• 11.512 nieuwsartikelen
  • 9.042.468 stemmen

Reversal of Fortune (1990)

Biografie / Drama | 111 minuten

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 februari 1991

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Reversal of Fortune

"The Case of Claus Von Bulow. An American Saga of Money and Mystery."

Waargebeurd verhaal over de aristocraat Claus von Bulow (Irons),die beschuldigd wordt van de moord op zijn vrouw Sunny (Close). Professor Derschowitz (Silver) en zijn studenten onderzoeken zijn zaak. Terwijl de datum van het proces nadert, blijven zij zelf hun twijfels houden over de onschuld van Bulow.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Andrea Reynolds

Elon Dershowitz

avatar van neo

neo

De film waarvoor Irons veel herkenning (in de vorm van prijzen kreeg). Best traag, bevat wat oninteressante scenes en benut het talent van Mark Isham totaal niet. De film blijft echter overeind haast alleen door de geweldige Irons. 3 sterren

avatar van Silvio Dante

Silvio Dante

neo schreef:

De film heeft wel iets meer te bieden lijkt me. Het is een uitstekende rechtbankdrama/detective, en dat is grotendeels te wijten aan het script denk ik. Het verhaal is zo opgebouwd dat hij je als kijker over en weer schommelt tussen de vraag: deed hij het of niet?

Jeremy Irons was ,zoals neo als zei, erg goed gecast als creepy weduwenaar. 3.5*

avatar van Mad Man Mundt

Mad Man Mundt

Vind dit idd en erg goeie film, mooie combo tussen de lawyer-scenes en het flashback-drama, Irons briljant en zelfs Ron Silver op zijn plaats. Gewoon een entertaining zit, maar zeker ook meer te bieden. Door de te gekke knipoog op het eind -> 4*

avatar van Simon Smith

Simon Smith (crew films)

Mooi vond ik dat je er echt niet achter komt, hoe het gebeurd is, het blijft gissen .

De voice-over van de comateuze vrouw is leuk bedacht (ook al hebben we dat natuurlijk wel eens eerder gezien).

Grappig, overigens, dat Irons in The lion king nog een knipoog maakt naar deze rol.

Nog opvallend weinig mensen hier hebben deze film gezien.

avatar van Mrblueeyes

Mrblueeyes

Die mevrouw is nu overleden is in het nieuws, na een coma van 28 jaar. Ze laat 75 miljoen na.

Triest verhaal he.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Matige thriller.. strompelt een beetje voort.

Theunissen

Inderdaad een matige thriller die nergens echt spannend of boeiend wordt. Ron Jeremy Irons vond ik overigens wel goed spelen als ijskonijn Claus von Bulow. Het meest interessante van de film was dat het nog echt gebeurt was. Ook leuk om hierboven te lezen dat de vrouw inmiddels is overleden. Dat geeft de film na het zien ervan nog wat extra's.

avatar van Ditto

Ditto

Als kijker kan je helemaal opgaan in de juridische voorbereidingen van professor Derschowitz en zijn team. Irons zet een interessante Claus von Bulow neer. De laatste scene met de knipoog is geniaal. Ik ben er vrij zeker van dat die tien seconden de doorslag hebben gegeven om hem de Academy Award for Best Actor te geven.

Boeiend verhaal waar vaart in zit.

avatar van Eibmoz

Eibmoz

Ondanks dat de film inmiddels 25 jaar oud is heb ik er enorm van genoten 4*

scorsese

• 11914 berichten

Uitstekende film waarin een rijke man met aanzien in beroep gaat nadat terecht heeft gestaan voor de moord op zijn vrouw. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een boeiend hoofdpersonage en ook zijn huwelijk komt goed naar voren. Onderhoudend, vooral ook vanwege de goed gemonteerde flashbacks. Jeremy Irons zet zijn rol uitstekend en onderkoeld neer. Het dubbelzinnige einde sluit hier prima bij aan.

avatar van missl

missl

Interessante film waarbij je je lang afvraagt hoe het zit. Acteurs spelen goed.

Na veel jaren nog eens teruggezien op dvd, viel nu wel wat tegen ondanks de twee goeie hoofdacteurs, veel te traag!

avatar van Waackx

Waackx

Ralph Fiennes wint de Oscar, maar de ster van de film is Ron Silver.