• 8.348.847 stemmen

Releasedatum: 5 maart 1998

• CineMember Bekijk via CineMember
  • Lumière Bekijk via Lumière

Plot Carne Trémula

"Life, love, desire... and everything in between."

Na een vrijpartij in een disco besluit de twintigjarige Victor bij Elena langs te gaan. Het bezoek verloopt anders dan verwacht: Elena voelt zich belaagd en bedreigt hem met haar vaders pistool. Net wanneer de politieagenten David en Sancho verschijnen gaat het pistool af. Victor belandt achter de tralies, David in een rolstoel. Terwijl Victor zijn straf uitzit groeit David uit tot de ster van de Paralympics en trouwt met Elena. Dit komt Victor ter ore en hij raakt geobsedeerd door wraakzuchtige gedachten.

imageimageimage

avatar van Davidus

Davidus

Vond het verhaal niet interessant, zwak zelfs, maar wat een heerlijke sfeer heeft deze film. Mooie beelden van Madrid, zelfs dat afgebroken stuk terrein met het huisje van Victor was mooi, de huisinrichting zeer sfeervol en heerlijke muziek

Nogmaals jammer van het verhaal, was mij iets te gemaakt en te gemakkelijk. Maar ondanks dat een zeer prettige film

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Mooie film, mooi gefilmd en mooie muziekscore. Een echte Almodovar. Tragisch liefdesverhaal met diverse relaties die door elkaar heen lopen.

Halverwege vond ik de film een beetje traag worden. Al met al wel een fijne Spaanse film.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Het wil bij mij maar niet opschieten om films van Medem en Almodovar te checken, terwijl ik van beide regisseurs inmiddels al enkele dvd's in huis heb die al jaren op de stapel liggen. In een bui maar eens Live Flesh gekeken en Talk to Her zit nog vaagjes in mijn geheugen. Dit is wel een erg leuke film en ook weer overladen met typische galgenhumor en rare samenlopen, met vele mooie shots van Madrid op de achtergrond.

Ook dit is weer zo'n film waarin iedereen gestoord is. Eerst maken we (na een buitengewone geboorte van hoofdpersoon Victor) kennis met 2 wijkagenten; David, die zodoende opgescheept zit met de pessimistische alcoholistische Sancho, en vervolgens is het weer zo'n verkeerde plaats-verkeerde tijd-moment wanneer zowel de 2 agenten, de inmiddels volwassen Victor en Elena, een heroineverslaafde partygirl waar Victor een oogje op had, tensamen komen, en deze ontmoeting zorgt ervoor dat de levens van de personages pontificaal op de kop komen te staan. Met een heerlijke mindfucking plot als gevolg waarin wraak, overspel, misleiding en plottwists de komende tijd de kijker in de macht weet te houden.

Ziet ernaar uit dat ik gewoonweg weer lekker verder moet gaan met films van Almodovar te ontdekken. Erg leuke en luchtige verrassing, ondanks dat de situaties niet zo luchtig mogen zijn.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Eens met mister blonde. De onlogische plotelementen, waar velen blijkbaar over struikelen, zou ik in een serieus drama niet vergeven, noch in een Hollywood-productie. Maar dit is Almodóvar. Hier hoort het bij de sfeer. En het knappe is dat Carne Trémula het serieuze van het drama tegelijkertijd ook staande weet te houden. Narratief vind ik het daarmee een van de evenwichtigste en beste films uit het oeuvre van Almodóvar. Cinematografisch is het dat ook. Vooral de eerste ontmoeting tussen David en Helena is weergaloos (Xavier Dolan-achtig!). De seksscène, met een Rubens-achtig slottafereel, mag er eveneens zijn. Tot slot nog een vermelding voor de muziek, die zeer passend is, op zichzelf beschouwd wellicht overdreven sentimenteel, maar ook dat past perfect in de sfeer. Heerlijke film.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Via marktplaats heb ik de film Hable con ella gekocht. Het was voor mij een aangename verrassing dat er twee dvd's in de hoes zaten. Naast bovenstaande film deze. Ik heb me er prima mee vermaakt. Best een goed verhaal, een fijne Spaanse sfeer, vrij spannend en goed geacteerd. 3,5*

Onderhond

Matig.

Visueel oogde het gelukkig wel erg verzorgd. Niet zozeer erg mooi, maar het valt toch duidelijk op dat Almodóvar er wel de nodige aandacht aan besteed heeft, dan kan ik best appreciëren. Jammer genoeg is dat ook meteen het hoogtepunt van de film.

Het verhaaltje is vooral erg geconstrueerd. Een paar twistjes, iedereen die iedereen kent en elkaar steeds weer tegen het lijf loopt. Het wist me gewoon erg weinig te boeien. Ook het drama dat uit het plot voorvloeit weet amper te beklijven, mede door wat matige acteerprestaties.

En zo zat ik redelijk gelaten te kijken naar deze film. Ofwel had er nog wat extra pit ingemogen, zodat het ook het plotje leuker was, ofwel had Almodóvar nog meer op sfeer moeten inzetten, zodat je toch niet gewoon naar een aardig vormgegeven verhaaltje zit te kijken. 't Is ook zeker geen erg slechte film, maar erg warm werd ik er niet van.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ben het zowat eens met Onderhond. Vrij matige Almodovar, heb al betere films van hem gezien. Qua plotlijn zeer clichématig script waarbij de vijf hoofdpersonages met elkaar verwezen zijn in een tijdspanne van 20 jaar. Alles past als een geconstrueerde puzzel te smoothy in elkaar. De film is te gemaakt en was te soapachtig.

Daarnaast wel prima camerawerk zoals onder meer de liefdesscènes. Het is de cinematografie die de film naar een hoger niveau tilt. De sfeersetting van een Madrileense buitenwijk werd ook prima neergezet. Ook aan de acteerprestaties is niets af te dingen. Een Almodovar dus met twee gezichten. Eentje die snel vergeten zal zijn, vrees ik.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

De beste Almodovar die ik 15 jaar ofzo zag. Toegegeven, ik zag er de afgelopen 15 jaar ook niet zoveel. Midden jaren '00 zag ik er veel op een rij, met het tamelijk vervelende Volver had ik het helemaal met 'm gehad. Pas geleden begon ik weer met zijn films. Ik zag Matador en La Ley del Deseo, allebei nogal net niet en bij die laatste verklaarde ik dat Almodovars drama moet werken of hij flink over de top moet gaan. En prompt zie ik een film waarbij er wel het een en ander op het drama valt af te dingen en die ook niet over de top gaat, maar die wel volkomen werkt voor me. Sterker nog. Dit is een van zijn beste films die ik zag.

Allereerst oogt de film beter dan ooit. Het drama is aan de oppervlakte een verhaal vol twistjes en een toevalligheidje te veel, maar daaronder schuilt een behoorlijk boeiende en zeker niet oppervlakkige film die vooral over schuld gaat en die meerdere keren zeer overtuigend de sympathie weet te verleggen en qua verteltrant slim en knap leent van melodrama's uit het studiotijdperk. Almodovar stopt er genoeg beetjes kitsch in om zichzelf te blijven. Ben nogal verrast. Het blijkt dat ik niet uitgekeken was op Almodovar, hij blijkt gewoon wisselvalliger dan ik dacht en zag de verkeerde films. Nu weer eens tegen een echt goede aangelopen.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Wat ik van de film vond? Dat weet ik niet goed. In het begin was ik niet mee met het verhaal. (die zwangere vrouw). En later vond ik dat Clara en Elena op elkaar leken, waardoor ik niet goed wist, wie wie was en hoe het verhaal ging.