Small Faces (1996)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gillies MacKinnon
met Iain Robertson, Claire Higgins en Joseph McFadden

De 13-jarige Lex MacLean woont in Glasgow met zijn moeder en twee oudere broers, kunststudent Alan en de problematische Bobby. Als Lex per ongeluk de leider van een jeugdbende bezeert, raken hij en zijn broers diep betrokken in een ruwe bende-oorlog.

avatar van De Knip
Verhaal tussen rivaliserende Britse bendes met als middelpunt een klein jochie. Hij maakt nou niet bepaald goede keuzes in de film.

***1/2

Een dertien-in-een-dozijn achterstandswijkdrama dat vooral te lijden heeft onder de vreselijk vlakke personages, waardoor motivaties nooit duidelijk worden en het geheel nogal afstandelijk overkomt. Als gevolg daarvan zit er ook weinig lijn in het verhaal, en dan kun je wel een grimmige sfeer hebben met gewelddadige bende-oorlogen, maar zonder geloofwaardige hoofdpersoon kan het gewoon geen moment boeien. 1 *

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Aardig drama, maar ik ben het volgende week weer vergeten.

avatar van Goldenskull
Eens met Queto. Met daaraan nog toegevoegd dat de soundtrack ook niet best is.

Matig drama, ben het morgen wel weer vergeten.