Pretty Woman (1990)

Komedie / Romantiek
119 minuten / 125 minuten (director's cut)

geregisseerd door Garry Marshall
met Richard Gere, Julia Roberts en Jason Alexander

De rijke zakenman Edward (Gere) neemt het hoertje Vivian (Roberts) mee naar zijn hotel. Hij is zo van haar gecharmeerd dat hij haar voor zijn hele verblijf in Los Angeles inhuurt. Ze leren veel van elkaar. Edward hoe hij een beter mens moet zijn en Vivian hoe ze zich als een dame moet gedragen. Ze worden verliefd op elkaar, maar een relatie tussen hen is natuurlijk onmogelijk..... of niet?

miepke
Deze film blijft erg leuk, hoe vaak ik hem ook bekijk.
Julia speelt erg leuk vrolijk en alles, en ik blijf met een glimlach de hele film door zitten.
Erg leuke komedie ja.

avatar van Shawnster
Wat ik veel merk, de oude films zijn juist goed! Ik heb hem stiekem op bed gekeken terwijl ik naar bed moest maar ik heb er van genoten! Ik vind het gewoon mooi, alleen deed dit me erg denken aan my fair lady, was die eerder of later? Ag ja de verhaallijn lijkt wel erg op elkaar...

avatar van kimberlyVD
Ik heb ook echt genoten van deze film! Toch wel met een origineel verhaal en grappige momenten... Deze film krijgt een dikke 4 van mij !

avatar van kimberlyVD
Julia speelt hier een fantastische rol ! Topfilm met topacteurs... Inderdaad een vrij origineel verhaal met een voldoende portie humor... Een 4,5 !

Ik kan hem inmiddels meepraten, maar vervelen doe die niet XD

avatar van Ajax&Litmanen1
Pretty Woman, walking down the street....

De soundtrack is echt geweldig bij deze leuke, grappige en leuk gespeelde film.
De chemie tussen prostituee Roberts en zakenman Gere is heel leuk uitgewerkt. Beiden spelen vol overtuiging en dat merk je. De film is leuk, soms ontroerend, soms grappig....van alles wat.

Het verhaal vond ik erg grappig, iets wat je niet zo vaak ziet.

avatar van missl
deze film heb ik al zo vaak gezien en het is natuurlijk de meisjesdroom. niet om in de prostitutie te zitten maar de liefde.
en de reacties van de omgeving zijn ook fascinerend. natuurlijk zie je het einde van mijlenver aankomen maar ach, sommige films kunnen dat hebben.

avatar van Carl
Met recht is deze film een van de klassiekers in het genre.
Perfect, stijlvol. kwaliteit. En waarom meer woorden aan een film "vuil" maken als het perfect is?
Een 5.

avatar van Kisje
Klassieker !

avatar van Jan W
Prettige feelgood film die leuk blijft. Ook na meerdere keren kijken. De chemie tussen Gere en Roberts mag er zijn maar vergeet ook niet de prachtige rol van de hotelmanager. In zijn soort één van de betere films.

avatar van MaxiJazz
Wie deze film niet gezien heeft,heeft iets gemist zeg.

Fijne chick-flick, jammer van het einde. Waarom altijd dat voorspelbare.

avatar van Donkerwoud
Heerlijke genrefilm, die het veelal moet hebben van de chemie tussen Richard Gere en Julia Roberts. Eigenlijk zijn er weinig soortgelijke films geweest die deze qua funfactor hebben evenaart.

avatar van Aapje81
Een van de leukste in zijn genre. Voor mij een van de ultieme feel-good movies die slechts door weinige is evenaard laat staan overtroffen. Verassende en erg aangename film

avatar van DragQueen
Leuke komedie, met een lekker lopend verhaaltje en prima humor. vermakelijke rollen van gere en roberts in deze film. hun chemie is prima. van mij krijgt hij 3,5 sterren.

Lijkjuh
Wel een leuke komedie

speranza
Dit is een heerlijke film. Julia Roberts spat van het scherm af.

avatar van TANTE CORRIE
Normale film. Ik heb er hele speciale herinneringen bij daarom blijf ik hem maar kijken.

avatar van Pistons
Hele lekkere rol van Roberts in een classic nineties feelgood filmpje. Keek zo lekker weg dat ik 't stuk cliché aan het eind maar effe niet als storend zie.

avatar van lottetje
een van de leukste in dit genre.

avatar van Timothyvdmeer
de scene waarin ze teruggaat naar de chique winkel...geweldig!

avatar van Filmkriebel
Een toppunt in de romantische komedie. De film weet wat romantiek is, en zet personages neer waar je om geeft, vooral Julia Roberts in een glansrol. Jammer dat het Amerikaanse kapitalisme een element is die de romantiek en liefde tussen Gere en Roberts een flink handje toesteekt.

Het zal me maar zelden overkomen dat ik 5 sterren geef voor een komedie. Maar er zijn dus uitzonderingen en dit is er wel eentje van formaat.
De film waarmee Julia Roberts doorbrak, en terecht, ze speelt hier werkelijk fantastisch.
De film biedt zowel drama, romantiek en humor.
Met een perfecte cast, die echter allemaal wel in de schaduw komen van een sublieme Roberts, zelfs Richard Gere !!
Deze film kan ik warm aanbevelen aan iedereen, je zal na het bekijken er van nog een tijdje met een goed en warm gevoel blijven zitten.
Dit is een klassieker uit de filmgeschiedenis en is dat ook zeer terecht !!

Kan hem blijven kijken.

avatar van lotteke_ik
Echt een superleuke film die je kan blijven kijken. Prima geschikt voor een meidenavondje! Wij vonden hem allemaal erg grappig, hoe Julia Robrts de rol ook vertolkt, heel leuk!

avatar van Vinokourov
Wat me opviel aan deze film was het hoge stompzinnigheidsgehalte die de karakters van Julia Roberts en Richard Gere tentoonspreiden. Hij is een drukke zakenman, verwikkeld in een overnamestrijd en pikt op straat een hoer op en sleept haar overal mee in zijn zakenbeslommeringen . Zij is dus een hoer en wordt dus opgepikt en gedraagt zich als een stom varken in omgevingen waar ze nooit eerder bekend mee is geweest . Je raadt het al, een handvol beschamende scenes en uiteindelijk ontwikkelt er zich een heuse vriendschap tussen de twee en misschien nog wel meer .

avatar van FarahEl
Geweldige film die me altijd is bijgebleven! De vonken spatte d'r vanaf bij de hoofdrolspelers.

avatar van Drs. DAJA
Kon hier barweinig mee. Moet ook bekennen dat ik veel moeite heb met zowel Julia Roberts als Richard Gere, en mijd het liefste films waar één van beiden inzit. Van deze film sprak de humor me absoluut niet aan en het hele gegeven is mij veel te zoetsappig. Nee, Pretty Woman kon mij niet bekoren.

avatar van ewalk
Had een beetje een My fair Lady gevoel bij deze film. Ben sowieso niet weg van Roberts. Vond haar wel okay In Erin Brokovich.

avatar van movie acteurs
Aapje81 schreef:
Een van de leukste in zijn genre.

Dat is het zeker, misschien wel de beste of toch niet?

Prachtige/sfeervolle straten van de geweldige stad LA. Goede aankleding, vooral die rode mooie jurk die echt bij Julia Roberts staat. Roberts is een van mijn favoriete actrices en speelt het erg goed. Het einde is wel weer typisch romantisch maar het is niet vervelend. Erg leuke Romantische/Komedie. 4,5.