Terminal (2018)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Hongkong / Hongarije / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Vaughn Stein
met Margot Robbie, Simon Pegg en Matthew Lewis

Twee huurmoordenaars worden door een mysterieuze werkgever ingehuurd om een taak te volbrengen die dicht in de buurt van een zelfmoordmissie komt. Ze krijgen er echter goed betaald voor, dus veel klagen doen ze niet. Vervolgens kruist het onwaarschijnlijke duo het pad met Annie, een mysterieuze femme fatale die verwikkeld raakt in hun dodelijke opdracht.

avatar van Jokkie
Is hier al wat meer over bekend?

avatar van Cikx
Nieuwe trailer:
Terminal Trailer #1 (2018) | Movieclips Trailers - YouTube

Neon gaat er bij mij altijd wel in

Wow .
Dit is een topper.

avatar van john mcclane 2
Oef, dit word de eerste echt grote misser van Robbie ,
Terminal (2018) - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

Matige film waarin twee huurmoordenaars een opdracht aannemen zonder echt te weten wat en hoe. De personages en dialogen weten niet echt te boeien en het valt allemaal wat in de herhaling. Alhoewel de ontknoping niet direct voorspelbaar is, wordt de film hier echter niet beter door. Redelijk stijlvol in beeld gebracht en leuk om Mike Meyers weer eens te zien.

avatar van filmkul
Een wat aparte thriller. Het verhaal is niet bijster origineel, maar heeft wel een aantal plottwists. Helaas komen deze niet helemaal uit de verf. De een wat voorspelbaar, de ander niet maar heeft nou niet het verrassingseffect waar Stein waarschijnlijk op doelde. Verder weinig actie en spanning, maar wel veel onnodige dialogen die weinig toevoegen. Visueel wijkt de film af van de doorsnee met veel neon licht. Robbie weet de film nog enigszins van de afgrond te redden maar kan er geen voldoende van maken. 2.0/2.5

avatar van XanderJ
... zelfs Robbie en stijlvolle beelden kunnen niet voorkomen dat deze film een ​​cover is van zowat alles van het hitman-genre.

Sorry....

Merkwaardige, mislukte thriller. Vooral erg vervelend en langdradig met tot overmaat van ramp bijna continue toegepaste onderbelichting waardoor de vormgeving ook nog eens zeer morsig overkomt. Robbie krijgt hier alle ruimte om iets te maken van haar hoofdrol maar voor het eerst in haar carrière verzuipt dit grote talent hier met haar te dik aangezette rol hopeloos mee in de chaos om haar heen. Als komiek Mike Myers in een serieuze rol de beste acteerprestatie neerzet weet je eigenlijk ook wel hoe het met de rest van de cast gesteld is. Terminal is een film waar de pretenties bijna voortdurend vanaf spatten(een aantal verhaallijntjes die aan het slot via een paar verrassende twisten bij elkaar zouden moeten komen) maar het eindresultaat is nogal dom, mist logica en ondanks een enerverend laatste kwartier(via een aardige wending die echter ook zomaar uit de lucht komt vallen) is behoorlijk zwak. Regisseur Stein wil veel maar kan nog te weinig en laat zich hier halfslachtig beïnvloeden door enkele films(de Saw reeks, Sin City) die hij waarschijnlijk bewonderd maar nergens kan benaderen. Overslaan, maar.

avatar van Noodless
Saaie prent met zeer langdradige scènes waarbij de dialogen op momenten echt gaan vervelen en je stilaan in slaap wiegen. Gelukkig is er nog Margot Robbie die de ogen nog open houden. 75 minuten kun je maar raden waarover eigenlijk deze film gaat. Weinig of geen actie en totaal geen spanning te beleven. Nadien krijg je dan een verduidelijking ( ook het beste kwartier van de film ) hoe alles in elkaar steekt wat het enigszins nog aannemelijk maakt gezien het personage
(tweeling) van Robbie en haar handelingen, maar echt verrassend was het nu ook weer niet. Een tegenvaller ! 4/10

avatar van schumacher
Dit was echt mijn ding niet.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Söze's staartje.

Terwijl Terminal best wel wisselvallig is, is het tevens een onderhoudende film. Dat zit hem met name in de dialogen die variëren van geinig tot interessant, en weer terug. Je zou kunnen stellen dat de hier debuterende regisseur Vaughn Stein waarschijnlijk fan is van Quentin Tarantino. Hij laat de dialoog in elk geval hoogtij vieren. De ene keer geslaagd, de andere keer wat minder succesvol.

Gelukkig weet de beeldschone Margot Robbie in de hoofdrol de aandacht goed vast te houden als de mysterieuze huurmoordenares die de concurrentie graag wil uitschakelen. Mike Myers, die al enige tijd uit beeld is en onlangs opdook met een memorabele rol in Bohemian Rhapsody, doet hier wat verdwaald aan. Zijn rol als tweedehands Keyser Söze ligt er veel te dik bovenop helaas.

Daarom is het einde zo tenenkrommend slecht en een belediging voor de kijker. Je ziet hem namelijk van mijlen ver aankomen en het is een herhaling van The Usual Suspects. Je kopieert het einde van een film als The Sixth Sense ook niet letterlijk naar een hedendaagse film. Dat is te gemakkelijk. Gelukkig blijkt er nog een staartje te volgen, dat dit weer enigszins rechttrekt.

**½

Met dank aan Première TV Distribution.

avatar van blurp194
Visueel mooi, niet alleen door de aanwezigheid van Robbie - het hele kleurgebruik klopt gewoon mooi. De poster laat het ook al zien. Verder zitten er nog wel wat leuke elementen in ook, de koosnaam ‘Bottle Blonde’ is in ieder geval wel in m’n hoofd blijven hangen. Maar daar is alle positieve ook wel mee gezegd. Het verhaal, als daar al sprake van mag zijn, zwabbert een beetje doelloos heen en weer, en er is te weinig om het zonder af te kunnen. Spannend wordt het in ieder geval al helemaal niet, en de karakters worden ook niet bijster zinvol uitgediept. Style over substance, maar als de style wat te dun is blijft er erg weinig over.