Bo Chi Tung Wah (2008)

China / Hongkong
Actie

geregisseerd door Benny Chan
met Louis Koo, Barbie Hsu en Ye Liu

Bob's leven gaat helemaal niet goed. Een alleenstaande vader met een baan-zonder-einde als schuldinner. Hij zit gevangen in deze baan die indruist tegen zijn natuurlijke en hulpvaardige natuur en hij staat elke dag opnieuw onder een immense druk om een betere vader, broer, werknemer, kortom om een betere mens te worden. Terwijl hij dit moet verwerken, is er ook nog zijn zus die dreigt om met zijn zoon naar Australië te verhuizen, zodat hij zijn leven zou veranderen. Op een dag ontvangt Bob een oproep. Het is van een onbekende genaamd Grace, die beweert dat een mysterieuze kidnapper haar gevangen houdt en zij smeekt hem om haar te redden en haar dochter te beschermen. Is dit een flauwe grap? De detective bij wie hij de oproep aangeeft denkt van wel, maar Bob's instinct vertelt hem dat hij misschien het enige is tussen hen en een pijnlijke dood.

Raffael77
Prima actie/thriller met hoog acteer werk.
Mooi uitgewerkt. Er zit ook nog wel wat humor in maar wel leuk en ook wel passend.

Het is een keer andersom , dit is namelijk een remake van de film Cellular uit 2004 met Kim Basinger en ik moet zeggen ze zijn hierin geslaagd in deze snelle goede actie/thriller met werkelijk prima stunts.

avatar van Legan
Een film die mij positief verraste en slechts iets beter is dan het origineel. Het begint aardig met een scène die mij even 'off guard' pakte. Doch al snel zakt het naar 'n middelmatig niveau. Er wordt wat oppervlakkige diepgang gegeven aan de personages. Het acteren is redelijk maar het verhaal en dan vooral de personages zijn niet echt geloofwaardig. Qua actie en suspense best aardig (met zelfs wat humor) maar verder erg cliché, voorspelbaar en standaard. Oke cinematografie maar ook hier niets bijzonders.

Leuk.

Een aardig vlot en actiefilm HK kidnapping filmpje. Koo speelt iets te nerveus, ook iets te losjes, maar verder weinig op aan te merken.

Er zitten een aantal erg fijne actiescenes in, vooral in het begin met het Ka-tje. Erg spectaculair, het zet ook meteen de toon voor de rest van de film. Je hoeft het niet al te serieus te nemen, het is gewoon vlot actievermaak.

Iets teveel twistjes op het einde nog, vooral omdat ze niet bepaald verrassend waren (misschien een overblijfsel van het origineel) maar deze Benny Chan film mag best gezien worden. Kan niet mee met de betere HK films, maar als tussendoortje is het perfect filmvoer.