Fahim (2019)

Frankrijk
Biografie / Komedie

geregisseerd door Pierre-François Martin-Laval
met Isabelle Nanty, Gérard Depardieu en Ahmed Assad

Gedwongen om hun geboorteland Bangladesh te ontvluchten, verlaten de jonge Fahim en zijn vader de rest van het gezin en trekken ze naar Parijs. Bij aankomst ervaren ze veel moeilijkheden wanneer ze politiek asiel proberen te krijgen, met de dreiging op elk moment het land te worden uitgezet. Dankzij zijn schaaktalent ontmoet Fahim Sylvain, één van de beste schaakcoaches van Frankrijk.

• Vanaf 11 juni 2020 in de bioscoop