Pietje Bell 2: De Jacht op de Tsarenkroon (2003)

Alternatieve titel: Pietje Bell II: De Jacht op de Tsarenkroon

Nederland
Familie

geregisseerd door Maria Peters
met Quinten Schram, Felix Strategier en Arjan Ederveen

Martha, de zus van Pietje, gaat zich verloven met journalist Paul Velinga. Om dit te vieren wordt er een groot sneeuwballengevecht gehouden waarbij een ruitje bij drogist Geelman sneuvelt. Kort daarna wordt er ingebroken en krijgt Pietje de schuld. Hij wordt uit zijn bed gelicht en belandt in de gevangenis. Daar ontmoet Pietje de boeven die door de bende van de Zwarte Hand achter de tralies werden gezet.

avatar van Fran
Dit is een leuk vervolg op het eerste deel en het doet er eigenlijk niet voor onder. Er zitten net als in het eerste deel veel nostalgische en veel grappige stukjes in. Mijn dochter ligt steevast in een deuk om Joost die met zijn blote kont in de zee staat. Dat geeft wel aan wat voor grapjes het allemaal zijn maar voor kinderen zijn dit soort dingen het leukste. Als je het eerste deel ook leuk vind, zal je hier geen buil aan vallen.

avatar van Hostelg
Toch minder dan het eerste deel vooral is dit deel minder grappig dan het eerste deel ondanks dat kijkt het wel lekker weg maar toch is het net wat te saai.
Joseph blijft een erg grappige personage.

avatar van tattoobob
Eigenlijk is dit deel net zo leuk als het eerste deel,alle personages uit het eerste deel zit hier ook in.....dus ook de hilarische Arjan Ederveen en zoon .
Leuke film voor ieder kind zo rond de kerst...acteerwerk is net zoals het eerste deel oke

avatar van jippie2010
Aardig, maar meer ook niet.
Beetje hetzelfde niveau als deel 1.
*0,5 aftrek voor het aantal keren vloeken,
heeft zo'n film echt niet nodig.
Ederveen blijft overigens een hoogtepuntje.
*2,0