The Good Liar (2019)

geregisseerd door Bill Condon
met Helen Mirren, Ian McKellen en Russell Tovey

Betty McLeish is een rustige Engelse vrouw die haar man is kwijtgeraakt en kwetsbaar is in die zin dat ze veel empathie heeft met mensen. Ze is niet rijk, maar heeft een goed leven. Toch mist ze gezelschap en iemand om naar het theater of de bioscoop te gaan of uit eten. Ze gaat online en vindt Roy Courtnay, een charmante en grappige man, maar met een crimineel verleden.

Vanaf 21 november in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van DiamondsRealDeal
Ik kan tussen de regels niet echt veel vinden.

Gisteren gezien, Helen Mirren, Ian McKellen zijn echt goed in deze film.
De spanning gaat langzaam omhoog met voor mij toch wel een onverwacht plot.
Verwacht geen actie want dat is er nauwelijks. De film moet het vooral hebben van de dialogen.
Voor de rest ga ik hier niet veel verklappen.....

avatar van Walter S.
Film duurt veel te lang voor het dunne verhaal, tempo is dat van een 80 jarige, hetgeen dan weer aardig bij de film met zijn bejaarde hoofdrolspelers past en de twist zag ik ook al 80 jaar aan komen, lag wel heel erg voor de hand dat de bedrieger bedrogen zou worden. Dan ook nog een belachelijk gezamenlijk verleden... Nee, geen al te best verhaal.

In de synopsis staat dat ze niet rijk is. Ze is goed voor 2,5 miljoen. Dat vind ik best wel rijk.

Dat de bedrieger ging verliezen dat lag voor de hand, maar had niet verwacht dat het op deze manier zou gebeuren. Dat was ook wel ver gezocht.

avatar van Psycho-M
McKellen en Mirren dragen deze film.
En het is dat zij beiden hun rol met overtuiging brengen anders was dit een straight to video film geworden.
Zoals hierboven al wordt aangegeven, de twist, ook al is ie ver gezocht, zie je mijlenver aankomen.
Maar toch vond ik het een vermakelijke film, ook al is het plot ietwat voorspelbaar.

avatar van Berthil
De 'twist' zag je inderdaad van mijlenver al aankomen maar niet de details want daar werd niets van getoond tot op het laatste moment. Verder aardige film door de acteurs maar geen hoogvlieger. In de bioscoop gezien en dan zit je toch wat beter in de film dan thuis met afleidingen. Mogelijk was de score een half puntje lager uitgevallen vanaf de bank thuis.

avatar van René8
Meesterlijk. Mooi gelaagd geschreven, prachtig gespeeld, blijft boeien. Fijn hoe het verhaal zich ontwikkelt van een niemendalletje (‘de bedrieger bedrogen’) tot een diepere vertelling.

Twijfelde in eerste instantie tussen een 2,5 en 3,0. Dit aangezien ik het in het begin allemaal wat te saai en tam vond.
Desondanks toch een 3,5. Dankzij het sterke slot.

avatar van mrklm
Ian McKellen en Helen Mirren geven glans aan een drama met thriller-elementen. McKellen excelleert in een rol die meer dan een beetje doet denken aan Apt Pupil (1998), maar Mirren heeft een wat ondankbare rol als de rijke weduwe Betty McLeish, die via een online dating site in contact komt met Roy Courtnay [McKellen]. De twee kunnen het meteen goed met elkaar vinden, maar Roy is een oplichter die bereid is heel ver te gaan om het geld van zijn slachtoffers af te troggelen. Aanvankelijk denkt Roy geen kind te hebben aan Betty, maar hij heeft niet gerekend op diens achterdochtige neefje Stephen [Russell Tovey].

De chemie tussen McKellen en Mirren doet je hopen dat deze grootheden uit de Britse acteerwereld nog een paar films samen zullen maken, maar het scenario is vrij conventioneel en het feit dat de twist waarschijnlijk weinig kijkers zal verrassen maakt dit toch tot een lichte teleurstelling. Prima uit te zitten, maar met zoveel talent op het scherm verwacht je meer vuurwerk.

avatar van mjk87
Iets te degelijke film om echt de aandacht erbij te houden. Visueel saai gefilmd, warm geacteerd maar ook met weinig jeu, en een verhaal waarvan je weet dat er een twist aankomt. Zo'n film is het de hele tijd, met een bedrieger als hoofdrolspeler (zou hij stiekem niet bedrogen worden?) en enkele losse momenten tussendoor die je niet direct weet te plaatsen behalve dat je weet dat men dit niet voor niets zo nadrukkelijk toont. Ik vond de uiteindelijke clou ook niet heel denderend en het geheel voelde wat als los zand. Heel slecht is het allemaal niet, maar daar blijft het dan ook bij. 2,5*.

avatar van TrudeVinke
Script: geniaal
Cast: geniaal

avatar van IH88
The Good Liar

Degelijke dramafilm met genoeg suspense en ijzersterk acteerwerk om het boeiend te houden. Mirren en McKellen zijn uitstekend als twee oudere mensen die via een datingsite in contact komen. Dat is het uitgangspunt in ieder geval, want er is natuurlijk nog veel meer aan de hand.

Hij is een zwendelaar die achter haar geld aan is, en zij lijkt op het eerste gezicht een gewillig en gemakkelijk slachtoffer. Het kwam niet als een verassing dat er meer achter haar naïeve en onschuldige façade schuilgaat, en zeker op het laatst zit het verhaal vol twists. Sommige plotontwikkelingen zijn vergezocht, en tot dan toe slimme en sluwe personages doen soms de domste dingen. Maar McKellen Mirren zorgen ervoor dat je wel een oogje dichtknijpt.

avatar van AniSter
Zonder enige voorkennis aan begonnen met niet al te hoge verwachtingen. Maar het viel reuze mee. Prima verhaal met een interessante wending. Dat de 'liar' het slachtoffer zou worden was al snel duidelijk. Die oudjes weten wel wat acteren is, al waren er wel enkele 'een beetje overdreven' momentjes bij. Mooi decor tijdens die scene op 'Unter den Linden' aan het einde van de oorlog. Duur was prima, geen minuut saai.

avatar van schumacher
Goeie film, goed verhaal, goeie acteurs.
Alleen ben ik zo iemand die het graag anders ziet, het einde had ik graag net omgekeerd gezien, ja ik weet het, wat ben ik een slecht persoon .

Ik wist eerlijk gezegd niet wat te verwachten van deze film maar ik was aangenaam verrast.

Het is een drama, het gaat hem om het verhaal, verwacht dus geen aktie of weet ik veel wat. Het bouwt gestaag op en het werd alsmaar leuker en leuker en boeiender en boeiender.

avatar van filmkul
Aardig misdaad drama/ thriller. Het verhaal zit best aardig in elkaar. Helaas mist het wat vernuftigheid. Een groot deel van de film voorspelt een heerlijke twist of meer, maar het blijft helaas bij een vrij voorspelbare plottwist. Buiten dat kijkt de film lekker weg en zorgen de beide hoofdrolspelers voor prima vermaak en tillen de film op een iets hoger niveau dan gemiddeld. Leuk tussendoortje zonder een echte verrassing. 3.0/3.5

Een mooi voorbeeld dat een onderhoudende en leuke film niet alleen maar mooie en jonge acteurs hoeft te bevatten. Twee bejaarde acteerkanonnen is soms ruim voldoende.

Ps: in de synopsis staat: Ze is niet rijk, maar heeft een goed leven. Maar als je hoort wat haar bezit is, is dat toch meer rijk dan alleen een goed leven in mijn ogen.

avatar van Brabants
The Good Liar is een film die zo gefilmd qua tempo dat je er haast van in slaap valt. De twist is aardig zonder enige twijfel. Of dit de film weet te redden ik betwijfel het. Normaal houd ik wel van trage films, maar deze was me echt iets te traag. Niet slecht maar zeker niet goed.

avatar van macrobody
Een nogal voorspelbare film. De afloop laat zich al snel raden. Wat ze ook weer voor elkaar proberen te krijgen, is dat je een slecht gevoel overhoudt bij de Duitsers terwijl al haar zusters zijn gedood bij bombardementen. En aangezien dat zich in Berlijn afspeelde waren dat dus de geallieerden die dat hebben gedaan maar dat is blijkbaar veel minder belangrijk dan een verkrachting. Nou is dat ook moeilijk te vergelijken maar als je dan toch wraak wil nemen zorg dan dat je te weten komt wie je familie heeft vermoord.
Jammer weer.

Aardige film waarin een oude man en vrouw elkaar vinden door middel van een datingsite. Eem film met een onderhoudend plot dat een paar prima, maar ook wat vergezochte wendingen kent. Ook is het niet overal even geloofwaardig. Toch genoeg goeie scenes en uiteraard is dit ook te danken aan de twee rollen van de twee Britse oudgedienden Helen Mirren en Ian McKellen.

avatar van GrobbekuikenXL
Goede rollen van Ian en Helen natuurlijk. Tweede helft was rond uit ongeloofwaardig en te gekunsteld. Een simpeler twist was betere keuze geweest. Geen last van het trage tempo, iets te lang aan het begin van tweede helft. Jammer dat het verhaal aan het einde zo onzinnig is.

avatar van cantforgetyou
Zeer zzzzzzzzzlaapverwekkende film. Misschien niet moeten kijken na een ochtenddienst en een glaasje goedkope wijn, ha, ha, ha.
Ik vind beide acteur/actrice SUPER goed spelen. Daar ligt het niet aan, maar het is allemaal een beetje te makkelijk. We hadden al héél snel door wie nu wie aan het voorliegen was. Dus niet echt origineel.

Mij staat bij dat ik een soortgelijk plot wel eens eerder voorbij heb zien komen, al weet ik voor de vuist weg niet meer hoe die film heet. Hoe dan ook, het verhaal zit knap in elkaar. En natuurlijk Helen Mirren, die is (vrijwel) altijd goed bezig. Een mooie, onderhoudende film.