Lesbian Vampire Killers (2009)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Phil Claydon
met Paul McGann, James Corden en MyAnna Buring

Jimmy Maclaren is een loser van de bovenste plank. Zijn vriendin dumpt hem om de haverklap, om vervolgens weer bij hem terug te komen. Met Fletch, een vriend van Jimmy, gaat het al niet veel beter. Als clown heeft hij een kindje geslagen en is daarom ontslagen. Terwijl de twee zich bezatten in een bar, krijgt Jimmy opeens het idee om een wandeltocht te maken om er even tussenuit te knijpen. Door een onfortuinlijke speling van het lot belanden de twee in een dorp, waar het van meet af aan al niet pluis blijkt te zijn. De naïeve en door vrouwenschoon gedreven Fletch kan zich er maar amper druk om maken. Wanneer de twee ‘s nachts bij een groep buitenlandse studentes belanden in een bouwvallig huisje in de bossen, gaat het mis. Het dorp blijkt vervloekt en niet lang nadat ze dat hebben ontdekt, worden ze belaagd door vampiers. Lesbische vampiers.

avatar van vph1272qm
hele grote meevaller dit. had een ranzig verhaal en goedkoop geschoten film verwacht.
deze is erg mooi gemaakt en gemonteerd, leuke effecten en de scenes zijn heel mooi uitgelicht.
fletch is ook erg grappig, sowieso omdat het engels is is de humor op hoger en ander nivo als dat het een usa productie zou zijn geweest.
mooi vw busje ook....)

avatar van Zandadder
Toen ik in de bioscoop de trailer zag leek me deze film al slecht.
Dit bleek later inderdaad. Beneden peil.

avatar van Noodless
Hmmm.......had er eigenlijk ook wel meer van verwacht. Met zo'n titel verwacht je toch wel één of ander op gebied van gore en bloot. En uiteindelijk is dit toch aan de magere kant.
Gelukkig is er Fletch die een leuke toets geeft aan de film. Niet altijd even grappig, maar hij was toch een leuke personage. Dit kan je niet zeggen van Jimmy.........boring
De film verveelt niet , al had de uitwerking toch heel wat beter gekund. 5/10

avatar van RuudC
Met een kazige titel als deze valt de film redelijk tegen. De mix tussen actie, horror en komedie komt gewoon niet over, omdat van elke genres te weinig gebruikt wordt. Het verhaal is aardig, maar had veel beter uit de verf kunnen komen wanneer er vaker (en lomper) geweld gebruikt werd en meer gore in voor kwam. De humor komt helaas ook lang niet altijd over, al zitten er wel enkele goede grappen in (gay werewolfs, ik moest wel even lachen, zeker op het einde).

Goed te zien is ook dat de makers groot fan zijn van Robert Rodriguez en Quentin Tarentino. Zeker niet storend, maar hier had best wel wat meer gejat kunnen worden (zeker als het gaat om het visuele aspect). Als laatste zeikpuntje wil ik melden dat als duo James Corden en Mathew Horne niet echt geslaagd zijn. Corden zet een behoorlijk onorigineel typetje neer, maar doet dat eigenlijk best aardig, maar Mathew Horne is een saaie lul waar nog geen lachje van af kan. Kortom, Lesbian Vampire Killers, is een aardige film, maar schiet op veel vlakken tekort om een echt memorabele film te zijn.

avatar van Elineloves
Ik mag mijn mening over deze film bijstellen. Bijna twee jaar geleden zag ik hem voor het eerst, en blijkbaar vond ik hem toen waardeloos. Vandaag eens herzien, en hij is zo slecht nog niet. Waarom ik de eerste keer zo kritisch was snap ik wel, maar blijkbaar is mijn film smaak de afgelopen jaren veranderd en heb ik geleerd dat 'fout' ook heel leuk kan zijn, wanneer je er voor open staat.

En deze film is natuurlijk hartstikke fout. Onderhoudend is het wel, deze keer heb ik me geen enkele keer verveeld en ik vond het verbazingwekkend hoe weinig ik me er nog van herinnerde. Af en toe kwam er iets terug, maar het grootste deel was ik vergeten (of had ik verdrongen). Vooral het visuele aspect viel me in positieve zin op. Nog steeds geen topper, maar ook geen gedrocht van een film.

1.0* -> 2.5*

avatar van hellboy.ray
Lesbian Vampire Killers it is!

Met een titel als Lesbian Vampire Killers heb je volgens mij wel de aandacht van menig persoon (voornamelijk man ) wel getrokken en hoef je ook geen hoogstaand acteerwerk te verwachten!
Het is gewoon een doldwaze tongue-in-cheek komedie met belachelijke personages.
De 2 mannelijke hoofdrollen, Jimmy & Fletch, zijn losers van de hoogste plank.
Beide heren zijn platzak en besluiten om te gaan 'hiken'.
Jimmy gooit een dart in de kaart van Engeland en dat wordt de bestemming.
De heren zien in dat dorp, Cragwich, een groepje van 4 'bloedmooie' vrouwen.
Van deze 4 hoef je er ook maar 1 te onthouden, Lotte (gespeeld door MyAnna Buring!).
Wat volgt is dus eigenlijk een lekkere belachelijke film met lesbische vampieren die
hun koningin, Carmilla (zeer bekende vampierenlegende) willen laten herrijzen.
De heren en dame krijgen nog hulp van een predikant/pastoor die scheld(!!!).
Ik ga hier niet te veel verklappen, maar het einde is voorspelbaar en gelukkig duurt
de film ook niet zo heel lang dus de (pure) Britse humor is grappig genoeg.

Deze film gewoon met het verstand op nul kijken en niet te veel willen nadenken!!! 3,5*

avatar van the-real-tiete
paar lekkere mokkels en klaar is zo´n filmpje.absoluut geen topper maar voor een tussendoortje is het te doen.

avatar van newG
De film heeft alles: vampieren, mooie vrouwen, humor, actie, geweldige montage, moorden, maar vooral: De coolste filmtitel van de afgelopen 10 jaar. Lesbian Vampire Killers. En toch is dit maar een matige film
De actie had ruwer en platter mogen zijn, sommige grappen sloegen de bal echt wel mis, en enkele naaktscenes had ook wel gemogen bij zo'n film. Verder waren er ook wel een paar trage/saaie momenten jammer genoeg.
Maar al bij al 3*, want ik heb wel een aantal keer hard gelachen

newG schreef:

Wat te denken van de films met de titel "Zombie Strippers" of "Nude Nuns with Big Guns"
De laatste vind ik toch wat cooler dan deze.

avatar van newG
in my defence: lesbian vampire killers is van 2009 en nude nuns with big guns van 2010
Hobo with a shotgun is anders ook wel een stoere titel

avatar van LadyAnne
Nadat ik de titel had gezien had ik zoiets, die moet ik kijken! En dat heb ik samen met een goede vriend gedaan. Alleen al door de titel verwacht je niks serieus en dit was ook het geval.

Onze 2 helden van het verhaal vond ik erg leuk neergezet, lekker komisch en niet serieus. Het verhaal over de lesbian vampires vond ik ook erg komisch. Eigenlijk het hele concept en verhaal erg komisch en alles behalve eng, maar dat verwacht je van tevoren al.

Het einde met nog een knipoog naar de weerwolven vond ik ook erg leuk. Als daar nog een film van zou uitkomen ga ik die ook kijken!

avatar van soom
Geef mij maar liever de romantische vorm van vampieren. (Twilight). Of schiet me maar meteen lek. Want jee, hier kon ik echt niet van genieten. Walgelijk stukje film, dit. Pulp van de bovenste plank. Ik werd er op een bepaalde manier gewoon onpasselijk van.. En dat kan niet de bedoeling zijn van de makers denk ik. Nee, dit vergeet ik denk ik maar heel snel. (Enige pluspunt waren wel een paar dialogen, daarom ook 2* ipv een lager cijfer. Maar voor de rest vergeet ik dit prulwerkje maar wel).

avatar van izri
Toen ik de titel zag dacht ik dat het over lesbiennes ging die op vampiers jagen.Maar er wordt dus op lesbische vampiers gejaagd.Titel wat dat betreft een beetje misleidend.
Maar wat is het toch een enorm slechte film.

avatar van DutchTakeshiro
Ik kan mij scharen bij het kleine groepje van mensen die dit een leuke film vinden. Het is gewoon een "verstand op nul zetten" film. Veel mensen gaan deze film vergelijken met films van een veel hoger niveau. Niet doen, zo maak je het alleen maar tergend saai voor jezelf om deze film te zijn.

Twee nietsnutten besluiten naar een gat te gaan in Engeland. Daar zijn genoeg zeppelin races te zien: grote memmen die tegen elkaar aangedrukt, de mannen komen dus wel aan hun trekken. Fijne Britse humor maakt de film leuk om te zien. "cockswords" en condooms gevuld met wijwater, geniale manier om het vampieren genre op de hak te nemen.Geniaal moment als een van de twee gasten met siliconen in zijn handen staat nadat een van de lesbische vampiers is opgelost.

Een vlot wegkijkende film, leuke eyecandy en gewoon een grappig in elkaar geflanst verhaaltje, gewoon lekker die knop omdraaien. En omdat het de enige film is in zijn specifieke genre verdient deze film 3,5 sterren! Of je lesbian vampire killers leuk vindt of niet: een film die je niet snel zal vergeten.

Dit is nummer 3 van mijn top 3 allerslechtste films aller tijden!

avatar van Gang_Star
Bij vlagen hilarisch en ook bij vlagen een stevige portie gore die mij af en toe stiekem aan een 16+ rating deden denken. Film kijkt aardig weg. Leuk voor een keertje.

avatar van ILDIB
Doldriest vermaak of zo. Ghostbusters meets weet ik veel wat. Tis met momenten vermakelijk.

avatar van DjFrankie
Ben het met mijn voorganger eens, met tijden vermakelijk, verhaal is echter prut zoals verwacht.

avatar van BlueJudaskiss
Vond dit echt een verrassend leuke film. Toegegeven: af en toe was het moeilijk om mijn aandacht vast te houden, maar ik heb oprecht een paar keer hard gelachen en visueel zag het er uitstekend uit. Had veel, veel erger verwacht na alle negatieve geluiden.

avatar van cucciolo
Dit kon natuurlijk echt niet..
Kijk dat je jezelf als film niet helemaal serieus neemt ok maar dat je er zo een gedrocht van maakt, dan neem je toch echt je publiek in de zeik. Ik snap echt niet wie hier naar kijkt, laat staan ervan geniet.
Enige reden waarom ik em wel heb uitgekeken is omdat, hoe gek ook, er toch best een leuk sfeertje aan hangt. Mede, of eigenlijk alleen maar door de production design, kostuumontwerp etc. Daarbij nadrukkelijk in overweging nemend dat ik ff geen zin had om iets anders op te zetten.

avatar van mjk87
Niet mijn humor. De vrouwen zijn dan nog wel aantrekkelijk, en ergens is het vrij fris waardoor het best uit te zitten is, maar spannend of grappig werd het nergens. De film is een parodie, maar voelt alsof het is geworden waar het juist de draak mee loopt te steken. En zo is de hele film op geen enkel punt serieus te nemen, maar ook niet goed te vinden. 2,5*.

avatar van Rickyman
Totaal niet serieus te nemen komediehorrortje en toch ziet alles er wel mooi gemaakt uit, sfeervol en in comic stijl gefilmd, een prima cast en ondanks de prachtige vrouwen en enkele goede grappen kon het verhaaltje mij weinig boeien.

Ongeveer net zoals zijn debuutfilm Alone (2002), die ik ook niet eens zo verkeerd vond. Betreft de logica schort wel wat aan, maar is verder een aparte, zeer sfeervolle en mysterieuse thriller.

avatar van Slikbeer Slikbeer
Leuke film! De hoofdrolspeler, Fletch, is erg grappig en de vampiers zijn hete lesbo momma 's met lekkere toeters.
Leuke sfeer, prima vermaak!