een leuke film.

avatar van V.d Film
mooie film , dat wat ze met het geld doen is mooi
en de rechtzaak en de fooi van new york....

ja die rosie vond ik ook irritant , misschien heeft ze juist haar rol
goed gespeeld ...

avatar van Safri
Cage is hierin stukken beter op z'n plaats dan in het bijna clowneske 'Wickerman'.

avatar van snackey
Leuke film. Idd matig acteerwerk van Bridget, Cage blijft altijd top.

melvddonk
Aardig filmpje, verstand op nul en kijken maar.

avatar van JohnWilliams
Aardig filmpje hoor, je kreeg een hekel aan Muriel en Cage acteerde zoals gewoonlijk goed. 3*.

avatar van Noodless
Leuk en onderhoudend filmpje met een warm verhaal dat ieder mens wel zou willen geloven dat zo iets nog kan bestaan. Rosie Perez speelt natuurlijk een irritante rol die weliswaar ook zo bedoeld wordt voor haar personage. Cage speelt zijn rol met overtuiging. Het einde van de film is prachtig. 6/10

Heerlijke romantische comedie met een hoog feelgood-gehalte over een agent die een serveerster een fooi van 2 miljoen dollar geeft. Een mooi verhaaltje dat leuk is uitgewerkt en een prachtig einde. Isaac Hayes als de verteller is een mooie touch, Nicolas Cage en Bridget Fonda doen het beiden goed en vormen een charmant stel en Rosie Perez is irritant op een leuke manier (haar stem draagt hier perfect aan bij). Een dik verdiende 3.5 sterren.

avatar van Spetie
Een enorm voorspelbare en mierzoete komedie, die ook nog op ware feiten is gebaseerd.

De acteurs spelen hun rol allemaal naar behoren en dat zorgt ervoor dat je juist wel of juist geen sympathie voor hem of haar krijgt, wat ook precies de bedoeling lijkt te zijn. Cage en Fonda vormen wel een aardig stel in ieder geval. Verder is het allemaal niet heel bijzonder, verrassend of origineel, maar het vermaakt wel, al is het op momenten dus wel duidelijk te zoet.

Het is een redelijk romantisch tussendoortje voor een keertje, maar verder niet direct een film, die ik ooit nog eens zou willen zien.

avatar van Rickyman
Leuk filmpje, maar inderdaad na een paar keer gezien te hebben is de lol er wel van af.
Dan wordt het wat langdradig en flauw, verder gewoon degelijk met een prima cast die uitstekend hun rol neerzetten.

avatar van missl
Aardig filmpje, wanneer je er niets hoogstaands van verwacht is het een prima, zoetsappig, voorspelbaar verhaaltje.

avatar van Brabants
Leuke romcom om een keer gezien te hebben. Origineel verhaal met een goed acterende Nicolas Cage en Bridget Fonda. Het is verder geen hoogstaand geheel wat een kijker snel een tweede keer zou willen zien. Daar is het te zoetsappig voor en hier en daar te langdradig van aard.