ad

Geregisseerd door: Coleman Francis

Met onder meer: Kevin Casey, Eric Tomlin en Anthony Cardoza

Releasedatum: 1 januari 1963

Over The Skydivers

"Thrill jumping guys... Thrill seeking girls... Daring death with every leap!"

Op een klein vliegveldje in een stoffig stadje runnen Harry en Beth een parachutistenschool. Harry wordt echter lastig gevallen door zijn ex-vriendin Suzy. Ze spant samen met de ontslagen monteur Frankie om, om zo gepast wraak te nemen op Harry. Ondertussen bedriegt Beth Harry met diens oude vriend uit het leger.

image

avatar van otherfool

otherfool

Intriges troef in dit suffe filmpje van Coleman 'Yucca Flats' Francis. Iedereen doet het met iedereen (onder genot van een bakje koffie) waardoor de argeloze kijker al snel de draad kwijtraakt. Het bindmiddel 'parachutespringen' is er maar een beetje bijgehaald maar zorgt wel voor de enige enigzins interessante scenes die zowaar zo nu en dan een beetje spannend worden (hoewel...). Voor de liefhebbers is aan het eind weer een uitgebreide dansscene geplakt die helemaal niets met het verhaal van doen heeft; een ziekte die in wel meer films van die tijd opduikt.

Al met al weinig verheffend, maar ook niet echt vervelend. 1,5*.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Ugh, wat een dramatisch slechte film is dit. De editing is van het niveau likmevestje, wat een onzin is dat vol rare continuïteitsfouten. Halverwege raakte ik ook de draad een beetje kwijt door het overgecompliceerde soapverhaaltje. Die Harry moet de hoofdpersoon van het stuk voorstellen (toch ?), maar is even stoffig als het stadje zelf. Ik lees overigens dat hij ook producer was van dit stuk drek.

Ohja "Do you like coffee?"