Why Him? (2016)

Verenigde Staten / Cambodja

geregisseerd door John Hamburg
met James Franco, Bryan Cranston en Zoey Deutch

Tijdens de vakantie bezoekt Ned, een overbezorgde, maar liefhebbende vader, zijn dochter in Stanford. Daar ontmoet hij zijn grootste nachtmerrie, namelijk de lompe, maar goedhartige miljardair Laird. Ned is ervan overtuigd dat de grofgebekte Laird absoluut geen match is voor zijn dochter. De eenzijdige rivaliteit en stress neemt toe wanneer Ned erachter komt dat Laird haar ten huwelijk wil vragen.

avatar van Pim1993
Zwaar over de top met een overacting Franco. Maar hij sloeg de plank niet mis. In veel opzichten erg geestig met hier en daar wat humor dat redelijk out of the box uit de hoek kwam. Hij is dan ook zeer vermakelijk en de moeite waard om een keer gezien te hebben.

Wellicht als alles iets minder overdreven was dat hier nog meer uit gesleept had kunnen worden. Alsnog wel fan van Franco trouwens, zie hem graag een keer in een serieuze drama of romantische film. Ik heb geen research gedaan of hij daar al in participeert, tips zijn welkom!

Voldoende!

Aardige film over een vader die zijn studerende dochter bezoekt en tegelijk haar nieuwe vriend leert kennen. Zeker niet het meest originele verhaal over schoonzonen, maar wel onderhoudend van begin tot eind. De humor is wellicht wat gemakkelijk, maar mede door de cast werkt het wel en valt er dus genoeg te lachten.

avatar van mjk87
Een komedie beoordeel ik op het aspect of ik moest lachen, of op zijn minst dan toch te zijn vermaakt. Beide is niet gebeurd. De plot is voorspelbaar, maar zelfs daarbinnen zijn alle grappig bedoelde situaties uit het boekje van dit genre komedie. En uiteraard krijgt iemand nog wat elandballen op z'n gezicht. Zit hier iemand nog op te wachten? De acteurs storen niet maar doen ook maar hun ding wetende dat ze goed betaald worden. Maar buiten dat ik niet heb kunnen lachen waren sommige momenten gewoon pijnlijk ongrappig en tenenkrommend slecht. De muziek was nog aardig en die scène in de club met die lichtjes zag er wel aardig uit. 1,0*.

avatar van Robertdeniro
Je moet er van houden, maar dit soort films is echt de moeite waard. Meerdere malen smakelijk moeten lachen.

avatar van tattoobob
Best een aardige film,niet hilarisch maar inderdaad best een film met leuke momenten.
Acteerwerk is wel goed...grappen hadden van mij nog platter gemogen.

Aardige wegkijker.

avatar van DjFrankie
Niks mis mee. Enkele geweldige scènes ook in deze film.

avatar van martijn011
Niet zo'n hele slechte komedie, heb me hier best mee weten te vermaken.
Alhoewel het niveau van de grappen in deze film niet tot de allerbeste gerekend mag worden, is de cast wel grotendeels op dreef.
Vooral Bryan Cranston kan zich helemaal uitleven als norse vader van een dochter die een relatie heeft met een gigantische losbol. Deze losbol wordt vertolkt door James Franco die er alles aan doet om grappig over te komen. Af en toe lukt dat vrij aardig maar er zitten ook een paar hele grote miskleunen bij.

Toch sneeuwt degene waar het allemaal over gaat totaal onder. Zoey Deutch is veelal een speelbal van de eerder genoemde mannelijke hoofdpersonen. Uit haar rol had veel meer gehaald kunnen worden.
De speelduur is precies goed, het had ook niet langer hoeven duren allemaal.
Voldoende.

avatar van Kondoro0614
Het was gisteren eigenlijk best simpel, ik had nergens zin in behalve komedie. Nu is het zo dat ik deze film een tijdje geleden al wel eens opgezet had maar ik had er destijds geen interesse in dus ik hoopte eigenlijk dat dat gister avond wel goed ging. Ik moet zeggen dat er maar weinig films zijn die mij aan het lachen krijgt, zeker James Franco met al dat seksistische gedoe vind ik niet altijd even fijn. Toch heb ik me prima een avond weten te vermaken met ‘Why Him?’ en ik heb zelfs nog eens gelachen, nou wat wil je nog meer?

De cast is perfect, niks op aan te merken. Met natuurlijk de twee grootste gezichten van James Franco en Bryan Cranston knalden er eigenlijk best snel en goed uit, en ook geinig dat net hun ook eens rivalen zijn van elkaar. Ik vind beide acteurs erg leuk, Franco is gewoon een geinige acteur en Bryan heeft natuurlijk de hoofdrol in mijn lievelingsserie gespeeld: ‘Breaking Bad’. Zoey Deutch deed het ook wel aardig (knappe meid trouwens) en Megan Mullally deed het ook wel leuk maar niks bijzonders. Voor de rest viel de cast wel mee en deed iedereen netjes zijn ding.

Het verhaal was wel geinig. We volgen een nette familie die voor de kerst uitgenodigd zijn bij hun asociale schoon zoon die er nogal een potje van kan maken. Echter is deze schoonzoon stinkend rijk aangezien hij zijn eigen bedrijf beheert die gespecialiseerd is in het maken van apps en dan vooral games. Toch is zijn nieuwe familie niet echt onder de indruk, en hij maakt het constant slechter door te blijven schelden, rare dingen te doen en noem zo maar op. Tot dat Liard met Ned in een ruzie komen en ze uiteindelijk weer afgezonderd van elkaar kerst moeten gaan vieren. Toch wil Liard hun dochter Stephanie ten huwelijk vragen waar hij uiteindelijk goedkeuren voor krijgt van Ned maar Stephanie wijst het helaas af en daarna leven de families eind goed al goed.

Toch wel geinig dat we zien hoe Ned Fleming fan is van de rockgroep ‘Kiss’, als zo’n nette man. En ik heb dan ook in een deuk gelegen om de scéne waar Ned en Liard terugkeren van het kerstbomen winkelen en dan als een stel malloten kiss na doen . Toch ook wel leuk om te horen dat I Was Made For Lovin' You zo machtig vaak terug kwam, heerlijk nummers.

Hoewel ik spijt er van heb dat ik de film nu heb gezien (aangezien er een kerstsfeer aan hing en dat kijk ik normaal niet om de december maand heen) heb ik me toch in het algemeen gewoon weten te vermaken en was ‘Why Him?’ een geslaagde komedie maar hij zal nergens echt spectaculair worden.

avatar van K. V.
Dit was nog een leuke film. De film begon erg grappig, maar kon toch niet de hele film z'n niveau houden.
De cast was wel leuk en ze deden het eigenlijk allemaal wel prima.
Toch wel eens leuk om gezien te hebben.

Pim1993 schreef:

Tristan + Isolde (2006)

You’re welcome!

avatar van IH88
“So glad to meet you. Family, baby, fuck yeah!”

Leuk. Dit soort film staat of valt bij de casting, en Bryan Cranston en James Franco zijn perfect gecast als bezorgde vader en losbandige schoonzoon. Vooral Franco mag zich helemaal uitleven, en ook actrices Deutch, Mullally, Ambrose en Jee Young Han doen goed mee. Er valt veel te lachen, en vooral de scènes in Californië springen er in positieve zin uit. Het conventionele einde is Why Him? dan vergeven. En met de band KISS als afsluiter kun je het nooit fout doen.

avatar van missl
Geen komedie om te lachen. Te veel makkelijke en poepgrappen.

avatar van dalma
Why him? Why this movie ?. Heb deze film zelfs niet uitgekeken. Veel fuck en dubble dick, maar voor de rest niks leuk aan. Waarschijnlijk is dit soort films niks voor mij. Geef mij maar de droge humor zoals in de film "death at a funeral" (de britse versie).

avatar van EVIL '84
Aardige (Kerst)komedie, af en toe wat cliché maar ik vond er genoeg leuke en grappige momenten tussen zitten. Vooral de laatste scéne met Kiss vond ik erg grappig, met name om‎ Gene Simmons‎ met een triangel een Kerstlied te zien spelen Leuke film met simpel vermaak, niets mis mee!

avatar van cantforgetyou
Zeer flauwe humor en komedie, maar zeker niet slecht. Er zitten toch echt wel wat leuke grappen in. We hebben ons kostelijk vermaakt. Niet dat ik nou echt helemaal in een deuk heb gelegen, maar dat heb ik zelden in een film. James Franco speelt gewoon best leuk. En Megan speelt ook erg leuk. Voor haar heel ingetogen. Normaal in Will & Grace is ze veel uitbundiger en grof.

avatar van Sergio Leone
Meh.

Vervelende film. Weinig geslaagde moppen, James Franco op zijn vervelendst en een Bryan Cranston waarvan je hoopt dat die toch wel wat betere rollen zou kunnen scoren: een dodelijke combo.

Ik werd er nerveus van, niet geholpen door de weinige variatie in de film.