Reversal of Fortune (1990)

Verenigde Staten / Japan / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Barbet Schroeder
met Jeremy Irons, Glenn Close en Ron Silver

Waargebeurd verhaal over de aristocraat Claus von Bulow (Irons),die beschuldigd wordt van de moord op zijn vrouw Sunny (Close). Professor Derschowitz (Silver) en zijn studenten onderzoeken zijn zaak. Terwijl de datum van het proces nadert, blijven zij zelf hun twijfels houden over de onschuld van Bulow.

neo (crew)
De film waarvoor Irons veel herkenning (in de vorm van prijzen kreeg). Best traag, bevat wat oninteressante scenes en benut het talent van Mark Isham totaal niet. De film blijft echter overeind haast alleen door de geweldige Irons. 3 sterren

avatar van Silvio Dante
neo schreef:

De film heeft wel iets meer te bieden lijkt me. Het is een uitstekende rechtbankdrama/detective, en dat is grotendeels te wijten aan het script denk ik. Het verhaal is zo opgebouwd dat hij je als kijker over en weer schommelt tussen de vraag: deed hij het of niet?
Jeremy Irons was ,zoals neo als zei, erg goed gecast als creepy weduwenaar. 3.5*

avatar van Mad Man Mundt
Vind dit idd en erg goeie film, mooie combo tussen de lawyer-scenes en het flashback-drama, Irons briljant en zelfs Ron Silver op zijn plaats. Gewoon een entertaining zit, maar zeker ook meer te bieden. Door de te gekke knipoog op het eind -> 4*

avatar van chiel
Mooi vond ik dat je er echt niet achter komt, hoe het gebeurd is, het blijft gissen .

De voice-over van de comateuze vrouw is leuk bedacht (ook al hebben we dat natuurlijk wel eens eerder gezien).

Grappig, overigens, dat Irons in The lion king nog een knipoog maakt naar deze rol.

Nog opvallend weinig mensen hier hebben deze film gezien.

Die mevrouw is nu overleden is in het nieuws, na een coma van 28 jaar. Ze laat 75 miljoen na.

Triest verhaal he.

orbit
Matige thriller.. strompelt een beetje voort.

Inderdaad een matige thriller die nergens echt spannend of boeiend wordt. Ron Jeremy Irons vond ik overigens wel goed spelen als ijskonijn Claus von Bulow. Het meest interessante van de film was dat het nog echt gebeurt was. Ook leuk om hierboven te lezen dat de vrouw inmiddels is overleden. Dat geeft de film na het zien ervan nog wat extra's.

avatar van Ditto
Als kijker kan je helemaal opgaan in de juridische voorbereidingen van professor Derschowitz en zijn team. Irons zet een interessante Claus von Bulow neer. De laatste scene met de knipoog is geniaal. Ik ben er vrij zeker van dat die tien seconden de doorslag hebben gegeven om hem de Academy Award for Best Actor te geven.

Boeiend verhaal waar vaart in zit.

Ondanks dat de film inmiddels 25 jaar oud is heb ik er enorm van genoten 4*