• 8.252.827 stemmen

Met onder meer: Helen Mirren, Ian McKellen en Russell Tovey

Releasedatum: 21 november 2019

Plot The Good Liar

"Read between the lies."

Betty McLeish is een rustige Engelse vrouw die haar man is kwijtgeraakt en kwetsbaar is in die zin dat ze veel empathie heeft met mensen. Ze is niet rijk, maar heeft een goed leven. Toch mist ze gezelschap en iemand om naar het theater of de bioscoop te gaan of uit eten. Ze gaat online en vindt Roy Courtnay, een charmante en grappige man, maar met een crimineel verleden.

imageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van H€yoka

H€yoka

The Good Liar had enkele elementen om een zeer goede film te zijn. Het acteerwerk is prima en enkele scènes geven meteen prijs dat hier meer aan de hand is dan "iemand wordt bedrogen". Ik bleef bijgevolg lange tijd geboeid kijken naar de ontknoping van dit verhaal.

En daar stuikt het allemaal wat in elkaar. Dat de twist voorspelbaar is, werd hier al genoeg gezegd en stoorde me an sich niet. Maar de plot gebeurt door elementen die je nergens eerder in het verhaal had kunnen detecteren en daardoor voelt het een beetje als een deus ex machina einde, een bedrog ten opzichte van de meezoekende kijker. Een doodzonde tegen elementaire verhaaltechniek. Daardoor vervalt het geheel jammer genoeg naar de middelmaar en geef ik 3* voor deze gemiste kans.

avatar van AveMaria

AveMaria

Wat een acteerprestatie van vooral Hellen Mirren en Ian McKellen. Trage maar onderhoudend drama. Mooi opgebouwd met passende muziek. Deze film zal me nog wel even bij blijven.

Walter S. schreef:

Film duurt veel te lang voor het dunne verhaal, tempo is dat van een 80 jarige, hetgeen dan weer aardig bij de film met zijn bejaarde hoofdrolspelers past en de twist zag ik ook al 80 jaar aan komen, lag wel heel erg voor de hand dat de bedrieger bedrogen zou worden. Dan ook nog een belachelijk gezamenlijk verleden... Nee, geen al te best verhaal.

In de synopsis staat dat ze niet rijk is. Ze is goed voor 2,5 miljoen. Dat vind ik best wel rijk.

Ik ben gister aan de film begonnen ( gaaaaap) en dacht gelijk aan "'de bedrieger bedrogen" . Dat is de enige wending die de film zou kunnen maken. Geen verrassing dus als ik het hier lees. Zap de rest dadelijk snel door.

TrudeVinke schreef:

Script: geniaal

Cast: geniaal

Zag je de clou/wending niet aankomen...Ik na een kwartier...

BBarbie schreef:

Mij staat bij dat ik een soortgelijk plot wel eens eerder voorbij heb zien komen, al weet ik voor de vuist weg niet meer hoe die film heet. Hoe dan ook, het verhaal zit knap in elkaar. En natuurlijk Helen Mirren, die is (vrijwel) altijd goed bezig. Een mooie, onderhoudende film.

De "'bedrieger bedrogen"....Een keer of dertig!!!

frans123

Wat een geforceerd, vergezocht flapdrollenverhaal. Prima acteurs trouwens die de film ook niet kunnen redden.

En tegen beiden zou ik willen zeggen; "Get a life".

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Goed verhaal, juiste speelduur, uitstekende acteurs....maar wel een tikje saai en langdradig. Wat maar actie zou de film niet misstaan.