I Love You Phillip Morris (2009)

Verenigde Staten / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Jim Carrey, Ewan McGregor en Leslie Mann

Steven Russell is gelukkig getrouwd met Debbie en werkt bij de lokale politie totdat een dramatisch auto ongeluk een heroverweging van zijn leven oproept. Steven realiseert zich dat hij homo is en besluit alles uit het leven te halen, zelfs als hij daar de wet voor moet overtreden. Stevens nieuwe extravagante levensstijl omvat oplichting en fraude, wat hem uiteindelijk in de gevangenis doet belanden. Hier ontmoet hij de gevoelige Phillip Morris. Zijn toewijding om Phillip te bevrijden uit de gevangenis en het perfecte leven te creëren samen met hem, spoort Steven aan om de ene onmogelijke zwendel na de andere te plegen, vaak met succes.

Meneer Bungel
Een echte Yes Man dan, in zekere zin...

avatar van assowise
Veel leuker dan ik had verwacht. Het blijkt toch maar weer dat Jim Carrey best kan acteren en dit soort rollen vaker moet aanpakken in plaats van die flauwe komedies die hij meestal doet. Ewan McGregor is natuurlijk ook goed als de vriend van Steven Russell.
Klachten over het verloop van het verhaal zijn slechts ten dele terecht omdat dit een waar gebeurd verhaal is. De echte Steven Russell zit nog tot 2140 gevangen voor alle oplichting en alle ontsnappingen die hij op zijn kerfstok heeft.

Jim Carrey speelt een man die zich volledig in dingen vastbijt, of het nu een relatie is, een ontsnapping of oplichten. Ewan is alleen maar verliefd en wil vooral bij zijn grote liefde zijn. Goede film over liefde, offers en ambitie.

avatar van Lof78
Heb ooit de trailer gezien en dacht toen van; das niks voor mij!
Maar heb de film een flink gedeelte gezien van de week en was toch geboeid...vond het fenomenaal hoe Jim Carrey zijn homo karakter neerzet en het was toch wel 50% om te lachen... de drama had dan weer weg gemogen van mij.

**/

avatar van m1701
Heerlijke film!
Ze zetten beide echt een geweldige rol neer.
Grappige momenten maar ook wat serieuzere momenten.
Vond heel soms de film iets wazig worden...waarschijnlijk omdat het soms wat snel gaat.
Maar zeker een aanrader 3,5*

avatar van K. V.
Deze passeerde op tv en ook maar eens bekeken en het was geen misse film. 'k dacht dat de nadruk veel meer op het homo thema ging liggen, maar dit viel nog reuze mee. De nadruk lag veel meer op de verschillende zwendels.
De cast kon me ook wel bekoren en omdat het verhaal op waargebeurde feiten is gebaseerd, is dit nog leuk meegenomen. De film bevatte in het begin vooral humor, maar naar het einde toe werd het genre meer drama.
De moeite om eens gezien te hebben, niet meer, maar ook niet minder.

avatar van Jawaddedadde
Leuk!

Erg amusante film die er een vlot tempo op nahoudt waardoor er eigenlijk geen moment van verveling optreedt. Jim Carrey, je bent er voor of er tegen, maar zie hem eigenlijk wel graag acteren. En hij steelt hier wel de show als de pathologische leugenaar en ontsnappingskoning Steven Russell.

Vooral zijn ontsnappingen uit de gevangenis en al zijn oplichterij zijn amusant om zien. Ewan McGregor is ook een goede acteur maar hij komt in deze film niet echt uit de verf, eenvoudigweg omdat alle aandacht naar de exploten van Carrey gaat.

Onder alle fratsen van het hoofdpersonage schuilt ook nog een soort van liefdesverhaal, al blijft dat wat meer op de achtergrond.

Interessant weetje vanop wiki:

Russell was then sentenced to a total of 140 years in prison (119 for the escapes and subsequent scams).His release date from prison is July 12, 2140.

Gezien zijn strikte gevangenisregime lijkt de kans op ontsnapping erg klein.

avatar van DBTim
Goed onderhoudend filmpje die af en toe wel iets te over the top is maar al met al 1,5 uur vermakelijk is!

Dh PING
Damn, dit was wel erg slecht zeg. Met I Love You Philip Morris kan ik eigenlijk alleen maar constateren dat het steeds gedaan is met Jim Carrey. Zijn gekke bekken blijven klassiekertjes, maar de inhoud van zijn films gaat er niet op vooruit. Hetzelfde geval met I Love You Philip Morris: een over-geacteerde lacher aan de gay cinema. Zonde dat twee sterke acteurs worden ingehuurd door een regisseur die een nichterig koppel van ze maakt. Hij denkt van laat ik er ook nog maar eens bijzetten "based on a true story" en mensen kopen wel kaartjes voor mijn film. Hell no: er wordt alleen maar geprobeerd om het zo gay en nichterig te maken, maar nergens komt er uitdieping of zelfs ontwikkeling binnen het verhaal. Nee, ik heb Mr. Popper's Penguins nog niet gezien, maar met I Love You Philip Morris beginnen de woorden al uit mijn mond te komen: het is gedaan met Jim Lachbek Carrey. Slechte film.

Meneer Bungel
Man on the Moon en The Truman show kan je nog proberen, daar is hij niet de lachebek bij uitstek.

avatar van soom
Toen ik nog überhaupt rookte (ja, ik ben al sinds oktober of november 2012 ergens rookvrij, weet niet meer welke maand..), was het eerst Lucky Strike, en toen stapte ik over op menthol sigaretten. Op de verpakkingen van Lucky Strike is te lezen, dat het bedrijf van ene Philip Morris, verantwoordelijk is voor de fabricage van die sigaretten. Ik heb me altijd afgevraagd, sinds ik wist dat deze film er was, of het kon, dat het om dezelfde man ging, hoewel er meerdere honden Fikkie heten, natuurlijk... Ghehe. Deze film had hoe dan ook niet echt prioriteit/belangrijkheid voor mij, hoewel ik aan de andere kant wel nieuwsgierig was.

Dus toen ik zag dat 'ie kwam, gister, was ik toch wel benieuwd. Vooral ook om weer eens zowel Ewan als Jim te kunnen zien (beide heren volg ik niet echt op de voet ofzo, maar wel leuk als ik hen zie), dus ik ging er eens lekker voor zitten.

Aangenaam, met een enkele schaterlach, wisten beide heren me best wel te ontroeren, lichtjes dan. Leslie Mann in een iets serieuzere rol was ook goed, maar Ewan en Jim stalen de show meer als zij.

Leuk genoeg voor een keertje.

avatar van fritsje
Best wel een aardige film ,en voor een film met jim carrey is hij ook wel ingetogen.ik vond hem eigenlijk steeds meer de richting van een drama opgaan . de beidde heren waren ook niet van die cliche nichten,stuitend is wel dat je in de U.S. levenslang kunt krijgen voor oplichting (van de kapitaalkrachtige) en voor moord er soepel van af komt(als je tenminste een goede advocaat kan betalen.)

avatar van Askikker
Eigenlijk best een mooie film.
Knap hoe beide hoofdrospelers homofiele karakters spelen, zonder over de top te gaan.
(enkele scenes daargelaten (bv die wolk), maar t is Amerikaans natuurlijk).

Die geverfde kapsels was t enige wat me nogal tegenstond.
Dikke 3,5 *

avatar van ILDIB
Ik snap de lage score niet. het is gewoon een leuke film met prima acteurs en geinige wendingen.

avatar van arveladze
Wel een leuke film behalve die gay scènes, daar zit ik niet echt op te wachten maarja al met al voor de rest wel vermakelijk.

avatar van StevenMighty
Leuke film met een goed verhaal.

Jim Carrey is ver gegaan voor deze rol, zo verloor hij 16 kg en dat is er goed aan te zien. Hij ging ook vrij ver als hetero acteur in sommige van de gay scenes. Een rol die beide acteurs overigens geloofwaardig weten neer te zetten.

De combinatie humor en drama was mooi gedoseerd en ik heb me de hele film prima vermaakt.

3,5 sterren

avatar van Parisa
ILDIB schreef:

Ik ook niet.
De chemie tussen Carrey en McGregor was een pluspunt van de film. Ik vond ze erg leuk samen. En met Santoro trouwens ook.

Ruime 3,5*

avatar van Daenelia
Weer zo'n geval van 'verdorie, maar ik hou helemaal niet van Jim Carrey films!' en dan wel deze film leuk vinden.

Waarom? Omdat als Jim Carrey acteert, hij dat stiekem, heel sneaky, wel goed doet. Omdat dit een lieve film is, en een bizar verhaal, en dat dan ook nog eens op werkelijke feiten van het leven van een con-man. Truth is stranger than fiction.

Redelijke film over een agent die na een auto-ongeluk zijn leven over een andere boeg gooit. Een goed verhaal en de film heeft ook een veelbelovende introductie. Het romantische aspect haalt de vaart uit de film en is simpelweg minder boeiend dan de oplichterspraktijken van het hoofdpersonage. Jim Carrey is goed gecast. Een kleine 3.0 sterren.

Bere leuke film, ook omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Bijzonder dat men er dan een lachfilm van heeft gemaakt.

avatar van fappie
Haha, wat shrink zegt alleen dan iets minder positief. Tuurlijk, de film is leuk. Maar het verhaal is eigenlijk heel interessant, maar wordt een beetje om zeep geholpen door alle lolligheid en de manier waarop het verfilmd is. Dit zou dus waargebeurd moeten zijn? What the fuck . Al met al, best een leuke komedie met goede hoofdrollen.