Ripoux contre Ripoux (1990)

Alternatieve titels: My New Partner II | My New Partner: Part II

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Claude Zidi
met Philippe Noiret, Thierry Lhermitte en Guy Marchand

Het vervolg op Les Ripoux. Beide agenten verkeren in een morele crisis. Ze ervaren echter snel dat eerlijkheid niet alles is. Na een schorsing te hebben uitgezeten, gaan ze de confrontatie aan met hun, nog oneerlijkere, vervangers.

avatar van 93.9
Iets minder dan het vorige deel.
Film heeft wel dat melancholische sfeertje, mede door de lege straten van Montmartre.
Genietbaar, maar verhaal is wat doorsnee.

Wat een heerlijke trilogie is dit toch.
Haalt het inderdaad niet bij het voortreffelijke eerste deel, maar dat mag de pret niet drukken.
Het korte uitstapje naar het Franse platteland is best grappig.
De 'confrontatie' tussen Lhermitte en Noiret komt wat te geforceerd en onecht over, maar verder is het weer volop genieten.
Er lopen weer genoeg maffe personages rond, zoals de louche vervangers die de plaats innnemen van het politieduo, en bijv.. de homoseksuele nachtclubeigenaar.

avatar van Leland Palmer
Eens. Minder dan het eerste deel, maar o wat genietbaar weer. Heerlijk. Apart dat dit soort leuke films zo onder de radar zijn gebleven. Ze verdienen meer aandacht in ieder geval. Heb me weer goed vermaakt.