Power Rangers (2017)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Dean Israelite
met Dacre Montgomery, Naomi Scott en RJ Cyler

Vijf gewone middelbare scholieren moeten iets buitengewoons worden. Ze ontdekken dat hun kleine thuisstadje Angel Grove en de rest van de wereld op het punt staat vernietigd te worden door een buitenaardse bedreiging. Gekozen door het lot komen onze helden er al snel achter dat zij de enigen zijn die de planeet kunnen redden. Maar om dat te doen, moeten ze hun persoonlijke problemen zien te overkomen en samenwerken als de Power Rangers, voordat het te laat is.

57 BERICHTEN 16 MENINGEN
avatar van Metalfist
geplaatst: 13 april, 19:54 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Make my monster grow!

De jaren '90, het was een tijd waar je als kind toch getrakteerd werd op een aantal geweldige series. Dragon Ball Z werd elke dag na schooltijd uitgezonden, Pokémon was nog echt een rage en niet uitgemolken en je had natuurlijk ook de Power Rangers. Een bijzonder vreemde serie eigenlijk die materiaal van een Japanse reeks (Super Sentai) gebruikte en daar zelf eigen beelden mee combineerde. Volgens mij is daar mijn voorliefde voor de Japanse monsterfilm mee ontstaan en ik was oprecht benieuwd wat deze reboot ging brengen. Die onofficiële short van Joseph Kahn vond ik maar niets en ergens knaagde het ook of dit niet te serieus ging worden.

Want iedereen die ooit de originele reeks heeft gezien weet dat de reeks vol stak met heerlijke figuren. Kleurrijke helden in een maillot en een motorhelm op die het opnemen tegen een heks die een basis op de maan heeft en elke aflevering een man in een rubberen pak op onze helden afstuurt? Om dan nog maar te zwijgen over de Putties die nooit het concept hebben begrepen van met zijn allen tegelijkertijd aan te vallen. Het klinkt niet zo, maar Dean Israelite had in mijn ogen een lastige taak te vullen aangezien de jaren '90 zo'n decennium is dat je nu nog moeilijk terug tot leven kunt brengen. Ik ben dan ook aangenaam verrast dat hij ervoor kiest om hier zijn eigen ding mee te doen qua CGI en opzet, maar tegelijkertijd toch een zekere vorm van respect behoudt voor het origineel. Dit resulteert in veel knipogen, cameo's (al had ik er eerlijk gezegd meer verwacht dan enkel Tommy en Kimberly) maar vooral een erg vlot verhaal. Waar de oorsprong van de personages in de serie gewoon onbestaande was, neemt Israelite de tijd om de personages Breakfast Club-gewijs samen te laten komen. Niemand van het groepje valt er echt tussenuit en ze vormen een mooi geheel.

Toch lukt niet alles even goed weliswaar. Het design van Alpha voelt wat vreemd aan, de occasionele ai ai ai terzijde, en het gebruik van Goldar voelt wat simpel aan. Blijft een leuk personage, maar ik had liever een opbouw gezien in de stijl van een monster dat dezelfde grootte als de Power Rangers heeft en dan nadien vergroot wordt door Rita. Die heeft ook een serieuze update gekregen trouwens, lijkt wat een kruising met Scorpina te zijn geworden en dat werkt goed. De grootste kracht zit hem echter in de vijf tieners. Met Naomi Scott is er een nieuwe Pink Ranger waar opnieuw een generatie verliefd op kan worden en het wisselen van de nationaliteiten van de personages doet ook weinig verkeerd. Interessante keuzes ook met RJ Cyler die als eerste Ranger met autisme het doek siert en ook Becky G. heeft een primeur door als eerste een lesbische Ranger te spelen. Ludi Lin en Dacre Montgomery maken het groepje af en dan valt het toch op dat hier best wel over is nagedacht, de cast bevat genoeg chemie en voelt echt goed aan.

Bryan Cranston is ook nog een meerwaarde als Zordon en met Elizabeth Banks heb je nog wel een goede villain. Benieuwd wat dat in de sequels gaan geven, want als je het mij vraagt dan mogen die er zeker komen. Visueel degelijk en erg vlotjes. Geen hoogstaande cinema natuurlijk, maar zo'n heerlijke popcornfilm kan ook smaken van tijd tot wijlen.

Dikke 3.5*

avatar van Alathir
geplaatst: 15 juni, 19:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
enyaatje schreef:
Ondanks dat ik karakteropbouw zeer op prijs stel,duurde het in deze film echt te lang,en ik kon niet wachten op wat actie. Maar god,wat ging ik los op het moment dat de welbekende ''gogo power rangers'' tune in werd gezet. Leuke jeugdsentiment.

Dat vind ik eigenlijk het sterke punt van de film. Er wordt tijd gemaakt voor karakterontwikkeling, iets waar veel films te weinig aandacht aan schenken. Het duurt misschien een uur maar ik heb me in dat uur werkelijk totaal niet verveeld. De actie op het einde is oké maar duurde zo echt al lang genoeg vond ik. Ik raak al snel uitgekeken op zulke gevechten. Uiteindelijk weet je toch wie gaat winnen. Gelukkig was het einde niet al te cliché met een kus-scène tussen Jason en Kimberley..

Ik kon in deze film de soundtrack erg appreciëren. De go go Power Rangers was ook vet. De jonge acteurs doen het redelijk al viel niemand echt hard op. Ik moest ook even goed kijken en vooral luisteren voor ik doorhad dat Bryan Cranston hier Zordon speelde. 3.5* is zeker niet onverdiend. Het is best gek dat er toch vrij weinig animo is voor deze film, niet dat ik een grote fan ben maar ik zag het vroeger sporadisch wel eens passeren op tv.

geplaatst: 17 juni, 00:14 uur [permalink]
Lekkere film voor een regenachtige zondag. Niet super meer kijkt lekker weg.

geplaatst: 17 juni, 22:05 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vroeger als klein ventje keek ik elke week naar de Power Rangers op tv.
Als ik nu terugkijk hoe dat eruit ziet... maar maar zo slecht dat ze daar geld mee verdiend hebben

Maargoed deze film is alweer ruim 20 jaar verder en het ziet er allemaal netjes uit.
Acteurs doen het goed en heb me gewoon 2 uur prima vermaakt.
Laat een deeltje 2 maar komen.
Eindcredits even afkijken voor power ranger Tommy

avatar van Onslaught
geplaatst: 18 juni, 02:11 uur [permalink]
Ben opgegroeid met de originele power rangers, maar dit is wel erg teleurstellend weer...

avatar van filmkul
geplaatst: 18 juni, 07:46 uur [permalink]
Matige film. Het verhaal is slap en vrij kinderachtig, maar dat is bekend. De film start nog aardig en is verrassend genoeg redelijk volwassen. De opbouw is goed en de film is soms best wel spannend. Het tweede deel valt behoorlijk tegen. Daarin valt de film terug naar het niveau van de serie. Erg kinderachtig allemaal en zeer voorspelbaar. Banks is totaal misplaatst als badgirl en komt totaal niet dreigend over. Het acteerwerk van de jonge garde is redelijk. Visueel ziet het er best aardig uit. 2.5

geplaatst: 18 juni, 09:59 uur [permalink]
In ieder geval een stuk beter dan de eerdere filmpoging uit 1995, maar die was dan ook echt beroerd . Deze nieuwe versie heeft als voordeel dat het wat kinderachtige, eigenlijk belachelijke verhaal doorspekt word met relativerende humor. Verder heeft het als pluspunt dat er geprobeerd word om de vijf helden een echt karakter te geven. Dat gaat gelukkig niet al te diep, maar geeft je lange tijd wel het positieve gevoel dat je hier niet naar een of andere zielloze stripverfilming zit te kijken. Helaas is deze versie echter ook te onevenwichtig. Met name in de tweede helft van de film kunnen de makers het niet nalaten om na het goede begin enkele toevoegingen te doen die ogen als stijlbreuken. In de finale bijvoorbeeld word de goede verhaalopbouw weer snel opzij gezet en gaat men, in een poging om ultiem spektakel te bieden, flink over de top waardoor je het idee krijgt naar de zoveelste Transformers film te kijken. Ook het gegeven dat er zo nu en dan onschuldige dodelijke slachtoffers vallen contrasteert nogal met het infantiele karakter van Power Rangers. Acteurs in de hoofdrollen zijn goed gecast. Banks, als de bad girl is lelijker dan ooit, maar maakt qua spel weinig indruk. Cranston heeft weinig te doen, en ogenschijnlijk de makkelijkste rol uit zijn carrière.
Gelet op de hint tijdens de aftiteling is een vervolg onvermijdelijk, maar hopelijk dan wel met nog meer hart en ziel in plaats van dat mechanische spektakel.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 19 juni, 21:23 uur [permalink]
Bijzonder slecht, maar dat had ik ook wel verwacht toen ik de trailer zag. Ik heb ook niet veel nostalgische gedachten aan de reeks. Uiteraard als kind wel gezien soms, maar niet echt mijn ding. Maar ik had er ook niet veel op tegen, vandaar dat ik nog wel een beetje benieuwd naar deze film was. Ondanks aardige CGI is het gewoon niet veel. De film duurt lang, het acteerwerk is bij velen triestig en de verhaallijn wordt pas richting het eindgevecht een beetje de moeite.

Dat enorme vijandelijke monster vond ik overigens wel aardig ontworpen, maar het eindgevecht is weer zo voorspelbaar en simpel dat ik dat ook weer snel vergeten was. Dit zal ongetwijfeld voor de echte Power Ranger fans leuker zijn, mij deed een ''Go Go Power Rangers'' kreet samen met vele cheesy, kinderachtige dialogen niet zo heel veel. Ik vond het ook allemaal erg op Transformers lijken, met al die generieke robots en grootschalige verwoestingen. Dat bedoel ik dus negatief. Hier mogen ze het wel bij laten, al vertellen de aftercredits dat we een vervolg gaan zien.

avatar van Macady
geplaatst: 19 juni, 23:19 uur [permalink]
Als kind zwaar fan van het orgineel. Zo erg dat mn oma zelfs een rood power ranger pak gemaakt heeft ( rocky, de opvolger van Jason) waar ik trots mee over straat liep.

Anyway.

Film begint sterk met een boeiende introductie, had na ruim een uur kijken het idee dat ik naar een batman begins achtige intro film aan het kijken was.

Wanneer ze dan eindelijk 'morphen' gaat het allemaal heel snel en lijkt de film afgeraffeld te worden, jammer. Ook het 'leger' van Rita kan niet imponeren en ziet er mijn inziens belachelijk uit. Wel zijn de verwijzingen naar de originele serie erg leuk

Volgens IMDB komen er nog 5 vervolg films en dit kan met een beetje geluk nog wel eens leuk uitpakken.

P.s.
Jammer dat Bulk en Skull niet te bekennen zijn.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 20 juni, 01:43 uur [permalink]
Een kleuterfilm met een clichématig verhaal en kinderachtige dialogen. Sporadisch ziet het er niet onaardig uit maar vaak ook totaal niet. Leuk voor kinderen maar dit soort rommel is niet aan mij besteed

geplaatst: 21 juni, 10:04 uur [permalink]
Pazmaster schreef:

Ik deel je mening. Met moeite af kunnen kijken.

avatar van Metalfist
geplaatst: 21 juni, 10:58 uur [permalink]
Macady schreef:
Zou er niet op rekenen:
We Might Not Be Getting Those Six Power Rangers Sequels After All

geplaatst: 23 juni, 21:53 uur [permalink]
Geen "power"movie. Slap script. Misschien leuk voor als er echt helemaal niets meer te zien is. Meer ook niet!

avatar van Donucius
geplaatst: 24 juni, 17:54 uur [permalink]
Pazmaster schreef:

Jouw commentaar is best grappig als je weet dat dit een PG-13 film is.

avatar van wwelover
geplaatst: 26 juni, 08:52 uur [permalink]
Redelijk jeugdsentiment, was een groot power ranger fan vroeger. Maar hoge verwachtingen had ik niet. Het is meer een beetje cliché coming of age film met wat actie. Duurt sowieso vrij lang voor de actie start. En goed wordt het zeker nooit, maar vond het toch best vermakelijk. Beetje categorie zo slecht dat het leuk wordt. De acteurs die de Power Rangers spelen zijn best okay, maar god wat was Elizabeth Banks slecht zeg. Verder viel de CGI wel erg tegen.

Nipt 3*, voor de moeite.

avatar van IH88
geplaatst: 28 juni, 18:11 uur [permalink]
“Are we more like Iron Man or Spider-Man?”

Niet slecht. Sterker nog, best genoten van deze Power Rangers film. Veel mensen zullen klagen over te weinig actie, maar ik vond het juist een verademing. Wanneer de actie uiteindelijk losbarst wordt het voor mij juist een stuk minder (saai gefilmd, vreemd monster, kinderachtig). Met een wat suffe bad guy (woman) in Rita Repulsa (Banks).

De opbouw en Breakfast Club-achtige introductie van de personages is sterk gedaan en de jonge acteurs zijn goed gecast. Vooral Naomi Scott en RJ Cyler doen het uitstekend. De chemie tussen de vijf jongeren maakt deze film voor mij meer dan geslaagd, en de balans tussen luchtige humor en wat drama is goed. Daar kan zelfs de soms kinderachtige dialogen en matige actiescènes niets aan veranderen. Aardige rol ook van Bryan Cranston. Zelfs een sequel zie ik wel zitten.

geplaatst: 30 juni, 07:12 uur [permalink]
Naar mijn mening wat ondergewaardeerd hier. ook voor volwassenen een leuke onderhoudende film. Mijn vriendin en ik hebben ons heerlijk vermaakt.

avatar van zoutzak
geplaatst: 1 juli, 09:49 uur [permalink]
Tenenkrommend!

avatar van Donucius
geplaatst: 6 juli, 09:32 uur [permalink]
zoutzak schreef:
Tenenkrommend!

Kort maar krachtig. Beste review èvaah .

avatar van james_cameron
geplaatst: 8 juli, 22:47 uur [permalink]
De televisieserie van toen zegt me weinig; ik kan me slechts herinneren dat het bar slecht was. Deze gelikte reboot ziet er in ieder geval in technisch opzicht een stuk beter uit, al blijft het inhoudelijk ook ditmaal huilen met de pet op. Uiteindelijk is het eindprodukt weinig meer dan een vlakke kruising tussen Chronicle en Transformers. Hier en daar visueel indrukwekkend, maar de anonieme cast en het bijzonder voorspelbare verhaalverloop dragen niet bepaald bij aan een enerverende kijkervaring.

avatar van psychopath
geplaatst: 12 juli, 07:19 uur [permalink]
Vond het vroeger al niets en het is wederom niets!

Film is veels te traag, slappe karakters en slap verbaal!

geplaatst: 17 juli, 22:04 uur [permalink]
Matige film met een slap verhaal dat al vrij gauw begint te vervelen. De Power Rangers zie je pas na anderhalf uur en dat duurt gewoon veel te lang, dan is er eindelijk wat aktie. Gelukkig deze niet in de bioscoop gezien.

avatar van missl
geplaatst: 20 juli, 00:15 uur [permalink]
Deze film is echt niet boeiend, ze weten niet hoe ze de aandacht vast moeten houden en kort samengevat zie je 1,5 uur kibbelende tieners die vervolgens een half uur vechten. Overslaan!

geplaatst: 4 augustus, 01:15 uur [permalink]
Ik vond t toch een vermakelijke film. Heeft iedereen hier trouwens jason david frank (de groene en witte ranger) aan het eind gemist??

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 7 augustus, 21:32 uur [permalink]
Ik was 15 jaar als de Power Rangers voor het eerst op tv kwamen. Altijd een slechte serie gevonden dat mij eerder aan een dynamische teletubbie-serie deed denken. Zeer weinig inspiratie, lelijke wezens, slecht acteerwerk en gewoon zo fout als een nektapijt.

Maar remakes van series uit de jaren '80 of '90 durven wel eens wat dynamischer te gaan. En de trailer zag er al wel beter uit. Even de serie vergeten dus en gewoon zien of ze na bijna 25 jaar eindelijk iets interessant van de Power Rangers konden maken.

De film begint goed met een mix van Breakfast Club en Stranger Things. 5 figuren die wel wat bij elkaar pasten op hun eigen manier en als anti-heroes ook meer waren dan de usual suspects. Met wat actie en niet te veel humor erbij, was het best een leuke film. Tot het de fout kant opliep, Rita er bij kwam en wat wezens toverde. Niet dat de jongeren zo sterk waren, maar die Rita is echt wel het slechtste filmfiguur van 2017. Jammer, want het begon net interessant. En met een betere tegenstander had dit nog wel wat geworden.

Positieve is wel dat door die barslechte serie van toen de lat niet hoog lag en zelfs na de mindere ervaring de film beter was dan verwacht.

KleutenShopper
geplaatst: afgelopen zaterdag om 19:52 uur [permalink]
psychopath schreef:
Vond het vroeger al niets en het is wederom niets!

Film is veels te traag, slappe karakters en slap verbaal!

Dit is een echte film kenner, Pegasus.

Deze film is echte kloten troep.
Tegenwoordig maken ze alleen maar stront.

Guardians of the Galaxy2 ==> kak.
Transformers 5 ==> stront
Powerrangers ==> mesthoop
power girl ==> stinkende poep
skul island ==> Tonnen apen uitwerpsel
......
....
Alleen die gele power ranger met dikke kont was te smaken.

KleutenShopper
geplaatst: afgelopen zaterdag om 19:54 uur [permalink]
KleutenShopper schreef:

Dit is een echte film kenner, Pegasus.

Deze film is echte kloten troep.
Tegenwoordig maken ze alleen maar stront.

Guardians of the Galaxy2 ==> kak.
Transformers 5 ==> stront
Powerrangers ==> mesthoop
wonder woman ==> stinkende poep
skul island ==> Tonnen apen droll
......
....
Alleen die gele power ranger met dikke kont was te smaken.