Power Rangers (2017)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Dean Israelite
met Dacre Montgomery, Naomi Scott en RJ Cyler

Vijf gewone middelbare scholieren moeten iets buitengewoons worden. Ze ontdekken dat hun kleine thuisstadje Angel Grove en de rest van de wereld op het punt staat vernietigd te worden door een buitenaardse bedreiging. Gekozen door het lot komen onze helden er al snel achter dat zij de enigen zijn die de planeet kunnen redden. Maar om dat te doen, moeten ze hun persoonlijke problemen zien te overkomen en samenwerken als de Power Rangers, voordat het te laat is.

avatar van Prudh
0 berichten bij dit aankomende meesterwerk, terwijl de film al een maand op de site staat?

avatar van JacoBaco
Nou, al gaat het maar enigszins lijken op dit POWER/RANGERS UNAUTHORIZED [BOOTLEG UNIVERSE] - YouTube, dan ben ik al blij!

avatar van Shinobi
Met deze Iron Man pakjes komt daar in ieder geval niets van terecht: New suits.

avatar van 84robkuh
Ik vind de New Suits juist een hele verbetering. Aangezien de originele serie bedoeld was voor kids roond de 10/12 jaar, zal de film nu een oudere (en dus grotere) doelgroep willen bereiken en dat gaat niet als ze rondlopen in dezelfde outfit als in de serie. Ik zie een beetje upgraden wel zitten. Al verwacht ik dan weer niet dat dit een erg goede film zal worden.

avatar van Metalfist
Ik heb hier best wel zin in. Ben ondertussen bezig met de originele reeks nog eens te herzien en ik hoop dat ze het weer niet te 'duister' willen maken. Die POWER/RANGERS zag er dan wel tof uit, het was gewoon een 13 in een dozijn filmpje waar geen greintje originaliteit in zat en dat bovenal zo ver van de originele reeks af stond, dat het zijn doel compleet voorbij schoot. Geef mij dan toch maar de 1995 film dan de bootleg reboot.

De originele reeks heeft een zeker camp gehalte (al vermoed ik dat nostalgie bij mij ook wel een invloed heeft) die me vandaag de dag nog altijd kan bekoren. Zo'n Green with Evil saga, dat is toch geweldig gewoon. Hoop dan ook dat dit eenzelfde richting uitgaat als de Transformers en Turtles reeksen, hoewel ik daar ook weer de enige lijk te zijn die zich daar mee amuseert. Een update naar 2016 maar toch nog met de nodige knipogen naar het origineel.

PS: die knipoog lijkt er al te komen in het casten van Bryan Cranston. Natuurlijk een acteur die vandaag de dag erg populair is, maar in het eerste seizoen regelmatig eens de stem deed van een bad-guy. Als eerbetoon hebben de makers dan ook zijn naam gebruikt als achternaam voor Billy, de blauwe Ranger.

avatar van Nicholas
Teaser trailer doet heel erg denken aan Chronicle.

Vanaf 23 maart 2017 in de bioscoop (Independent Films)

Teaser geplaatst

avatar van Metalfist
Niet zo overtuigd van die teaser trailer. Begint natuurlijk al vreselijk met die cover van Johnny Cash, maar dit lijkt weer uit te draaien op een 13 in een dozijn superheldenfilmpje. Wel vermakelijk waarschijnlijk, maar dan deden de Turtles het toch een stuk beter met hun knipogen naar de originele reeks. Toch, blijf wel benieuwd.

avatar van horizons
Waar zijn ze goedkope effecten en plastic sets gebleven?

AHWA
Ik vind die trailer wel tof. Beetje Chronicle-achtig en Naomi Scott is awesome. Ik heb hier wel oren naar. Bioscoopbezoekje wellicht.

avatar van Iron Maiden
Power Rangers - Trailer 2 - IGN Video
Na het zien van deze trailer weet ik zeker dat dit gaan tegenvallen.
Ik denk dat 80 % van de film het plot van Chronicle overneemt, om vervolgens de laatste 20 minuten nog met één actiescene op de proppen te komen.

avatar van Nicholas
Toevallig gisteren nog eens die "fanmade" trailer van Shankar terug gekeken. Zo'n film had ik wel zien zitten.

avatar van Nicholas
Ja, dit is een hele domme laatste trailer. In één klap een illusie armer.

avatar van mjk87
Vandaag ook de trailer in de bios gezien. Tja... Power Rangers is nooit goed geweest, maar wel camp (en jeugdsentiment). Ik ben alleen bang dat dit enkel een gedrocht wordt.

Maar wel weer muziek van Kanye in de trailer te vinden, zoals wel vaker de laatste tijd valt me op.

avatar van Jokkie
De eerste reviews zijn vrij slecht...

avatar van horizons
Op rottentomatoes 44% op 16 reviews.
7 fresh, 9 rotten.
Op Metacritic 46, dat is ongeveer zelfde als a Cure for Wellness, The Great Wall laatste Resident Evil.

Dus valt wel mee. Beetje met juiste instelling gaan kijken en het zal wel goedkomen.

avatar van Fikret8
Jeugdsensatie.

avatar van tbouwh
Wat vreesde ik ervoor dat dit een gedrocht zou worden, zeker op basis van de laatste trailer. En het moet gezegd, voor velen zal Power Rangers dat nog steeds zijn. Ik zat echter in een vrijwel lege zaal voor een groot scherm waarop montage, camerawerk en cgi positief opvielen. Daarnaast kende de film een fijne pacing en was het merendeel van de tieners prettig gecast. Natuurlijk, de scenaristen spelen hier wel erg opzichtig de Transformers-kaart, en van originaliteit is geenszins sprake. Banks' personage lijkt bijvoorbeeld rechtstreeks uit het script van Suicide Squad te komen. Dat ik ondanks veel narratieve ongein op een kleine voldoende uitkom, is een positieve verdienste die haast volledig aan amusement en technische kwaliteit te danken is. 3*

avatar van mjk87
De film wordt slechter en slechter naarmate deze langer duurt, al maakt de pacing nog wel dat het vrij makkelijk wegkijkt. De film begint niet onaardig. Vol clichés, maar ergens wel schattig. Sfeertje is ook best oké en er zit zowaar af en toe leuk camerawerk in. Maar eigenlijk wordt het verder nergens geloofwaardig, vooral door het wat matige spel en de relatief korte periode waarin het verhaal zich afspeelt. Ik kon er nergens in meegaan dat deze vijf ineens dikke matties werden en voor elkaar zouden sterven (en meer van dat soort braakneiging oproepende moment waar de tweede helft vol van zit). En daar drijft toch de halve film op.

Verder weet de film nergens te kiezen tussen serieus en camp. Het lijkt het eerste te willen, maar de humor die langskomt hoort bij camp en is daardoor vaak misplaatst. En als serieus drama overtuigt de film ook niet. De actie is ook maar erg lauw en vaak wat onoverzichtelijk geschoten. Daarnaast zit er welgeteld maar één echte actiescène in, tegen het eind, en die wordt nergens ook maar iets van spannend of opwindend. Wel een plusje voor muziek van Kanye die nu ook in de film zelf in ieder voorkomt en niet enkel de trailer zoals zo vaak de laatste tijd. 1,5*.

P.s. Mijn favoriete Ranger was altijd de groene, die zal gezien de inter credit scène wel in deel 2 komen.

Zwolle84
Toch best wel genoten, bij vlagen tenminste. Vooral de tweede helft is heerlijk dom vermaak. Luchtig, maar wel op een prettige vlotte manier. Hij had alleen wel een stuk korter mogen duren.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Mighty Morphin Power Rangers is natuurlijk een domme serie. Elke aflevering hetzelfde verhaaltje: Een half Amerikaanse brave tienersoap, de andere helft bevat Japanse mannen in monsterpakken, die kartonnen gebouwen aan gort schoppen. En ik was groot fan. Grote groteske monsters knokken al gorgelend en kreunend met een enorme Transformer, gemaakt van robotdinosaurussen. Wat valt er niet leuk te vinden? Enige punt was; je moest je elke aflevering door aardig wat drama a la Saved by the Bell werken, compleet met knullige slapstick van twee pestkoppen.

Deze nieuwe Power Rangers film komt in een tijd waarin elke week wel een superheldenfilm in de bioscoop lijkt te draaien. Grote actiefilms, enorme monsters en knallende gevechten en spektakel zijn alles behalve uniek, dus je vraagt je af waarom Power Rangers vandaag de dag nog relevant zouden zijn. Mede daardoor is de film precies het tegenovergestelde van een gemiddelde aflevering. Moest je je bij elke aflevering door wat simplistisch tienerdrama werken met bordkartonnen personages, daar zijn de vijf hoofdrolspelers hier wonder boven wonder best boeiend. Niets uitzonderlijks, maar het acteerwerk van de vijf acteurs is uitstekend en de makers hebben zich duidelijk laten inspireren door The Breakfast Club. Vooral tijdens bepaalde karakterontwikkeling vraag je je echt af hoe deze film toewerkt naar een actiesequentie met vechtende dino-robots.

Als deze actie na lang - heel lang - wachten eindelijk daar is, blijkt het behoorlijk tegen te vallen. Rita heeft haar monster opgeroepen, maar dit is geenszins een monster zoals uit de serie. Sterker nog, het monster heet Goldar, maar heeft niets met dat toffe monster uit de serie - een soort vliegende wolf-aap-demon met duistere stem - te maken. Het is enkel een bult goud in de vorm van een mens. De Rangers stappen snel in hun Zords en er vindt een actiesequentie plaats die eigenlijk behoorlijk tam is. We hebben dit alles al veel vaker en veel beter gezien. Wat betreft actie en spektakel was Pacific Rim een betere Power Rangers film.

Uiteindelijk stelt de film wellicht teleur als het gaat om actie en campy fun, maar er zijn ook aardig wat verbeteringen ten opzichte van de serie, met name rondom de personages. Dus laten we allemaal die nostalgische oogkleppen maar afzetten en niet als zure dertigers in een bioscoop gaan zitten om te zeggen dat de serie veel beter was. De serie was niet meer dan matig. Net als deze film.

2,5 sterren.

avatar van Timothyvdmeer
Oh wat slecht. Het begin is nog wel aardig maar zodra de grot ontdekt is gaat het achteruit.

Echte diepte punt was het stukje met Go Go power rangers?

Timothyvdmeer schreef:
Echte diepte punt was het stukje met Go Go power rangers?

Néé, dat was juist heerlijk fout! Zaal lag dubbel.

avatar van John Milton
Chainsaw schreef:
ik was als dertienjarige al te zuur, vrees ik. Zelfs met Unlimited passen bedank ik

Ik zeg niks.

avatar van John Milton
Begint het met een s?

Zwolle84
Nee, maar je zult genieten. Heus. Wel zorgen dat je rond 20.30 uur gaat, dan is het lekker druk.

Ondanks dat ik karakteropbouw zeer op prijs stel,duurde het in deze film echt te lang,en ik kon niet wachten op wat actie. Maar god,wat ging ik los op het moment dat de welbekende ''gogo power rangers'' tune in werd gezet. Leuke jeugdsentiment.

avatar van Donucius
Een Power Rangers film zoals die hoort te zijn. Jeugdsentiment ten top!
De pacing van de film is erg goed en nergens wordt het langdradig of saai. Wellicht dat het voorbereidend werk van de introductie tot de daadwerkelijke actie iets korter had gemogen, maar het voegt wel een stukje diepgang toe aan de goede opbouw van de film.

Een kruising tussen 'Teenage Mutant Ninja Turtles - OOTS' en 'Transformers', waarbij evenals bij TMNT de actie goed is uitgewerkt. Camerawerk is mooi en er zit ook de nodige dosis humor in.
Wat mij betreft een Power Rangers zoals die in mijn ogen hoort te zijn als film. Een stukje sentiment, nostalgie, actie met zelfs wat mecha, passende ondersteunende muziek en je hebt de perfecte film.
Niet te moeilijk doen over het verhaal, de villain of de performances; het kijkt gewoon lekker weg.
Als je TMNT2 goed vond, dan is dit zeker een aanrader...

avatar van DeCol
Van de originele serie uit de jaren 90 heb ik echt alles gezien. En uiteraard Mighty Morphin Power Rangers: The Movie uit 1995 ook. Als kind vond ik het echt geweldig. Wat een helden waren de Power Rangers. Vorig jaar heb ik nog eens een aflevering van de serie gekeken. Tenenkrommend slecht als je het nu kijkt, haha. Voor kinderen natuurlijk een topserie! Tegenwoordig speel ik nog wel eens Power Rangers op de SNES, dat blijft wel heel erg leuk!

Als fanboy kon ik deze film daarom niet missen. We krijgen een lange introductie voorgeschoteld over de vorming van de Power Rangers. Dit duurt wat mij betreft iets te lang en is iets te melodramatisch. Het deed een beetje aan als een teen drama. Gelukkig is er ook genoeg ruimte voor humor. Soms is het ontzettend flauw, maar toch ook meerdere keren oprecht moeten lachen.

Als de vijf tieners eenmaal echt de Power Rangers zijn gaat het los zoals in de oude serie. Het leek wel een aflevering van toen, maar dan in een hip jasje. Uiteraard mag de "Go Go Power Rangers" niet ontbreken. Het moment dat ie kwam vond ik niet het beste moment, maar natuurlijk leverde het wel een glimlach op. Verder vind ik gebruikte muziek best goed. Afwisselend qua genre en leuk gebruikt.

Het acteerwerk is niet al te best. Veel onbekende namen op Elizabeth Banks en Bryan Cranston na. Camerawerk en CGI is ook niet heel goed. Vind de actiescènes matig in beeld gebracht.

Geen hele goede film, maar ik heb wel genoten. Puur nostalgie, leuk!