Amelie Rennt (2017)

Alternatieve titels: Magie in de Bergen | Mountain Miracle - An Unexpected Friendship

Duitsland / Italië
Familie

geregisseerd door Tobias Wiemann
met Susanne Bormann, Jasmin Tabatabai en Denis Moschitto

Amelie (12) wordt naar een astmakliniek in de Alpen gestuurd. Ze leeft in haar eigen wereldje en kan niet begrijpen waarom ze wordt behandeld alsof ze ziek is. De Alpenlucht is goed, maar het leven is er erg saai. Dan ontmoet ze Bart (13), een echte buitenjongen die een kudde vee bewaakt. Wanneer Amelie ondervindt dat de kliniek haar beschouwt als onhandelbaar en van haar verwacht dat ze de de regels volgt, slaat ze op de vlucht.

avatar van Baboesjka
Best een mooie film over onder andere vriendschap, vertrouwen en doorzettingsvermogen, gefilmd in prachtige natuurgebieden. Ik had liever de originele versie gezien. Ik heb 'm nu in het Nederlands gezien. Dat vind ik niet altijd storend, maar bij deze film vond ik het overduidelijk en ik vond sommige stemmen niet zo fijn. Ik vond ze een beetje overdreven, maar het is een kinderfilm, en kinderen ervaren dat vaak anders. Daarnaast vind ik het lastig om mijn beoordeling daar ook van af te laten hangen, omdat ik 'm in het Duits misschien beter en niet/minder overdreven had gevonden. Ik heb geen wow-gevoel overgehouden aan deze film, de gebeurtenissen vond ik niet indrukwekkend en de personages en verhalen raakten mij niet echt, maar het is oké om 'm een keer gezien te hebben. Een redelijke film. 3*