Osmosis Jones (2001)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Bill Murray, en de stemmen van Chris Rock en Laurence Fishburne

Frank Detorre heeft maar een hobby: eten. Alles wat eetbaar is en vooral snacks kan hij niet weerstaan. Frank is lui en heeft een hekel aan beweging. Als hij op zijn werk als verzorger in de dierentuin een hardgekookt ei op de grond laat vallen, bedenkt hij zich geen moment. Hij pakt het op, opent zijn mond en eet het vieze ei op. Vanaf dat moment is er paniek in het ongezonde lichaam van Frank. Osmosis Joses, een jonge witte bloedcel en politieagent, probeert de orde te handhaven in Frank City. Samen met de pijnstiller Drix gaat Osmosis de strijd aanbinden tegen het virus Thrax om Frank en de inwoners van Frank City te behoeden voor een fatale afloop.

Sai
Het idee is leuk en af en toe zijn er best wat inventieve grapjes te ontdekken, maar Jezus, wat een hoop kleuterige nonsens. 4,5.

De soundtrack was volgens mij ook uit de FRS budgetbakken gegrabbeld.

film_kaza
ik vond hem wel erg leuk. ik zou hem denk ik nog wel eens illen zien.

3,5 sterren.

kArIzMa_TuRk
wel leuke film. vermakelijk ook, er waren grappige momenten genoeg voor een 3*

kArIzMa_TuRk
lizard schreef:
het live-actiongedeelte een beetje erg slecht
een beetje erg slecht...

Geweldig, had hem al een keer gezien, maar de animatie is echt heel erg goed. Jammer van dat live-action gedeelte.

leuk gedaan

avatar van D-ark
Leuk maar live-actiongedeelte is erg slecht.

avatar van fritsy
Een leuke manier om de kids wat te leren. 3*

avatar van james_cameron
Inventieve, grappige animatiefilm afgewisseld met live action-scenes. De live action-scenes zijn weinig bijzonder, ondanks de aanwezigheid van een ranzige Bill Murray. Gelukkig is de animatie wel geslaagd en is de stemmencast prima.

avatar van Thomas83
Leuk filmpje. Het verhaal stelt weinig voor natuurlijk, maar is een mooi excuus voor de animatie-scenes in het lichaam van Frank. En die zien er goed uit. Geinige tekenstijl met leuke vondsten en af en toe aardige grappen en wat leuke verwijzingen naar films etc.
De voice-acting vond ik ook goed en er zat een lekkere vaart in de film.
Het einde was nogal over the top, maar ach, ik stoor me er niet zo aan.
Gewoon een leuk en prettig wegkijkend filmpje voor kinderen maar ook volwassenen.
Een dikke 3.0*.

Beitel
Soms kinderachtig en vervelend, maar ook vaak genoeg zo slim dat ik niets anders kan doen dan grijnzen. Nooit gedacht dat wat kennis van het lichaam voor zo'n leuke ervaring kon zorgen.

avatar van Creasy_Bear
verrassend goed, geen moment verveeld!!

avatar van tommykonijn
Aardige Farrelly Brothers-Film die ik absoluut nog eens wil zien niet de aller beste zoals bijvoorbeeld : Dumb & Dumber en There's Something About Mary maar wel gewoon een super Leuke Film om eens te bekijken.

***

avatar van jimcarrey gek
ik zie dat heel veel hem goed vinden waarom staat die dan zo laag??

Wat een lage score?

haha, leuk leuk leuk, wat een fantasie. ik heb me echt vermaakt tijdens die film zeg

Fijn werkje dit.

Vond de link tussen beide werelden geslaagd, daarna ook een aardig creatieve uitwerking van de animatiewereld. Veel geinige ideetjes en grapjes.

Live action gedeelte viel ook goed mee, Murray doet het aardig als smerig vatsig droogkloterig ventje. Toch een rol die hem het beste afgaat.

Beetje jammer dat na het introduceren van de hele setting het tweede deel wat op het té standaard verhaaltje gaat leunen. Gebeurt wel meer bij de Farrellies, en hoewel het dan nog steeds aardig blijft allemaal maakt het de films toch steeds iets minder dan had kunnen zijn.

Verder ook slechte keuze om de stem van Chris Rock te nemen. Hoewel hij het op zich niet slecht doet is zijn stemgeluid veel te typisch waardoor je een film lang naar Rock zit te kijken. Nooit goed bij animatie, want ze animeren die figuurtjes uiteraard niet voor niks.

Geinig filmpje, op zich een buitenbeetje binnen het oeuvre van de Farrellies al herken je er wel wat van in terug.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardige en enigszins vermakelijke comedy die o.a. door de overheersende en bij vlagen irritante stem van Rock aan kracht inboet. Het soms wat flauwe verhaaltje is ook niet overal even grappig maar het blijft allemaal redelijk.

avatar van Betamax
Vond hem helemaal niets aan!
Kinderachtige film.

Nomak
Een hele tijd geleden gezien en ik vond hem wel leuk. Ik zou hem nog weleens willen zien als de kans zich voordoet, voorlopig 3*.

echt zoo lollig xD ik kijk hem op school met biologie en ik lach me kapot!

avatar van Rosicky
Wat een laag gemiddelde zeg! Erg leuke animatiefilm, die nog leerzaam is ook!

Lars Film
Een hele leuken familie film voor jong en oud, alleen ik mis toch iets maar wat weet ik niet.De animatie was wel mooi en het verhaal was geweldig, waarin ook een stukje gespeeld werd (speelfilm/animatsie) door Bill Murray & Chris Elliott (Chris E bekend van Scary Movie 2 & 4) wat lijkt Bil Murray op Tom Hanks zeg! (jaren 90 dan he’) leuken film. 3,0*

avatar van the new guy
Belachelijk laag gemiddelde man! Hele leuke kinderfilm met een fantastische animatie van Nederlandse bodem. Natuurlijk is het einde allemaal wat zoetig, maar zo hoort dat in een kinderfilm.

Geneeskundig redelijk leerzaam mits iemand het van het juiste commentaar voorziet en gewoon een leuke rol van Murray.

Geen komedie om over de grond te rollen van het lachen, wel een komedie om lekker naar te kijken, op zoek naar de metafoor.

avatar van pim-klaver
opvoedkundig verantwoorde film

dominion
Leuk.

Hou wel van die Animatie met echte personen films.
Dit is ook niet echt wat ik gewend ben van de Farrely's want vaak maken ze volwassen komedies maar dit is meer een kinderfilm.

Toch is hij wel erg amusant met leuke humor.
Dit is zelfs een film waar je nog een beetje van kunt leren over de menselijke anatomie .
Acteurs doen het aardig en verder is het gewoon een erg leuke film.

avatar van Al DeNiro
Beste animatiefilm als je mij vraagt. Doet me sterk denken aan Er was eens het leven uit 80s, maar dan grappiger. Sommige dingen zijn echt heel leuk bedacht: bloedbaan is snelweg, hersenen zijn gemeente, darmen zijn vuilnisbelt, oksels zijn sauna en puist is nachtclub.

avatar van BlueJudaskiss
Verrek, dit is van de Farrelly-broers Wat een chaos, wat een vervelende soundtrack en wat duurde dit láng!!

avatar van Morice80
Ik vind dit gewoon echt een leuke film!

avatar van Decec
Een matige animatie/actie/avontuur/komedie/fantasie/romantiek film...
Saai verhaal...
Door elkaar, eerst mens en dan animatie en dan weer mens verhaal...
Matige acteerwerk...
Goed achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Niet te moeite waard...