Ogre (2008)

Verenigde Staten / Canada
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Ryan Kennedy, Katharine Isabelle en John Schneider

Vier vrienden doorkruisen een woud, op zoek naar de verloren gewaande stad Ellensburg. Maar wat ze in het woud vinden, overtreft hun ergste nachtmerries. Ze worden door een onbekend monster aangevallen, dat jaagt op mensen. Het lukt twee van de vrienden, Mike en Jessica, om te vluchten en om een nederzetting te bereiken. Daar lijkt het alsof de tijd stil heeft gestaan. In plaats van dat ze geholpen worden, nemen de bewoners Mike en Jessica gevangen, om als offer te dienen aan het monster.

Achmed
Ziet eruit als een kruising tussen Minotaur en The Village. Misschien wordt het wat

avatar van mcdaktari
klinkt niet slecht, ben benieuwd

L0sT_R3B3L
Lijkt me helemaal niets !!

avatar van hannes64
Zeker een oerslechte film, liggen laten.
Zonde voor de tijd.

avatar van Vascago
De film begon erg sterk. Lekkere sfeer en gelukkig blijft de sfeer de hele film goed. En de soundtrack is ook subliem. Acteerwerk matig tot slecht maar daar gaat het toch niet om in dit soort films. Het verhaal is leuk maar wordt behoorlijk belachelijk gemaakt met een monster wat je zelfs in de jaren 50 monsterfilms niet tegen zou komen. Zoooo slecht. Ongelooflijk en dat ook nog rechtstreeks uit de computer zoals wel meer in deze film. Dramatisch! Gelukkig zat er nog wat gore in de film. Einde was weer typisch hollywood rommel.
2 sterren voor het verhaal (wat doet denken aan 2001 maniacs , alleen is die film stukken beter) , de sfeer en de paar afgerukte ledematen en hoofden.

avatar van mcdaktari
nou ik heb er wat van gezien, maar het beloofd niet veel goeds vlgs mij.

Het verhaal doet inderdaad denken aan 2001 maniacs, maar deze was toch ietsjes zwakker. Vooral de Ogre was redelijk ongeloofwaardig. Toch best een leuke film, maar kan niet tippen aan 2001 maniacs.

avatar van jeroentjuhhhhh
Matig B horrorwerkje.
De special effects zijn slecht, het verhaal is waardeloos en de gore is niet de moeite waard.
Als het allemaal wat meer over-de-top was geweest had het zichzelf nog best kunnen redden, een waardeloos verhaal en special effects kan ik dan best door de vingers zien.
Helaas valt er niks leuks te beleven, is de gore heel braaf en is de actie schaars.
Ook zijn er wat dingen die totaal niet kloppen en me erg tegenzaten.

Al met al heel matig en zeker niet de moeite waard. 2*

avatar van gringo84
heb hem net gezien en ben er niet kapot van
vind het geen horror eerder een sprookje,de ogre lijkt op een opgeblazen shrek en dan dat lende doekje!!! verschrikkelijk,
b film zeker geen aanrader

avatar van Leviwosc
Het is geen super film, maar ik heb me wel vermaakt. De special effects zijn niet erg denderend, daarom 2 sterren.

avatar van ewalk
Slechte special effects.

Een 1,5 sterren, goh wat slecht.

avatar van rep_robert
Lekkere syfy rommel dat in de dialogen echt tenenkrommend slecht is, ook nog is veel te veel dialogen bevat, zeer slechte CGI van de Ogre en zelfs een redelijk debiel verhaal heeft. Een groep jongeren op zoek naar een verdwenen boerendorpje gaat er bij mij gewoon niet in.

Die reactie van dat meisje in het begin toen die vriend werd gegrepen voor de grot is toch wel episch slecht

Verschil met andere syfy rommel is wel dat de locaties in deze film gewoon wel aardig waren, zelfs de sfeer werd af en toe prima neergezet(en helaas ook snel weer teniet gedaan door die Playstation 1 Ogre).

Een half sterretje erbij voor de locatie(s)

avatar van Hostelg
Vrij saai B filmpje met ontzettend slecte effecten zoals ik al had verwacht,toch beter dan de meeste syfy films (mega shark vs giant octopus dinocroc) door het goeie begin en wel aardige muziek keuze.
Jammer van het weinige gebruik van gore,dus op dat gebied viel ook weinig te beleven.
Verder wel vermakelijk.