• 8.258.892 stemmen

Geregisseerd door: Stephen Gyllenhaal

Met onder meer: Jessica Lange, Halle Berry en David Strathairn

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Losing Isaiah

"Who decides what makes a mother?"

Khaila Richards, een aan drugs verslaafde moeder, laat haar pasgeboren kind achter in een kartonnen doos in een steegje ergens in Chicago. De baby wordt enkele uren later gevonden en naar het ziekenhuis gebracht. De baby vecht er duidelijk voor zijn leven. De sociaal werkster Margareth Lewin trekt zich het lot van de arme baby aan en enige tijd later wordt hij door haar en haar gezin geadopteerd. Ondertussen wordt Khaila Richards gearresteerd voor winkeldiefstal. Tijdens haar verblijf in de gevangenis start zij samen met enkele andere gevangenen een afkickprogramma. Drie jaar later wordt Khaila uit de gevangenis ontslagen. Wanneer ze haar leven terug tracht op te bouwen, verneemt ze dat haar zoon nog leeft en wordt groot gebracht door een blanke familie. Advocaat Kadar Lewis vertegenwoordigt Khaila wanneer ze haar kind terug wil.

avatar van Justice4All

Justice4All

Hele goeie drama, een gevecht wie het kind mag houden.

avatar van dje-em

dje-em

snap niet waarom samuel l jackson em cuba gooding jr. niet genoemd werd als acteurs, of heb ik het helemaal mis dat die erin meededen.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Een junkie-moeder ( Halle Berry ) dropt haar baby in een vuilnisbak om een nieuw shot te kunnen krijgen. Het jongetje wordt gevonden door de vuilnismannen en naar het ziekenhuis gebracht. Daar ontfermt een cynische sociaal werkster ( Jessica Lange ) zich over het kind. Zij neemt het mee naar huis en ontwikkelt er moeder-gevoelens naar. Maar dan ontvangt haar gezin jaren later het bericht dat de natuurlijke moeder haar kind terug wil. Wie verdient het kind het meest: de echte moeder die het ooit in de steek heeft gelaten, of de surrogaat-moeder die het jarenlang heeft opgevoed?

Op zich is het best een aardige film door het vraagstuk: wat maakt een moeder tot een moeder? Helaas gaat het gepaard met zo'n beetje elk cliche van het ''waargebeurde drama op de woensdagavond''. Het voelt dan ook aan als emotionele porno voor vrouwen, met extreem zielige muziekjes als het verdrietig wordt; ''sterke'' vrouwen in de hoofdrol die het slachtoffer worden van een onmenselijke keuze, en ook nog een verplicht snufje sociale kritiek op de discriminatie tussen blank en zwart.

Gelukkig is het nooit een straf om naar Halle Berry te mogen kijken, zeker niet als zij zo naturel speelt als in deze film. Ook de korte scenes met de cynische advocaat spelende Samuel L. Jackson zijn op zichzelf best sterk. Uiteindelijk is het niet helemaal mijn type film, maar ook weer niet bedroevend slecht.

avatar van makaku

makaku

Als je van Halle Berry houd moet je deze zeker gezien hebben, een mooie ontroerende film.

avatar van masterton

masterton

Dit is gewoon een hele goede dramatische film, met uitstekend acteerwerk, die je af en toe wel erg ontroerd!

avatar van masterton

masterton

Zeer de moeite waard !

BBarbie

De geloofwaardige vertolkingen van Jessica Lange en in het bijzonder Halle Berry maken dit tamelijk standaardverhaal over een junkie, die haar baby in de steek laat en daar later spijt van krijgt, meer dan de moeite waard. Dat komt mede door het feit dat regisseur Gyllenhaal er redelijk in slaagt het plot niet overdreven sentimenteel te maken, hoewel het gevaar daarvoor gezien het thema constant op de loer ligt.

scorsese

Redelijke film waarin een verslaafde moeder haar crackbaby bij het grof vuil achterlaat. Een wat eentonig verhaal over het voogdijschap. Zeker wel een aantal goeie scenes (die toch voornamelijk zijn te danken aan de cast). Hier en daar wel wat melodramatisch en het einde is wel een beetje gemakkelijk.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Ik vond het een mooie film, maar was even toch niet mee in het verhaal.

Opeens had de moeder 4-5 kinderen in haar huis. Uiteindelijk begreep ik het wel terug.

En het einde?

ik vind het ook makkelijk, los, eigenlijk slecht einde.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een mooie film over twee vrouwen gespeeld door Halle Berry en Jessica Lange die lijnrecht tegenover elkaar komen te staan in de strijd om een kind genaamd Isaiah. Halle Berry speelt de biologische moeder, een voormalig crackhead die destijds Isaiah op onverantwoorde wijze achterliet en wat hem bijna fataal werd. Jessica Lange speelt zijn adoptief moeder, een sociaal werkster die meteen gek op hem was vanaf het moment dat ze hem zag. Lange speelt gewoon goed zoals we van haar gewend zijn. Halle Berry zet een sterk performance neer als crackhead maar dit had ze al eerder gedaan in Jungle Fever. Het is nog niet zo sterk als in Monsters Ball maar ze toont hier wel haar potentie. We zien David Strathairn en Cuba Gooding in goede bijrollen maar Samuel L. Jackson schittert als populistische advocaat die graag de race-card trekt.