Robin Hood (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama
140 minuten / 156 minuten (director's cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Russell Crowe, Cate Blanchett en Mark Strong

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood, die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian, die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

avatar van JohnWilliams
Als we dan grote sterren gaan opnoemen zou ik eerder Eric Bana zien als Robin Hood.

Hankieh

Nee dan liever Clive Owen, engels accentje er in

avatar van JacoBaco
Ewan Mcgregor is perfect. Robin Hood met een schots accent. Nee, Ewan Mcgregor kan juist heel goed Engels met Engels accent spreken. Op zo'n manier dat het ook natuurlijk klinkt en niet geforceerd.

invincible
Deze Robin Hood heeft een te kort kapsel. Daar gaat het al mis. Zelfs Kevin Costner ziet er beter uit dan deze te mollige Hood.
Sowieso verwacht ik niet veel. Ridley Scott heeft niet veel sterke films op zijn naam staan.

Maar Crowe zal het vast goed doen!

Sinds wanneer is hij een grote ster geworden.

avatar van JohnWilliams
Voor mij sinds Munich

Nee niet

avatar van DiKKe_OsCaR
Oh dit gaat interessant worden denk ik! Zie ernaar uit.

Voor mij sinds Munich

Dus niet voor het grote publiek.

avatar van Timecop

Maar Crowe zal het vast goed doen!

Had Brad Pitt ook een uitstekende keuze gevonden.

avatar van Timecop
invincible schreef:

Ridley Scott heeft niet veel sterke films op zijn naam staan??????? Wat dacht je van: Alien, Blade Runner, Black Rain, Gladiator, Hannibal, Black Hawk Down, Kingdom of Heaven, American Gangster, Body of Lies.......

avatar van MovieFreak1995
Het valt mij op dat in vele films van Ridley , Scott Russell Crowe meespeelt(hoofdrol is) zoals : Gladiator, Body of Lies , A good year, American Gangster en nu ook in Robin Hood

avatar van Lexcoaster
Iedere regisseur heeft zo zijn favo acteur. Bij Tim Burton is dat Johnny Depp bijvoorbeeld.

avatar van Manifest
Russel Crowe als Robin Hood??

Ik ben erg benieuwd.... het lijkt mij niet passen maar goed

avatar van Manifest
Timecop schreef:

Ik wil al zeggen, hij heeft echt super goede films op zijn naam staan.. ik weet niet waar jij je informatie vandaan haal

avatar van Glacius
Hankieh schreef:
And Again With Russel Crowe

Ze zijn butt-buddies.

Ben zelf een grote van van de legende Robin Hood, fantastisch moraal. Echter, ik keek recentelijk erg veel Robin Hood op BBC, dus dan is dit zeker een omschakeling ; van een jonge, speelse Robin, naar een op het eerste gezicht, serieuse en oudere Robin Hood. Ik zeg niet bijvoorbaad dat dit slechter is, maar ik ben zéér benieuwd!

avatar van gillette
Russel Crowe a la Gladiator please?

avatar van Brix
Silv3r schreef:

Ik heb zelf de omschakeling van de onovertroffen TV serie 'Robin of Sherwood' naar andere Robin Hood versies nooit kunnen maken eerlijk gezegd.
Die was zó geweldig dat het welhaast onmogelijk is om hem te evenaren.
Alleen de cast al, en dan die verhalen en de sfeer...
De nieuwe BBC versie vind ik vreselijk eerlijk gezegd, veel te modern en foute casting.
(maar nog niet zo erg als de Kevin Costner film)
Maar smaken verschillen zeg ik altijd.

Het is afwachten wat het deze keer gaat worden.
Een oudere Robin vind ik niet zo erg.
Sean Connery heeft dat destijds ook mooi gedaan met 'Robin and Marian'.

avatar van Minotaures
Minotaures schreef:
Dit is een apart-geschreven Robin Hood? Dus geen remake van de Robin Hood uit '91?

Nogmaals de vraag. Weet iemand het?

avatar van Ajax&Litmanen1
Natuurlijk is het een remake. Elke verfilming over RH is een remake want er wordt elke keer hetzelfde verhaal verteld.

avatar van The One Ring
Of juist daarom is het geen remake. Gewoon een oude legende waar verschillende regisseurs hun eigen visie op geven. Een remake suggereert dat men een eerdere film als voorbeeld nemen.

ik ben benieuwd ik hou wel van robin hood films. we zullen zien . ik kijk er al naar uit.

avatar van schram101
Hmm. Ben erg benieuwd. Ridley Scott heeft al aardig wat goede films gemaakt en ook dit lijkt me wel iets voor hem.

Zie hier een linkje met wat foto's backstage van de film.

YouTube - russell crowe robin hood backstage III

avatar van thunderball
Ik weet niet of het hier al bekend is, maar een half jaar geleden las ik in een Engels filmblad (gekocht voor James Bond) een lang interview met Crow en daarin bevestigde hij dat hij in deze film een dubbele (hoofd?-) rol zal spelen.
Hij zal zowel Robin Hood als de sherif van Nothingham spelen!
Dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n goed idee....

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Dat gaat dan ook niet gebeuren. Matthew Macfadyen speelt de sheriff.

avatar van thunderball
Zijn ze daar toch van af gestapt..... of Crow heeft die interviewer (die een vriend van hem was) in de zeik zitten nemen.
Ik weet wel dat ik meteen dacht: dat wordt niks..

avatar van glaedr
Ik ben benieuwd, ik vind Ridley Scott en Russel Crowe altijd erg goed bij elkaar. En met Mark Strong erbij wordt het ook wel wat.

invincible schreef:

Sinds wanneer is hij een grote ster geworden.

Sinds GLADIATOR is die een grote ster geworden gruwelijke film

13woutie13