• 8.603.497 stemmen

Oorspronkelijke taal: Duits

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hundstage

De 'hondsdagen' van juli en augustus: terwijl de temperaturen oplopen tot boven de 35 graden, proberen zes bewoners van een Weense buitenwijk zich staande te houden. Babbelzieke Anna valt mensen lastig met haar toptienlijstjes, de vertegenwoordiger in alarmsystemen Hruby trekt zwetend langs de deuren en een masochistische lerares ontvangt haar twintig jaar jongere wrede minnaar. Hitte, verveling en alcohol slopen de façade van keurigheid en rauwe emoties banen zich gewelddadig een weg naar buiten.

imageimageimage

Haushälterin des Alten Mannes

avatar van sinterklaas

sinterklaas

I_extol_1994 schreef:

Kom mijn tv wel uit het raam donderen, zo erg

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Bloedhete dag, dus 'Hundstage' maar weer 's zien. Totaal andere ervaring dan de eerste keer dat ik 'm zag. Had verwacht dat ik 'm zou kunnen opwaarderen, maar we doen de score lekker omlaag. Het enige mooie moment was die wanneer de beveiligingsman die irritante kutlifster haar verdiende loon gaf. Troosteloze bende verder man. Vol met mensen waar ik niks mee heb, die ik godsgruwelijk irritant vind en waar ik graag bij uit de buurt blijf. Vieze goorlappen. Bah.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Seidl zoals we hem kennen, maar wel minder goed dan Import/Export en Paradies:Liebe... Opnieuw veel leedvermaak met de kleingeestige burger... hoe kun je hier de venijnige humor niet van inzien? Heb Seidl altijd een misantroop gevonden : dit is toch geen positief beeld van de mens; het is anderzijds wel een beeld van de onvolmaakte mens .. niet geïdealiseerd maar zoals hij in feite werkelijk is. Mensen op zoek naar liefde, aandacht, genegenheid en die daarvoor tot vreemde handelingen in staat zijn.

Hundstage is een montage van zes losse sketches in dezelfde buurt tijdens enkele hittegolfdagen, waarbij er naast onweersdreiging, ook seks en geweld in de lucht hangt. Die liftster is duidelijk mentaal niet helemaal in orde met haar achterlijke toplijstjes en haar scènes hadden een hoog "candid camera" gehalte, maar ik vond de wending met haar niet echt passen. Daar had ik meer humor verwacht. Voor mij teveel situaties die minder interessant waren (de oude dikkerd en zijn kuisvrouw, die verkoper van veiligheidsapparatuur, het jonge koppeltje). Grappig detail bij de stripact van de kuisvrouw : de hond was gezellig aan het meekijken.... Van Hundstage gesproken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ieder beleefd zijn eigen dingetjes, je moet wel van dit soort films houden.

avatar van 110!

110!

Donkerwoud schreef:

Het is een uitvergroting van de werkelijkheid, maar wel op zo'n manier dat ik de karakters terug herkende uit de realiteit. Dat maakt het ook zo ontzettend indringend.

Totaal, geen woord van gelogen.

Dostojevskiaans hyperealisme wat de klok slaat.

avatar van charmie

charmie

110! schreef:

Totaal, geen woord van gelogen.

Dostojevskiaans hyperealisme wat de klok slaat.

Incluis het tafereeltje met de Johan Derksen kaars........

VPRO cinema gaf de film vier sterren. Zullen ze nu wel spijt van hebben.