The Animal (2001)

geregisseerd door Luke Greenfield
met Rob Schneider, Colleen Haskell en John C. McGinley

Marvin denkt dat hij het niet in zich heeft om z'n droom (politieagent worden) uit te laten komen. Als hij na een auto-ongeluk in kritieke toestand verkeert, gebruikt een wetenschapper organen van dieren om hem redden. Vol energie door zijn nieuwe lichaamsdelen laat Marvin zijn zwakheden achter zich, en wordt hij beroemd als superagent. Als zijn dierlijke instincten steeds meer te voorschijn komen levert dit echter problemen op.

avatar van dalma
gewoon een leuke film met dito grappen. heb mij niet verveeld

avatar van GijsDeBeelde
Een film die perfect geschikt is voor een luie zondag waarop je niks beters te doen hebt dan in de zetel te crashen en half slapend wat tv te kijken.

avatar van decicco
Een van de mindere films van Rob. Zaten wel een aantal stukken tussen waar je vrijwel om kon lachen maar de meerderheid was toch wel saai of langdradig. Het acteerwerk van Rob en de overige acteurs vond ik ook niet echt ''bijzonder.''

avatar van Muggsy
Mijn vrees werd bewaarheid: het verhaal is zodanig vergezocht dat op sommige momenten al de humor verdween (o.a. de scène met de geit). Zelfs de South Park-parodie die Schneider als wortel of nietmachine liet opdraven leek plausibeler en amusanter als idee voor een film. 1,5*

avatar van Elineloves
Waar ik Rob Schneider in 'The Hot Chick' echt geweldig vond, zo storend vond ik hem hier. Het is inderdaad zo vergezocht dat het niet eens meer grappig is. Allemaal veel te geforceerd. Dit mag geen kritiekpunt zijn want het viel natuurlijk al te verwachten bij het lezen van het plot. Niet al te serieus nemen dus.

avatar van DonOswaldo
Herzien.

Eigenlijk te dom voor woorden maar heb me toch goed vermaakt en een enkel moment gelachen. Jammer genoeg ook genoeg niet grappige stukken.

avatar van Q Jones
Deze film is hillarisch, ik ben sowieso al een Schneider fan maar in deze film presteerd hij ook weer naar behoren.

Ik heb hem gister weer eens gekeken met mijn vrienden en die vonden hem volgens mij net zo leuk als mij. Bij zulke soort films is het gewoon verstand op nul en kijken. Ik geef toe heel het verhaal en de meeste grappen zijn flauw, maar Schneider heeft een bepaalde charme dat hij ook flauwe grappen goed in beeld krijgt.

De film is ook weer orgineel maar dat is meestal wel bij Schneider. Eigenlijk zou hij eens een drama moeten maken want hij komt altijd heel overtuigend over.

Dus trek jezelf niks aan van het gemiddelde en ga hem gewoon kijken.

avatar van erpunited
In de film zitten af en toe wel grappige stukken. Maar slecht geacteerd. Slecht verhaal. Maar ik ben persoonlijk ook nie zon fan van Schneider. Maar wanneer je van flauwe grappen houdt is dit zeker een aanrader

avatar van lars-pixar
Goeie film, viel me iets op die diere geluide waren egt leuk.
Goeie casting, Rob Schneider was ook weer leuk bezig in deze film alleen wat me opvalt is dat deze film niet zo veel sterren krijgt, maar goed dit is mijn mening om er een dikke 3,0* voor te geven, trouwens Rob Schneider is zeker populiar in deze films: Deuce Bigalow: European Gigolo, The Animal, The Hot Chick, Deuce Bigalow: Male Gigolo van deze films moeten ze een Dvd Box van maken voor de fane's?

avatar van Maartenn
Rob Schneider op zijn best: een flinterdun verhaal, met bizarre wending en waardeloos acteerspel.

Het maakt allemaal niets uit: Rob Scheider is een rasentertainer en voert zijn rol in deze film met verve uit. Dat is pak-em-beet 45 minuten interessant, maar daarna weet The Animal niet echt meer te boeien.

Nog een kleine bijrol voor Adam Sandler in de angrymob; wat mij betreft een kleine verlichting in de film(wat moet die kerel in alle Amerikaanse komediefilms?????? Zo'n talent is het nou ook weer niet..) maakt het Amerikaanse feestje natuurlijk helemaal compleet.

Een 2.0*

Dick2008
Dick2008 schreef:
Beetje zelfde niveau als Deuce Bigalow, goedkoop, melig, ik verwachtte er weer niet veel van maar ik heb toch weer lekker kunnen lachen om alle gekkigheid in deze film, alleen het eind had wel wat anders gemogen.

Ik heb deze film inmiddels al weer vaker bekeken, dat komt ook, het is een vrij korte film. Het verhaal zelf is weliswaar vergezocht, daar doe ik het ook niet voor. Het gaat mij om de vele grappen, die meestal ook geslaagd zijn en blijven. Het einde valt trouwens ook mee. Vaak gewoon heel onschuldige humor, zoals met die kinderen bijvoorbeeld, al vind ik de positieve discriminatie ook wel wat hebben. Trouwens sommige grappen zijn nog kunstig gedaan ook, zoals dat hij een dolfijn nadoet. Vrij lenig ook die Rob Schneider, al blijf ik het wel een maf figuur vinden.

Weer heel veel niet al te positieve berichten bij deze film en daardoor ook een lage score, zoals ik met regelmaat bij dit soort melige films tegenkom. Gewoon een kwestie van het ligt je of het ligt je niet. Maakt me dus verder ook niks uit, ik blijf het gewoon een prima komische film vinden. 5.0.

avatar van VforVictor
Wel lache film zitten een paar echt leuke grappen in, 3,5

avatar van DragQueen
Best lachen deze film. Hij kent zeker een paar leuke momenten. Rob Schneider brengt zijn rol wel op een goede manier. Van het slechte verhaal moet deze film het niet hebben. Maar gelukkig zijn enkele grappen erg geslaagd. 2,5 Ster.

avatar van 606
Zeker een grappige film met zeer leuke stukken erin.
Een super Rob Schneider.

3 sterren

avatar van tommykonijn
Ik blijf hier zo mee lachen he. Die scene met die Oerang-Oetan vind ik geniaal

Dit is echt typisch een comedy die bij mij nog eens op 3,5* kan komen te staan. Nu laat ik hem nog even op een 3* staan.

niet gezien maarja rob schneider wat verwacht je, 0,0 plz

avatar van Spetie
Rob Schneider is een middelmatig acteur, maar heeft wel films die best grappig zijn, al moet het gezegd worden, dat hij daarbij vaak geholpen wordt door andere acteurs.

The Animal is een film die helaas niet behoort tot zijn leukere films. Het verhaal is niet onaardig en dat geldt ook voor het eerste gedeelte van de film.Een leuke introductie en een aantal redelijke grappen maken het eerste half uur goed te doen.

Vanaf dat moment zakt de film langzaam weg in een grote flauwe zooi van vaak niet geslaagde grappen. Schneider probeert te geforceerd grappig te zijn en daardoor is hij dat hier dan vaak niet. Haskell doet het trouwens wel leuk en door haar en het goede begin, sleept de film er toch nog wat punten uit.

avatar van Angelo2
Matige comedie met een paar goede grappen waar ik wel hard om gelachen heb. Met die oerang oetan is echt hilarisch. Jammer want verhaal was leuk gevonden en Rob Schneider is verder een leuke acteur om naar te kijken. N=Geen voldoende.

Blergh.

Schneider en Sandler verkeerd om. Schneider is een ideale domme-typetjes bijrol acteur, terwijl Sandler de gewone van het stel is. Hier draaien ze de rollen om en dat valt serieus slecht uit.

Volgens mij een keer of twee gegrinnikt, de rest van de grappen vond ik erg onleuk. Schneider is gewoon niet goed genoeg om een film te dragen. Verhaaltje is potentieel zo dom dat het grappig zou kunnen zijn, maar daar weet Greenfield dan weer helemaal geen raad mee.

En zo zijn die 84 minuten nog steeds véél te lang, is het vaak pijnlijk ongrappig en mist de film naast een goeie hoofdrolspeler ook grappige sidekicks om het niveau nog wat op te krikken.

avatar van Marvinleeaday
Grappig nietszeggend (af en toe) te ver gezocht filmpje. Niets verknoeid als je hem wel ziet, maar je mist er ook niet veel aan.
Rest nog de vraag: Moet ik mijn (nick)naam veranderen?????

Gewoon een leuke film. Een beetje kort en er had misschien ook wel meer ingezeten. Een van de weinige films van Rob Schneider die ik kan waarderen. Deze rol is op zijn lijf geschreven.

avatar van Phantasm
Film met aardige grappen, leuk om een keertje gezien te hebben.

Dick2008

Dick2008 schreef:

Leuke film blijft dit met Rob Schneider (naast de twee Deuce Bigalow-films, die toch wel minder zijn.) Het is een soort variant op The Shaggy Dog. Veel grapjes, die vaak ook grappig blijven. En erg leuk gemaakt. Alleen de ontknoping is zwak. Ben verre een "fan" van Schneider maar ook dit keer weer genoeg gelachen. 5.0

avatar van Gang_Star
Leuk. Veel flauwe humor en een nogal belachelijk verhaal, maar toch erg grappig om te zien hoe Schneider zich aangetrokken voelt tot dieren door verkeerde organen. De scene dat hij een geit(dacht ik?) lastig valt en een rotschop krijgt is één van de meer dan geslaagde grappen.

avatar van boemboem27
verhaaltje van niks, maar dat hoeft bij dit soort films ook niet.
verstand op nul, niet verder over nadenken.
vermakelijk niet meer dan dat

avatar van Elchapo
Leuk,4 stars.