The Onion Movie (2008)

Alternatieve titel: News Movie

geregisseerd door Tom Kuntz en Mike Maguire
met Steven Seagal, Daniel Dae Kim en Bo Barrett

Één van de populairste satirische kranten van Amerika maakt de overgang van de gedrukte pagina's naar het zilveren scherm in deze politieke komedie die onderzoekt wanneer journalistieke integriteit in opspraak gebracht wordt door collectieve gevoeligheid. 'Onion News'-nieuwslezer Nom Archer is een zeer principiële journalist, zodat hij, wanneer hij gevraagd wordt om zich te buigen naar de wil van de bazen van de omroep, besluit om terug te slaan met een woede zoals ze nog nooit gezien hadden in de wereld van de nieuwsgaring.

avatar van SSeagal
Heb het eerste uur gekeken van deze prent en tot nu toe valt hij niet tegen. Al moet ik wel zeggen dat na 3 kwartier het wat minder werd. Maar moet hem nog een keer afkijken. Steven Seagal speelt een hilarisch rolletje in de neptrailer van de film Cockpuncher. Alleen al vanwege zijn rol de moeite waard te kijken, voor zowel die hard tegenstanders en fans van de man Ik kan het van hem iig enorm waarderen dat hij de nodige zelfspot heeft Zodra ik tijd heb maar afkijken en een definitef oordeel vellen. " I don't think you've got the balls...."

Wat een ballenfilm..
heeft geen seconde mijn interesse gewekt..
Vond de humor niet leuk..
En ik vond het geheel nogal vaag..

Kooltje
Vind je de flauwe Amerikaanse humor leuk, dan ga je deze film wel leuk vinden. Vind je dat niet leuk, dan zou ik deze film niet kijken. Het was mij echter te Amerikaans deze humor en daar is deze film ook op gericht . De stukjes met "Cockpuncher" Steven Seagal waren leuk om te zien. Kijk uit naar Kill Switch (release 7 october) en Ruslan .

@SSeagal Steven speelt cker een hilarisch rolletje, ben benieuwd of we dat vaker gaan zien en dan heb ik het niet over een aantal slechte films van de afgelopen jaren . Maar een rol voor Steven in een komedie? waarom niet.

Kooltje schreef:

Ik vond de sketches anders behoorlijk de amerikaanse maatschappij en zijn volk op de hak nemen.

Kooltje
Ja dat klopt. Er zaten ook wel leuke sketches tussen, maar de humor is mij te Amerikaans. Er zaten wel een paar sterke sketches bij, maar mijn smaak ligt bij Engels humor

avatar van hannes64
Deed me een beetje denken aan "Kentucky fried movie".
Zucker was ook 1 van de producers.
Zaten wel wat aardige stukjes in, leuke humor.
Maar kon niet tippen an KFM.
Leuke afwisseling.Vooral steven seagal als "cockpuncher" sloeg bij mij wel aan

avatar van Uier
Heerlijke onzin! Paar keer dubbel gelegen van lachen. Absurde, flauwe en harde humor... heerlijk!

Daarjuist bekeken en niet onder de indruk. Zeker niet!

Pas op, sommige grappen waren echt wel grappig!

Maar een verhaal moet je niet echt verwachten...

Het einde is belachelijk en niet zo grappig als de voorgaande "grappen".

Er zit ook totaal geen structuur in de film, het enige die net onder die noemer kan vallen is misschien het telkens terug cutten naar de nieuwsstudio...

avatar van SSeagal
Afegekeken en het eindoordeel komt bij op **1/2 ster uit. Vooral de eerste 35 tot 40 minuten heb ik erg genoten en gelachen. Daarna wordt de film gek genoeg steeds minder om te eindigen in een absurd en nauwelijks grappig eind. Wel een leuke hilarische rol weer op het eind van Seagal, vooral die speech van hem, hahaha, deed me aan het eind van On deadly ground denken Een mooie quote : "I've punched a lot of cocks in my life, but i never killed anyone."

ddk
Ik ben sinds ik via mijn vader en broer kennis heb gemaakt met monty python's flying circus erg fan van op sketches gebasseerde films en programmas. Er worden echter weinig programmas en films uitgebracht die daadwerkelijk spontaan en absurd genoeg zijn om enige slappe lach teweeg te brengen. Bij deze film wordt de toon meteen gezet (vooral dankzij steven seagal, dijenkletser!) Wat mij opviel is dat de acteurs (en dan vooral de nieuwslezer) de film op een manier naar voren weten te brengen die niet ongelovelijk overdreven is zoals vaak het geval is bij dergelijke sketches, waarbij sommige filmmakers denken dat het grappig is als de acteurs zwaar overdreven reageren op absurde dingen. Hoewel het verhaal natuurlijk te wensen overlaat vanwege de vele los van elkaar staande sketches brengen ze veel elementen toch weer terug in andere delen van de film. Zo komt op het einde alles nog eens voorbij zeg maar (hoewel het einde niet bijster goed of grappig was). Ik heb me in ieder geval rotgelachen, en hoewel dit geen oscarwinnende film is verdiend het in mijn ogen toch een 3.5**.

avatar van Betamax
Leuke film.
Zat veel humor in al die losse scenes.
Het enige bezwaar was mischien dat hij me wat te lang duurde, ik begon er genoeg van te krijgen na 2/3 van de film.

avatar van lordhumangus
He is the "cockpuncher" en Gill Bates (Bill Gates) with the Bates 2000-9000, wordt genadeloos op de hak genomen en terecht. Zijn leuke grappen in de film. Zoals eerder genoemd hierboven moest ik gelijk denken aan "Kentucky Fried Movie" uit 1978 meen ik.

avatar van RodneyS
Net gezien en ik vond hem wel aardig eigenlijk. Zaten aantal leuke stukken in. Het is wel grotendeels erg flauwe humor, maar als je daar van houdt is deze film best uit te houden.

De media van tegenwoordig wordt leuk neergezet en het geheel is zeker ok!

avatar van .Fee.
Grappig, flauwe humor, maar het verhaal was niks.

2 sterren

avatar van Slynkin
Had dit totaal niet zien aankomen,, wat een ongelofelijk foute, harde humor. Toen de cockpuncher langskwam viel ik van mn stoel. Steven Segal moet in meer komedies gaan spelen. Doet ie goed.

Machtig mooie film om te kijken met wat kameraden. Helemaal als je in hogere sferen zit.

avatar van Mescaline
Geslaagde film voormij.. dat Steven Seagal hier helemaal vooraan staat bij de acteurs is een beetje vreemd.. aangezien hij geen grote rol heeft..
Heb deze met paar maten gekeken en vond het een lekkere droge film met genoeg humor om de volle speelduur boeiend te blijven..
Leuk dat we Steven Seagal voor de verandering eens in een comedy zien.. hij deed het lang zo slecht nog niet haha.
3 sterren omdat deze film het gewenste resultaat behaalde.. namelijk.. lekker droog lekker gek.. lekker verstand op 0 !

avatar van Mescaline
Toch maar een halfje meer.. zitten erg leuke dingen in!

avatar van sinterklaas
Seagals eerste komedie. Is deze ook nog op dvd uitgekomen of niet?

avatar van Mescaline
Seagal kan zich ook beter bezig houden metdit soort filmpjes.. vindhem als actie-held steeds minder realistisch worden..

avatar van Ninto
Seagal stukjes waren wel grappig, maar derest... wtf...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudende komedie die, bij vlagen, doet denken aan Kentuckie Fried Movie. Absurd en hilarisch maar soms ook bijna tenekrommend en matig. Seagal houdt wel van een geintje. Redelijk.

avatar van _Moonwalker
Eerste half uur was best wel grappig, daarna begonnen de grappen te verdwijnen.

Verwacht geen verhaal of wat dan ook...het is de ene sketch na de andere. Sommigen grappig, anderen zul je gewoon niet begrijpen.

avatar van otherfool
I don't think you have the balls for that...

Luchtige sketches als deze zou ik in een 30 minuten durende serie nog wel kunnen waarderen, nu is het gewoon te langdradig (zeker omdat lang niet al het materiaal van hetzelfde niveau is). Paar keer kunnen grinniken ('the comatose diver') maar net zo vaak slaan de grappen dood. Gelukkig is er dan Steven 'cockpuncher' Seagal die de film nog net naar een enigzins acceptabel 'niveau' kan stuwen.

2*.

avatar van jpbols
Wat een onzin maar wel een paar keer hard gelachen die sporten waren wel aardig, kan geen kwaad dit te kijken maar weer snel vergeten

avatar van Laidbackluuk
Ik heb eigenlijk maar om 1 sketch kunnen lachen. Simpelweg te weinig voor een film van anderhalf-uur.

wat een waardeloze film zeg

ik heb een half uur zitten kijken, maar hij kon me echt niet boeien

avatar van Diamantje06
Hehe leuke humor, goeie onzin!

Ik kan het me voorstellen dat veel mensen hier een laag cijfer voor geven, maar ik vond het werkelijk een van de meest hilarische komedies die ik heb gezien.

Het gebeurd vaak dat ik niet echt moet lachen om een film die als een komedie bedoeld is, ik kan films zoals Hancock of Ice Age niet echt waarderen, maar bij deze heb ik echt dubbel gelegen.

Er zaten werkelijk hilarische stukjes in over Steaven Seagal in de rol van Cockpuncher, die op deze manier laat zien dat hij zich niet zo serieus neemt als de meeste mensen denken.

Een ander goed voorbeeld van een hilarische scène is de stukjes met de zangeres of met de obese people, maar voor ik te veel verklap:

mits je zoals ik deze koefnoen achtige humor kan waarderen is het een echte aanrader.

Ik kan me wat dat betreft helemaal vinden in het stukje van ddk.

avatar van Lui
Lui
Waar is deze te krijgen?

guy
Normaal gesproken vind ik de filmpjes van Onion News erg leuk en daarom verwachtte ik ook wel wat van deze film.

Helaas haalt de film zelden het niveau van de losse filmpjes. Af en toe waren er stukjes waar ik hardop om moest lachen, maar het grootste gedeelte van de film bestond uit (te) flauwe sketches die mij maximaal lieten glimlachen. Tevens vielen mij de door iedereen geloofde Cockpuncher-grappen erg tegen.