Nightwatch (1997)

Thriller / Horror

geregisseerd door Ole Bornedal
met Ewan McGregor, Nick Nolte en Patricia Arquette

Een jonge rechtenstudent, Martin, begint aan zijn parttime baan als nachtportier bij het mortuarium op het moment dat een seriemoordenaar de stad aan het terroriseren is. Dan wijst alles er ook nog op dat hij de moordenaar is en voor de politie wordt hij de hoofdverdachte. De enige manier waarop hij het mysterie kan oplossen, is door zelf op onderzoek te gaan.

Jordy (admin)
Spannende film, goed geacteerd, leuke remake van een (dacht ik) Deense film. 3 sterren.

Redelijk spannend, maar het orgineel moet beter zijn oid.

neo (crew)
ik heb deze en het orgineel gezien en ik vind de remake toch een stuk spannender.de remake is eigenlijk echt een kopie,op een paar dingen na.ik vind nick nolte ook een betere agent spelen.jammer alleen dat in beide films dezelfde persoon de dader is,dat verpestte het ook voormij toen ik Nattevagten ging kijken.

geronimo
Heb eerst het origineel gezien en later de remake. Bij 't origineel zat ik op 't puntje van m'n stoel en bij de remake ben ik geloof ik in slaap gevallen, dus dat zegt genoeg...

Wat is hij hetzelfde als het orgineel daarom viel je inslaap of was hij zo slecht en dus saai dat je daarom in slaap viel?

geronimo
Ik vond de remake gewoon overbodig. Waarom 'n remake als 't origineel al hardstikke goed is? Omdat 't zonodig in 't engels moet? Maar goed, das mijn mening )

Kijk naar het fantastische Deense origineel.

Uit m'n hoofd: Nagtevagten.
Goed he ?!

Cliché maar helaas alweer waar : het origineel "Nattevagten" was (veel) beter.

*** 3 op 5 ***

Tony

avatar van narva77
Origineel is idd beter!

avatar van BoordAppel
Het origineel is beter maar deze film is verre van slecht.

avatar van Sjan
Hoewel het bijna een exacte kopie is van de deense versie, vond ik deze toch nog wel boeien.

al een tijdje geleden dat ik deze film gezien heb. Wat ik er me van kan herinneren is dat ik het een erg spannende film vond met een boven middelmatig verhaal. Heb nooit het origineel gezien overigens.... 4 sterren

avatar van jedymaster
goede film met goede rol van nick

Jordy (admin)
discussie over breedbeeld-uitzendingen naar forum verplaatst

Wellicht dat Jordy dat ff kan doen. Heb weinig verstand van deze materie.

huh?

haagseharry
De film is teveel afhankelijk van allerlei effecten zoals smalle gangen en knipperende lichten. Een plot komt veel te snel, de inleiding duurt veel te lang, personages worden te snel en/of onvolledig geintroduceerd.

Nick Nolte is de dader en dan duurt de film nog 15 minuten. Afgeraffeld dus!

Bedankt voor de spoiler

Een plot komt veel te snel, de inleiding duurt veel te lang

huh? Dit spreekt elkaar tegen. leg uit.

Diesel
Overbodige remake.

Milk the cow....

Muldertje
ik vond m wel goed!!

Robert-Jan
Ík heb het origineel niet gezien, maar ik vondt deze versie echt hartsikke spannend.

Ik vond deze echt spannend, zeker de moeite waard!

avatar van jassonn
Destijds bij het zien vna de film ook een paar keer uit m'n stoel gesprongen.Heb het origineel nooit gezien,maar deze vond ik erg spannend.3,5*

Als ik het origineel nog eens in handen krijg, zal ik 'm zeker bekijken - maar ik vond deze film goed gedaan, zorgvuldig opgebouwd, goed geacteerd [Nolte was heel erg goed] en behoorlijk spannend.

Vanwege de film shallow grave, ook met McGregor, deze gaan kijken. En spannend!

Deze film voegt totaal niets toe aan het orgineel, en is iets minder spannend. Verder blijft het een leuke en spannende film, vooral als je het orgineel niet hebt gezien.

avatar van Guyke
Ik heb de originele Deense versie niet gezien maar ook deze film is best de moeite waard. Eigenlijk een gewone politiefilm maar door de setting wordt de sfeer wel heel speciaal. De uiteindelijke ontknoping is weliswaar voorspelbaar maar toch blijf je vol spanning kijken. Goed acteerwerk van Nolte. Ik hoop ooit nog eens het origineel te kunnen bekijken. Ik vermoed echter dat de eerste film van de twee steeds de beste zal blijven (welke je dan ook als eerste hebt gezien). Tenslotte wordt de sfeer toch teniet gedaan wanneer je weet waar alles toe gaat leiden.

avatar van Silvio Dante
Ik vond het eerste deel van deze film echt superieur, echt klasse: hilarische personage's (de dokter in het bijzonder), het schrikeffect dat wordt gecreërd telkens als Martin in dat bureautje zit, de filmstijl,...
Maar het twede deel van de film verbrotte echter de gehele sfeer.
Vanaf het moment dat Martin de schuld in de schoenen wordt geschoven gaat het niveau de dieperik in.
Wel leuk dat ze je doen twijfelen over wie de dader dan wel is,
maar hellaas nog net iets te voorspelbaar, een cliché-achtig einde ook.

Goed voor 4*.