• 15.830 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.523 stemmen
Avatar
 
banner banner

Brüno (2009)

Komedie / Mockumentary | 81 minuten
2,45 2.134 stemmen

Genre: Komedie / Mockumentary

Speelduur: 81 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Larry Charles

Met onder meer: Sacha Baron Cohen en Gustaf Hammarsten

IMDb beoordeling: 5,9 (157.873)

Gesproken taal: Duits, Tsjechisch en Engels

Releasedatum: 9 juli 2009

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Brüno

"Borat was so 2006"

Brüno (Sacha Baron Cohen) is een flamboyante homoseksuele mode-verslaggever uit Oostenrijk. Hij gaat op reis van Oostenrijk naar Amerika en probeert hier homofobe Amerikanen te ontmaskeren. In Amerika weet Brüno door te dringen tot verschillende mode-hotspots en ontmoet hij veel verschillende mensen. Hij weet zijn "slachtoffers" vaak in een ongemakkelijke positie te brengen door te zinspelen op homoseksuele relaties.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Mexican Gardener #1

Mexican Gardener #2

Mexican Gardener #3

Mexican Gardener #4

Mexican Gardener #5

Zichzelf - 'Dove of Peace'

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van llectrofish

llectrofish

  • 9 berichten
  • 19 stemmen

Ik hou wel van deze humor. Beetje saaier dan Borat, maar het bekijken wel waard.


avatar van Pete_033

Pete_033

  • 606 berichten
  • 952 stemmen

Deze film was wel heel erg slecht. Alles is duidelijk in scene gezet. Had je bij Borat nog wel het gevoel dat een en ander echt zou kunnen zijn, en dit misschien ook was, bij deze is, volgens mij, alles in scene gezet.

Kan me alleen de adoptiescene en de talkshowscene nog herinneren. Die waren wel leuk maar het wordt nergen 'echt' leuk en grappig zoals in Borat.

Slecht verhaal. Had veel meer ingezetten....


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Het uitgangspunt van Sacha Baron Cohen is niet slecht. De man is gelukt in z'n doel door de Amerikanen een spiegel voor te houden. Uiteraard niet naar alle Amerikanen, maar de film toont wel aan dat er nog steeds anno 2009 een hele hoop mensen homofoob zijn.

Als documentaire is dit dus nog wel aanvaardbaar, Bruno wil zich vooral profileren als komedie, maar daarvoor is de humor te puberaal. Bovendien verveelt dit snel als film en heb je het wel gehad na een tijd. OK, er zijn nog altijd homofobe mensen op deze aardbol, we weten het. Moest deze film daar iets aan kunnen doen, had hij nog een half uur langer mogen duren, maar helaas.

Ik had al slechte ervaringen met Borat, maar hoopte toch op wat verbetering met Bruno. Dit is echt mij ding niet, al zal dit waarschijnlijk wel z'n eigen publiek hebben.


avatar van Simoensk

Simoensk

  • 60 berichten
  • 537 stemmen

Je bent voor dit soort humor of je bent er niet voor, punt anderer lijn.

Ik ben er alvast wel voor en heb weer zeer goed gelachen. Het is wat saaier dan borat en niet alles is evengoed. Maar desondanks blijft het gewoon lachen.


avatar van Naamloos

Naamloos

  • 18 berichten
  • 92 stemmen

Toch maar eens gekeken aangezien ik ali g en borat wel leuk vond. Deze vond ik echter troep, heb hem ook niet afgekeken. Eigenlijk kan je dan geen cijfer geven maar aangezien ik zeker weet dat ik niet beter wordt doe ik het toch.

Mocht je denken een film als Ali G of Borat te zien, heb je het mis.

Dikke afrader


avatar van Stu-Pot

Stu-Pot

  • 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Geinige komedie met tal van leuke quotes. Sacha Baron Cohen doet het zeer goed als Homoseksueel leeghoofd, opvallend goed zelfs. Ook zeer veel leuke grappen waaronder de nogal vreemde seksscene en het hoogtepunt; Bruno in het bos met een paar echte Amerikanen pratend over Sex and the City. Zeer leuke film dus, zit al te wachten op de volgende film met Sasha Baron Cohen.

I am going to be the biggest Austrian celebrity since Hitler.


avatar van M.C.H.S.

M.C.H.S.

  • 36 berichten
  • 163 stemmen

De film heeft me niet écht vermaakt, maar boeide me genoeg om de film geheel af te kijken. De aftiteling was wél leuk.

Het eerste wat ik dacht na het zien van deze film; wat moet deze film voor sommigen traumatiserend zijn geweest die het zagen in de bioscoop.. ik heb t dan over de pilot van brüno's celebrityshow :O

Is niet echt wat je wilt onthouden; een penis die "Brüno!" roept.


avatar van jansma

jansma

  • 138 berichten
  • 170 stemmen

Geweldig grappig. Voor iedereen: deze moet je gezien hebben!!!! als je zit te twijfelen, niet doen, maar gewoon kijken... GEWELDIG. Hoort m.i. in de top 250,.. maar ja, daar worden komedies blijkbaar niet gewaardeerd.


avatar van Vincent Mancini

Vincent Mancini

  • 49 berichten
  • 913 stemmen

clockwork72 schreef:

(quote)

Inderdaad, wat was dit een flauwe film zeg. Dit is echt humor voor kinderen van 10 jaar ongeveer.

Spreek voor je zelf. Ik word een beetje moe van al deze pseudo intellectuelen hier die er niet tegen kunnen dat er ook mensen zijn die kunnen lachen om platte grappen. Een film hoeft niet altijd maar abstract en artistiek te zijn. Normale mensen hebben af en toe gewoon behoefte aan ordinair lachen om gestoorde dingen.

Ik run een groot succesvol bedrijf heb een hoog IQ en vind het heerlijk om naar deze topacteur te kijken, daarom slaat je mening nergens op, want ik ben de 10 jaar al lang gepasseerd. Ik vind het echt geweldige humor. Ik ben blij dat ik een brede smaak heb wat betreft humor. Het lijkt me heel saai om niet te kunnen lachen om dit soort films.

Ik pas ervoor om naar vage 'kunstwerken' als Magnolia te kijken, ik vind dat pure onzin. Het grootste gedeelte van de pseudo intellectuelen onder ons snappen die films niet eens, maar zetten die films in hun top 10 om interessant te lijken. Het is niet zo dat een film ingewikkeld moet zijn om goed te zijn, het moet je aanspreken.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Helemaal mee eens!


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Ik kijk ook graag flauwe komedies, maar deze vond ik (net als zovelen anderen) waardeloos. Heeft niks met snobisme te maken.

En vind je Magnolia echt zo ontoegankelijk en vaag of is dat maar een vooroordeel?


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Magnolia een vaag kunstwerk? Het moet niet gekker worden..

Daarnaast vind je dat 'pseudo intellectuelen' meer zouden moeten openstaan voor flauwe komedies (waar er trouwens gewoon een hoop van zijn), maar pas je zelf voor wat diezelfde groep wel interessant vindt en doe je er zelfs kleinerend over.


avatar van Vincent Mancini

Vincent Mancini

  • 49 berichten
  • 913 stemmen

dutchtuga schreef:

Magnolia een vaag kunstwerk? Het moet niet gekker worden..

Daarnaast vind je dat 'pseudo intellectuelen' meer zouden moeten openstaan voor flauwe komedies (waar er trouwens gewoon een hoop van zijn), maar pas je zelf voor wat diezelfde groep wel interessant vindt en doe je er zelfs kleinerend over.

Ja, Magnolia vind ik met mijn hoge IQ echt een dramatische film. Veel te abstract. En ik irriteer me ook verschrikkelijk aan die mensen die net doen alsof ze die film helemaal hebben doorgrond. Ze denken, niemand snapt er toch de ballen van, laat ik de boel maar uitleggen. Films waar kikkers uit de lucht vallen is mij te abstract.

Vandaar krijgt Bruno 5 sterren en Magnolia 0,5 ster. Daar werd ik absoluut niet vrolijk van.


avatar van judgepaddy

judgepaddy

  • 550 berichten
  • 2512 stemmen

Inderdaad, vind ik ook.

Je kunt veel zeggen over deze film maar er vallen tenminste geen kikkers uit de lucht


avatar van Stu-Pot

Stu-Pot

  • 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Vincent Mancini schreef:

(quote)

met mijn hoge IQ

En ook een groot ego. Met je hoge IQ moet je die film toch begrijpen? Ik begrijp de film althans, hoe hoog zal mijn IQ dan niet zijn.


avatar van Hanzig

Hanzig

  • 43 berichten
  • 56 stemmen

Ik ben het compleet met je eens. Als mensen om deze film niet kunnen lachen of er de zwartgallige humor niet van inzien, dan vraag ik me af waarover ze dan wel kunnen lachen. Volgens mij hebben ze een behoorlijk saai leventje.

Vincent Mancini schreef:

(quote)

Spreek voor je zelf. Ik word een beetje moe van al deze pseudo intellectuelen hier die er niet tegen kunnen dat er ook mensen zijn die kunnen lachen om platte grappen. Een film hoeft niet altijd maar abstract en artistiek te zijn. Normale mensen hebben af en toe gewoon behoefte aan ordinair lachen om gestoorde dingen.

Ik run een groot succesvol bedrijf heb een hoog IQ en vind het heerlijk om naar deze topacteur te kijken, daarom slaat je mening nergens op, want ik ben de 10 jaar al lang gepasseerd. Ik vind het echt geweldige humor. Ik ben blij dat ik een brede smaak heb wat betreft humor. Het lijkt me heel saai om niet te kunnen lachen om dit soort films.

Ik pas ervoor om naar vage 'kunstwerken' als Magnolia te kijken, ik vind dat pure onzin. Het grootste gedeelte van de pseudo intellectuelen onder ons snappen die films niet eens, maar zetten die films in hun top 10 om interessant te lijken. Het is niet zo dat een film ingewikkeld moet zijn om goed te zijn, het moet je aanspreken.


Stu-Pot schreef:

(quote)

En ook een groot ego. Met je hoge IQ moet je die film toch begrijpen? Ik begrijp de film althans, hoe hoog zal mijn IQ dan niet zijn.

Correctie, je denkt dat je de film begrijpt. En ik heb geen groot ego, het klopt gewoon. Dat noemt men een realist. Als mensen zichzelf wat minder serieus zouden nemen zou het leven voor deze mensen veel leuker zijn. Humor hoeft niet altijd van een hoog niveau te zijn.

Het lijkt me ook moeilijk om aan een meid te komen als je niet om dit soort films kunt lachen. Ik kan me wel voorstellen dat je Magnolia leuk vindt als je een dikke joint hebt lopen roken.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1679 stemmen

Vincent Mancini schreef:

Humor hoeft niet altijd van een hoog niveau te zijn.

Is humor van een laag nivo nog wel humor dan ?

Maar goed : al hou je van "flauwe" humor, dan betekend dat nog niet dat je ook deze film leuk moet vinden. En dat je dan een saai leven moet hebben zoals hiervoor gesteld, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Het lijkt me ook moeilijk om aan een meid te komen als je niet om dit soort films kunt lachen.

Ik vraag me af of je hier ook maar op moet reageren. Wat een onzin. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets roept.....

........als je een dikke joint hebt lopen roken.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Hanzig schreef:

Ik ben het compleet met je eens. Als mensen om deze film niet kunnen lachen of er de zwartgallige humor niet van inzien, dan vraag ik me af waarover ze dan wel kunnen lachen. Volgens mij hebben ze een behoorlijk saai leventje.

'Zwartgallig' nog wel

Bruno is gewoon een veel te oninteressant, ondoorgrondelijk en oppervlakkig personage om een hele film mee te vullen. Enkel de sketches in de Ali G-show werkten, juist door de korte duur. Dit is gewoon overduidelijk voortborduren op het succes van Borat. Maar waar die film nog tenminste wat maatschappijkritiek had, is deze film gewoon louter provocerend onder het mom van 'aanklacht tegen de Amerikaanse homofobie'.

Op die stupide veralgemening in de laatste zin ga ik niet eens ingaan.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Vincent Mancini schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat je Magnolia leuk vindt als je een dikke joint hebt lopen roken.

Maar WAT heeft die film hier eigenlijk in godsnaam mee te maken


yeyo schreef:

(quote)

Maar WAT heeft die film hier eigenlijk in godsnaam mee te maken

Dit was een vergelijking.


yeyo schreef:

(quote)

'Zwartgallig' nog wel

Bruno is gewoon een veel te oninteressant, ondoorgrondelijk en oppervlakkig personage om een hele film mee te vullen. Enkel de sketches in de Ali G-show werkten, juist door de korte duur. Dit is gewoon overduidelijk voortborduren op het succes van Borat. Maar waar die film nog tenminste wat maatschappijkritiek had, is deze film gewoon louter provocerend onder het mom van 'aanklacht tegen de Amerikaanse homofobie'.

Op die stupide veralgemening in de laatste zin ga ik niet eens ingaan.

Wat maakt het in godsnaam uit of een film voortborduurt op een andere film? Waarom moet een film maatschappijkritisch zijn? Er zijn helemaal geen regels verbonden aan het maken van een film. Alles kan. Provoceren is juist grappig en de Amerikanen belachelijk maken ook. Een film is niet één of ander levensles, die krijg je normaliter van je ouders. Een film is er om te vermaken. Nogmaals, neem jezelf gewoon wat minder serieus en kijk er open minded naar. Ik word gek van dit pseudo intellectueel geleuter. Lijkt me zeer saai om zo in het leven te staan. Elke keer als je naar de film gaat een soort moraal gaan lopen zoeken.

Gelukkig is er in de cabaret ook een kanteling ontstaan door mensen zoals Bert Visscher en Hans Teeuwen die toneel maken zonder moraal/rode draad erin. In de filmwereld, en dan vooral in de komedie, komt dat ook steeds meer terug.

Ik zeg niet dat elke film zo moet zijn, maar op zijn tijd is het genieten geblazen met dit soort stukken.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Vincent Mancini schreef:

Wat maakt het in godsnaam uit of een film voortborduurt op een andere film?

Omdat dat niet bepaald origineel is. Mensen die zoals ik alle oude Cohen-sketches gezien hebben, zullen deze film waarschijnlijk ook afgezaagd en ongeïnspireerd vinden.

Vincent Mancini schreef:

Waarom moet een film maatschappijkritisch zijn?

Moet niet, maar deze film poogt dat wel. En faalt naar mijn inzien.

Vincent Mancini schreef:

Een film is niet één of ander levensles, die krijg je normaliter van je ouders. Een film is er om te vermaken. Nogmaals, neem jezelf gewoon wat minder serieus en kijk er open minded naar. Ik word gek van dit pseudo intellectueel geleuter. Lijkt me zeer saai om zo in het leven te staan. Elke keer als je naar de film gaat een soort moraal gaan lopen zoeken.

Stop met mij woorden in de mond te leggen. Levenslessen, moralen, wanneer heb ik in vredesnaam ooit gezegd dat een film dat moet hebben? En pseudo-intellectueel, wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ik krijg de indruk dat je hier maar allemaal vage krachttermen zit te roepen om je misnoegen te uiten. Probeer anders 's te zeggen wat er volgens jou zo goed is aan deze film, in plaats van met allerhande verwijten te gooien.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1679 stemmen

Vincent Mancini schreef:

Nogmaals, neem jezelf gewoon wat minder serieus en kijk er open minded naar. Ik word gek van dit pseudo intellectueel geleuter. Lijkt me zeer saai om zo in het leven te staan. Elke keer als je naar de film gaat een soort moraal gaan lopen zoeken.

Hoeft ook helemaal niet. Maar als je niks van dat alles in een film wilt stoppen en alleen gaat voor de lach, dan moet het ook wel echt leuk zijn en Bruno is dat zeker niet.

Gelukkig is er in de cabaret ook een kanteling ontstaan door mensen zoals Bert Visscher en Hans Teeuwen die toneel maken zonder moraal/rode draad erin.
Ik geloof niet dat Hans Teeuwen je het in dank zal afnemen als hij zou horen dat je zijn programma op hetzelfde niveau gaat zetten als Bruno. Bovendien is Hans Teeuwen veel leuker.


yeyo schreef:

(quote)

Omdat dat niet bepaald origineel is. Mensen die zoals ik alle oude Cohen-sketches gezien hebben, zullen deze film waarschijnlijk ook afgezaagd en ongeïnspireerd vinden.

(quote)

Moet niet, maar deze film poogt dat wel. En faalt naar mijn inzien.

(quote)

Stop met mij woorden in de mond te leggen. Levenslessen, moralen, wanneer heb ik in vredesnaam ooit gezegd dat een film dat moet hebben? En pseudo-intellectueel, wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ik krijg de indruk dat je hier maar allemaal vage krachttermen zit te roepen om je misnoegen te uiten. Probeer anders 's te zeggen wat er volgens jou zo goed is aan deze film, in plaats van met allerhande verwijten te gooien.

Vage krachttermen? Ik spreek gewoon abn. Moet ik het nog simpeler verklaren voor je? Als je graag wilt dat ik in kleine kinderen taal met je communiceer doe ik dat graag hoor. Ik weet alleen niet hoe ik het nog makkelijker moet zeggen. Als jij het niet begrijpt moet je bij jezelf te rade gaan en mij niet aanvallen om een woord als pseudo-intellectueel.

Ik heb de Cohen box hier thuis liggen met al zijn sketches in de US en UK. En daarom moet je toch voor jezelf praten. Want ik vind Bruno niet afgezaagd en ik heb krom gelegen.

Het is gewoon plat en je moet achter dit soort humor gewoon niet iets zoeken. Mensen denken dat hij nog één of andere les wilt meegeven aan de kijkers...Het enige wat hij wilde bereiken is mensen aan het lachen krijgen. Dat is helemaal gelukt.


nakada schreef:

(quote)

Hoeft ook helemaal niet. Maar als je niks van dat alles in een film wilt stoppen en alleen gaat voor de lach, dan moet het ook wel echt leuk zijn en Bruno is dat zeker niet.

(quote)
Ik geloof niet dat Hans Teeuwen je het in dank zal afnemen als hij zou horen dat je zijn programma op hetzelfde niveau gaat zetten als Bruno. Bovendien is Hans Teeuwen veel leuker.

Hans Teeuwen neemt zijn eigen shows minder serieus dan jij. Ik weet zeker dat hij zijn programma op hetzelfde niveau inschat als een willekeurige Bruno show. Je moet denk ik toch beter kijken en luisteren naar Hans Teeuwen. Het gaat helemaal nergens om, daarom is hij succesvol. Hij haat het om een moraal in een show te hebben.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Het enige wat hij wilde bereiken is mensen aan het lachen krijgen. Dat is helemaal gelukt.

Volgens mij is dat helemaal niet het enige. Brüno kent niet voor niets eenzelfde uitgangspunt en vertelstructuur als Borat.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Vincent Mancini schreef:

Vage krachttermen? Ik spreek gewoon abn. Moet ik het nog simpeler verklaren voor je? Als je graag wilt dat ik in kleine kinderen taal met je communiceer doe ik dat graag hoor. Ik weet alleen niet hoe ik het nog makkelijker moet zeggen. Als jij het niet begrijpt moet je bij jezelf te rade gaan en mij niet aanvallen om een woord als pseudo-intellectueel.

Stel je toch niet zo aan man. Ik bedoelde dat je gewoon maar willekeurig zat te lullen. Wat hebben zaken als pseudo-intellectualiteit, moralen en Magnolia hier in godsnaam mee te maken? Helemaal niks ja en dat besef je hopelijk zelf ook wel. Het zijn gewoon gemakkelijke verwijten om deze film goed te praten.

Vincent Mancini schreef:

Mensen denken dat hij nog één of andere les wilt meegeven aan de kijkers...

Is ook zo. De humor functioneert zelfs op die manier, in de zin dat Cohen berkompen, intolerant gedrag probeert vast te stellen en uit te lokken bij zijn doelwitten (homofobie, onverantwoordelijke ouders..)


avatar van judgepaddy

judgepaddy

  • 550 berichten
  • 2512 stemmen

yeyo schreef:

De humor functioneert zelfs op die manier, in de zin dat Cohen berkompen, intolerant gedrag probeert vast te stellen en uit te lokken bij zijn doelwitten (homofobie, onverantwoordelijke ouders..)

Is hij toch ook wel een beetje in geslaagd?

(Vandaar mijn "hoge" waardering)


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Bwa, de film heeft wel enkele grappige momenten, maar is lang niet zo opzienbarend als Borat. Enkel dat stuk met die ouders was echt schandalig. Voor de rest echt niks spectaculair, we wisten allemaal wel al dat WWF-liefhebbers trailer trash zijn..