Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Founder (2016)

Drama / Biografie

geregisseerd door John Lee Hancock
met Michael Keaton, John Carroll Lynch en Nick Offerman

Ray Kroc (Michael Keaton) is een mislukte deur-aan-deurverkoper van milkshakemachines. Op de rand van zijn eigen faillissement ontmoet hij de twee broers Mac en Dick McDonald die een succesvol hamburgerrestaurant runnen in het zuiden van Californië. De basis van hun succes: een revolutionair en razendsnel productieproces. De ambitieuze Ray Kroc laat de twee dromen van een enorme franchise: McDonald's! Maar als Kroc aan boord stapt van het bedrijf komen de broers erachter dat Kroc hele andere plannen heeft met de onderneming…

avatar van Thomson141
Topfilm en fantastisch geacteerd door keaton!

avatar van Slikbeer Slikbeer
Mmmmm, ik ben dol op MekDoonald

avatar van Warp
Vermakelijke anti-McDonalds film. Wat een teringlijer.

avatar van bjerik76
Ik kreeg er niet meer trek van.
Duurde allemaal veel te lang, ik denk dat een documentaire meer mijn interesse erbij had doen houden dan dit geacteerde saaie verhaal.

avatar van magereheinus
Prima filmpje, kakt wel erg in na een uur.

Goede biopic van de oprichter van McDonalds.

avatar van Vdk_Movie
Ray Kroc, op en top zakenman, op en top hufter Had wel te doen met de broeders McDonald's.