Robin Hood (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama
140 minuten / 156 minuten (director's cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Russell Crowe, Cate Blanchett en Mark Strong

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood, die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian, die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

Leland Palmer (crew)
Russel Crowe als Robin Hood. Mijn eerste gedachte was, dat hij misschien een beetje te oud is om hem te spelen. Maar we zullen zien, het maakt me niet uit. Ik kijk hier naar uit. De cast ziet er goed uit en met Ridley Scott aan het roer ben ik sowieso tevreden.

avatar van JacoBaco
Crowe ziet er exact hetzelfde uit als Maximus. Ze hadden hem dus beter een andere look kunnen geven.

OH heeft zijn 0,5 alvast weer gereserveerd, maar dat wisten we al

avatar van JacoBaco
Ook vind ik Robin Hood niet echt bij Crowe passen op dit moment.

Ik zie liever een Ewan McGregor ofzo.

Leland Palmer (crew)
Tsjah, maar Crowe en Scott zijn niet uit elkaar te krijgen hé. Hij lijkt trouwens inderdaad erg op Maximus, maar dat vind ik geen probleem.

Wat een inspiratie weer. Strong zal ongetwijfeld goed zijn als badguy maar verder interesseert het me niks.

Begrijp ook niet dat men nog een keer Robin Hood wil verfilmen. Hoeveel keer moet hetzelfde verhaal opgerakeld worden? Vind het verder ook helemaal niks voor Scott.

Hier reserveer ik ook geen 0.5* voor trouwens. Het moet al een serieuze hype worden wil ik deze film toch nog gaan kijken.

avatar van Prudh
Kom op dan, wie wil Crowe nou niet zin in een maillot?

Leland Palmer schreef:

Ja na Gladiator, American Ganster en Body of Lies, is het al geen toeval meer. Iedere (top)regisseur heeft ook zo zijn lievelingetjes.

Deze film hou ik op z'n minst een beetje in de gaten de komende tijd, maar echt heel warm word ik er niet van.

Hankieh
And Again With Russel Crowe
Btw Jaco, in Good Year, A werkte hij ook met Crowe samen.

En ik ga deze zeker kijken, dat ze Robin Hood herfilmen vind ik niet erg, vind het pas erg als iemand er een flopper van maakt. Een flopper van Scott en Crowe zie ik dan ook weer niet gebeuren...

avatar van Fikret8
Nog maar precies een jaar.

Hankieh
Fikret8 schreef:
Nog maar precies een jaar.

Lols xD
Dat is lang

avatar van Lexcoaster

Bij mij is het eerder dit:

ik vind deze Robin Hood-kledij wat Crowe aanheeft een beetje te 'nieuw' uitzien. Verder nog n nieuwe boog, n goeie kapsel en n stoere baard

avatar van IcU
IcU
De titel was toch Nottingham? Ik vind Crow niet zo'n leuke acteur. Ik heb het niet zo met zijn films en zijn rollen. Hij komt bij mij altijd over als een zout zak die een tikkeltje lomp uit zijn ogen kijkt. Zijn films boeien mij ook niet. Dit is de eerste keer dat hij mijn intresse wekt met een film, maar die intresse is niet al te groot. Ik ben best nieuwsgierig, thats it.

avatar van Brix
Toen ik het nieuws over deze versie van de aloude legende van Robin Hood, met Crowe in de hoofdrol, voor 't eerst hoorde, zag ik in gedachten Friar Tuck in Robin Hood outfit voor me.
De 'volvette' Crowe kon ik mij echt niet voorstellen in de RH rol.
Maar nu blijkt dat hij flink aan het trainen is geslagen, en op dieet gezet, en het resultaat is al te zien op een eerste foto.

Waarom zijn haar eraf moest is mij echter een raadsel, want dat zag er juist goed uit voor die rol..
Ik hoop verder dat het gaat om een publiciteits foto, en geen shot uit de film, want die moderne fabrieks-boog kan dus écht niet ...
De outfit die hij draagt is wel oké, gelukkig geen maillot, of dom hoedje (zie Errol Flynn versie)
Ik zou wel een andere, en jongere acteur gekozen hebben trouwens.
Maar oké, grote namen trekken publiek zal men wel gedacht hebben.
Over de regie van Scott maak ik mij geen zorgen, dat zit wel goed.
Zo slecht als de kauwgum versie van Kevin Costner kán het gewoon niet worden, daar ben ik zeker van.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat.

avatar van Xen0n
Russel Crowe en Ridley Scott, laten we hopen op weer een meesterwerk!

avatar van Minotaures
Dit is een apart-geschreven Robin Hood? Dus geen remake van de Robin Hood uit '91?

avatar van JohnWilliams
Ik heb hier zin in, Scott is geweldig en werkt dus WEER samen met Crowe. Dat moet goed worden. Ook weer Mark Strong erin, en die is ook super. Ook Blanchet mag er wezen, kortom: Cast zit goed, laat maar komen!

avatar van Djarune
Had liever een ander middeleeuws verhaal gezien met Scott en Crowe. Waarom moet telkens hetzelfde worden verfilmd? Een film met een te bekend verhaal vind ik niet leuk. Er zijn toch nog zoveel heldenverhalen? Laat Ridley Scott een Thea Beckman boek lezen...

Ben toch nog wel een beetje benieuwd. Mark Strong lijkt me een geweldige Sheriff. The famous Archie slap voor Russel Crowe...

avatar van Glacius
Leland Palmer schreef:
OH heeft zijn 0,5 alvast weer gereserveerd, maar dat wisten we al

haha!

avatar van JohnWilliams
Maar wel jammer dat het geen Robin Hood film word, ik bedoel als Crowe er net zo uit ziet op dat plaatje hebben we gewoon een Maximus met een hoedje

JohnWilliams schreef:
Ja, en? Net of het uiterlijk van zijn personage zoveel boeit.

avatar van Brix

Wát!?

Heb jij een foto van Crowe gezien met een hoofddeksel op?
Ik schrik me een hoodje...

Het zal toch niet waar zijn hoop ik?
Zo'n dom hoedje als in die oude Robin Hood films vaak te zien was?
Ik hoopte eigenlijk dat we die tijd achter ons hadden liggen, en RH nu een 'hood' (= kap) zou dragen, zoals het hoort.
(prima gedaan in 'Robin of Sherwood' bijvoorbeeld)

Ik ben verder ook niet bij voorbaat blij met Crowe als RH, maar ik geef hem het voordeel v.d. twijfel.
(Waarom dat korte haar?)

HarmJanStegenga schreef:
Ja, en? Net of het uiterlijk van zijn personage zoveel boeit.

Uiterlijk boeit me eigenlijk wel wat.
Anders zit ik de hele tijd te kijken naar een vervormde Maximus.
Maar de acteerprestaties zijn belangrijker en die zitten met Crowe altijd wel goed.

JohnWilliams schreef:
Uiterlijk boeit me eigenlijk wel wat.
Anders zit ik de hele tijd te kijken naar een vervormde Maximus.
Huh? Omdat ie ook kort haar heeft? Tsjah, Crowe speelde Maximus, dus lijkt ie ook op hem. Dat hoofd van hem blijft hetzelfde. Ik vind de look op deze foto wel stoer. Om eerst een hele metamorfose te ondergaan, om niet op Maximus te lijken gaat ook nergens over natuurlijk. Dit hou je toch...

avatar van JohnWilliams
Ja je houd het inderdaad wel.
Maar ik had hem liever toch anders gezien.
Maar ondanks dat kijk ik wel naar deze film uit.

Niet alleen naar Crowe maar ook naar de rest van de Cast.

avatar van The One Ring
Ik mag Crowe wel, maar als Robin Hood zie ik hem gewoon niet. Hij zou echter uitstekend passen als de Sheriff van Nottingham of Sir Guy of Gisbourne. Ook geen ondankbare bijrollen.

Remi
Kevin Durand als Little John lijkt me wel geinig.