• 8.228.685 stemmen

Met onder meer: Quinten Schram, Felix Strategier en Angela Groothuizen

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 21 november 2002

Over Pietje Bell

Pietje Bell weet als geen ander de stad op stelten te zetten met zijn dwaze avonturen. Dat is de reden dat hij steeds de voorpagina van de krant haalt. Dan doet de depressie zijn intrede. Ook vader Bell krijgt het financieel moeilijk. Pietje doet allerlei pogingen om geld te verdienen. Hij vindt een baantje als krantenjongen en organiseert een eigen circusvoorstelling. Helaas gaat dit circus in rook op. Hij slaat op de vlucht en komt per ongeluk op het spoor van een echte dievenbende. Maar niemand wil Pietje geloven. Er verschijnen nare stukken over Pietje in de krant. Zelfs zijn beste vriend Sproet keert zich tegen hem. Pietje wil wraak nemen op de krant die voortdurend jacht op hem maakt. Hij besluit onzichtbaar te worden. Vanaf nu krijgen ze te maken met de bende van De Zwarte Hand.

imageimage

avatar van Phantasm

Phantasm

Vermakelijke jeugdfilm die lekker wegkijkt.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Leuke kinderfilm. Onze dochter van 6 heeft ervan genoten. Wij als ouders vonden het ook leuk meekijken omdat er een aantal stukjes waren opgenomen in onze thuisstad Dordrecht. Het maakt voor de ouders ook leuk om naar Pietje Bell te kijken omdat er een heleboel sfeervolle settings en atributen voorbij komen.

Ik vond het acteerwerk wel goed. Vooral Joost kwam zeer overtuigend over als irritant mannetje. De kinderen vond ik niet altijd even goed. Dat betreft niet alleen Pietje Bell maar de gehele kindercast vond ik af en toe matig overkomen. Rick Engelkes en de zus van Pietje vond ik wel heel snoezig samen. Het is ook wel mooi om Roef Ragas nog eens in actie te zien. Hij zette zijn rol ook heel sterk neer.

avatar van MatthijsGr00t

MatthijsGr00t

Pietje Bell is opzich best grappig. Het is erg flauw en voorspelbaar. De acteerprestaties zijn ook niet allemaal even sterk. Al vind ik Pietje Bell wel leuk neergezet. Verder is het anderhalf uur je verstand op nul en kijken en dan valt er best wat te genieten. De avonturen van Pietje Bell zijn wel leuk om te volgen. Leuk voor de jeugd! 2,5*

avatar van Robi

Robi

De film hinkt bij mij nogal op twee gedachten. Het verhaal is op zich best leuk en kijkt lekker weg, maar is ook ongeloofwaardig en nogal voorspelbaar. Er doen een hoop leuke acteurs aan mee, maar de kinderen spelen daarentegen weer heel belabberd. Er zitten mooie beelden in de film, maar het is ook wel weer wat te veel van het goede. En zo heeft in deze film iedere positieve kant ook zijn negatieve kant.

avatar van Ajacied16

Ajacied16

Pietje Bell blijft natuurlijk gewoon leuk. Het zal echt geen hoogstaande film zijn (qua acteren en dergelijke), maar het is natuurlijk een echte kinderfilm. En het is prima om te vermaken. 3*

avatar van Masterkeeltie

Masterkeeltie

Kreeg deze voor mijn verjaardag toen ik een jaar of 9/10 was.

Pietje bell blijft geweldig en deze film heb ik ook altijd terug gezien, toch was ik er altijd van overtuigd dat er echt iemand gecast moest worden wat een echt straatjochie was in de stad met zijn accent etc. Dat zou de film recht aangedaan hebben.

avatar van Dra. Pouke

Dra. Pouke

De boeken hebben natuurlijk in elke vorm wel iets van klassieke waarde qua Nederlandse literatuur en zijn zelfs erg leuk. Ook echt lachen. Maar deze verfilming is echt verschrikkelijk. Bijzonder kinderachtig en bevat ook totaal geen enkele vorm van humor. Acteerwerk is bagger; dat Quinten Schram de rol vertolkt is puur mama-zoontje-politiek. Ja: want mevr Peters, de regisseur, is de moeder van dat mormel.

avatar van tattoobob

tattoobob

Dit is een leuke boekverfilming van de Pietje Bell reeks,er zijn weinig kids die hier niets aan vinden denk ik.

Acteerwerk over het algemeen is goed te noemen behalve sommige kids,maar goed dat is nog door de vingers te zien.

Een geweldige Arjan Ederveen ook.

avatar van jippie2010

jippie2010

Aardig, maar beetje langdradig allemaal. Ederveen was 1 van de weinige hoogtepunten inderdaad.

*2,5

als titelrol.

Voor de rest was ik

altijd een fan van

de helaas overleden Roef Ragas

die hier toch weer een ijzersterke rol neerzet

als agressieve en dronken vader, plus crimineel

blijkt later,

dat moet ik toch eerlijk zeggen

dat zie je tegenwoordig niet

meer zulke goeie Nederlandse acteurs

die met z'n pit kunnen spelen

en de uitstraling vind ik belangrijk!

In Amerika had Roef

Ragas zo een Oskar gekregen voor zijn rol hierin vind

ik in die tijd bedoel ik.

Ook Rick Engelkes charmant

speelt ook leuk.

Stijn Westenend speelt Jozef Geelman

die je al gelijk op je zenuwen werkt

met zijn nerdy uiterlijk en stem

Pluspunt is ook dat

Jack Wouterse en Roef Ragas

hier al in deze film een leuk duo waren

avatar van basssss

basssss

Mooie beelden, slap acteerwerk van volwassenen en kinderen. Voorspelbaar verhaal en met moeite uitgekeken.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Kruimeltje, Ciske de Rat, Dik Trom, Pietje Bell... het wemelt in de Nederlandse kinderliteratuur van de belhamels en de vlegels.. de Kameleon-reeks, niet te vergeten.. Deugnieten die ondanks hun kwajongensstreken telkens weer een klein hartje blijken te hebben.

Deze film over Pietje Bell maar weer eens opgezet, eigenlijk alleen omdat ik benieuwd was naar de decors van het vooroorlogse Rotterdam. Maar dat valt vies tegen. De opnames vonden plaats in Brugge en Gent, heel mooi allemaal, maar met het oude Rotterdam heeft dit weinig van doen. Maar goed, kinderen hebben dat toch niet door. Ik zag wel even een fraai shot van de Sint-Laurenskerk voorbijflitsen overigens.

Af en toe best komisch, vooral omdat de verschillende personages zo karikaturaal neergezet worden: Marjan Luif als tante Cato met d'r gok van een neus is daar misschien nog het beste voorbeeld van. Joop Doderer zag ik nog even voorbijkomen, die ik aanvankelijk niet herkende, maar wat een markante kop had die man zeg, djiezus!

Ergens is nog even een circusolifant te zien die over een smal bruggetje loopt, tussen de gillende kinderen door. Het ziet er allemaal heel eenzaam en droevig uit. Ik snap dat dit een film is van vóór het verbod op wilde dieren in het circus, maar toch.. het maakt het er niet minder zielig op.