• 8.352.370 stemmen

In the Company of Men (1997)

Komedie / Drama | 97 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Neil LaBute

Met onder meer: Aaron Eckhart, Stacy Edwards en Matt Malloy

Releasedatum: 7 januari 1999

Plot In the Company of Men

"Are all men bastards...or just misunderstood?"

Het leven van de twee zakenmannen Chad en Howard loopt niet zoals zij zelf gepland hadden. Gepasseerd voor een promotie, vriendin er vandoor en voor 6 weken op een filiaal ver buiten de bewoonde wereld geplaatst. Chad denkt een manier te weten waardoor ze zich beiden beter en zelfverzekerder zullen voelen.

imageimageimageimage

avatar van 93.9

93.9

De film heeft in de States voor aardig wat opschudding gezorgd.

Discriminatie en het ontbreken aan een moraal op het einde.

Hier op MM duidelijk niet met 7 stemmen en geen bericht.

=============

Tot deze dan

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Grappig, een soort hufters en hofdames op zijn amerikaans, maar de moraal klopt als een bus! Hufters winnen altijd, glansrijk!

avatar van Skrean

Skrean

Unieke stijl qua camerwerk, Ook het moraal was idd klopend, mensen die een beetje op het randje leven bereiken meer.

Low budget film die het van de psychologie moet hebben. Met toch een beetje een twist aan het einde.

avatar van The Last

The Last

hahah, erg gave zwarte komedie met heel herkenbare toestanden op en rondom het kantoor. Je moet er wel een beetje voor in de stemming zijn heb ik zo het idee.

Ik kan me de opschudding in VS overigens wel voorstellen. Op het oog is het vrij makkelijk allemaal, maar wat een heerlijk psychologisch spelletje speelt die Chad. Briljante performance van een smerige manipulatieve discriminerende seksist. Erg menselijk gespeeld ook. Gewoon een simpel kwaadaardig mannetje van de maatschappij dat met mentaal geweld strooit.

En inderdaad, dat camerawerk valt ook meteen op, heel afstandelijk gefilmd en duidelijk low-budget natuurlijk (ook al deed dat er verder weinig aan toe). Ga nu voor een dikke 3,5*, vond het bij momenten toch best saai.

avatar van Sergio

Sergio

De dialogen zijn perfect, en de manier waarop de relatie tussen de twee mannen en hun dove slachtoffer langzaam wordt uitgewerkt past in de traditie van bijv. toneelschriiver David Mamet.

avatar van Mescaline

Mescaline

Vermakelijke lowbudget/dialogen film om te volgen en leuk gevonden camera shots.
De film heeft vooral even moeite om op gang te komen, scenes wisselen zich vrij snel af en het is soms een tikkeltje geforceerd maar daarentegen niet storend of vervelend.
Het middenstuk heeft de film ook wel even wat moeite om niet langdradig te worden maar over het algemeen zijn de mannelijke hoofdrollen en de dove vrouw boeiend om te volgen.

Het einde ging een beetje snel voor mij en snapte ik niet gelijk helemaal, waarschijnlijk ook het gevolg van de film te laat in de avond kijken.

Leuke dialogen film, lang niet de beste maar erg vermakelijk en redelijk origineel.

avatar van jipt

jipt

Lekker fout filmpje, soort anti-romcom. 3,5*

avatar van Insignificance

Insignificance

Valt wat tegen. Sterk uitgangspunt met wat herkenbare zaken zo rondom het kantoor. Gemeen en ook zielig als blijkt dat ze een doof meisje uitkiezen, er zitten een paar harde opmerkingen in, Eckhart heeft de uitstraling van de ultieme office prick en toch ontbreekt er iets. Het zal niet veel gekost hebben, dat valt er wel aan af te zien, maar dat is geen excuus voor het gebrek aan animo. Wat een vlotte, scherpe zwarte komedie had kunnen zijn, slentert wat te vaak voort zonder te prikkelen.