Jim Knopf und Lukas der Lokomotivführer (2018)

Alternatieve titels: Jim Button and Luke the Engine Driver | Jim Button & De Stad van de Draken | Jim Knopf

Duitsland
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Dennis Gansel
met Uwe Ochsenknecht, Solomon Gordon en Annette Frier

Lummerland, het eiland met twee bergen in de grote oceaan, is te klein geworden om al haar inwoners een woonplaats te geven. De hier als baby gestrande weesjongen Jim Knopf wil daarom vertrekken, samen met zijn beste vriend Lukas, de machinist op het eiland. Op weg naar de grote wijde wereld, beleven de twee een aantal avonturen die hen leiden naar de zee, in de lucht, de woestijn, naar Mandala en naar de drakenstad van mevrouw Mahlzahn brengen.

avatar van beegie
Een redelijke kinderfilm, voor een regenachtige middag zoals vandaag best te doen.

Vanaf 28 augustus in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Brix
Leuk, naar de vooral in Duitsland razend populaire boeken van Michael Ende (1960-'62) en diverse TV series, hoorspelen en musicals die er van gemaakt zijn.

avatar van Mr Thee
Fantasievolle film die doet denken aan zowel Pippie Langkous als Harry Potter. Kids hebben zich goed vermaakt op het Suikerzoetfestival 2020 @Schiedam.