Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Power Rangers (2017)

Alternatieve titel: Saban's Power Rangers

Canada / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Dean Israelite
met Dacre Montgomery, Naomi Scott en RJ Cyler

Vijf gewone middelbare scholieren moeten iets buitengewoons worden. Ze ontdekken dat hun kleine thuisstadje Angel Grove en de rest van de wereld op het punt staat vernietigd te worden door een buitenaardse bedreiging. Gekozen door het lot komen onze helden er al snel achter dat zij de enigen zijn die de planeet kunnen redden. Maar om dat te doen, moeten ze hun persoonlijke problemen zien te overkomen en samenwerken als de Power Rangers, voordat het te laat is.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/SF film...
Prima verhaal...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Jammer geen 3D aanwezig...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Heerlijk genoten...

De lage score voor deze film verbaasd me enigszins wel.
Ik vond hem best goed, heel goed zelfs.
Ik ben ermee akkoord dat het geen hoogstaand scenario is, maar je weet dat je dat bij dit soort films kan verwachten.
Ik bekijk dit puur als een actieprent die je moet zien met veel fantasie.
De, voor mij, onbekende cast deed het goed, en de speciale effecten zijn puik.
2 uur duurt de film bijna, maar ik heb er geboeid zitten naar kijken, erg kleurrijk ook zijn de beelden.
Vervelen doe je je niet met een film als deze.
Rest me nog te zeggen dat ook de soundtrack prachtig is.
Voor mijn part mag er gerust een tweede deel komen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Doodzonde dat het zonodig een 'wholesome' origin-verhaaltje moet zijn. Eerste anderhalf uur(!) is derhalve verschrikkelijk. Wanneer ze dan eindelijk goed in hun gekleurde vel zitten, is het weer nostalgisch genieten. Jammer (maar logisch in dit geval) dat het een CGI-fest is, ben zelf van vroeger uit juist enorm fan van dit soort werk met miniatuur sets en rubberen pakken. Nogal twijfelachtige muziekkeuzes verder Hopelijk volgt er nog een Power Rangers film die lekker voort kan bouwen op wat hier is neergezet, met meer focus op actie... want dat was prima genietbaar.

avatar van umbra
Nog wel vermakelijk deze verfilming vd genaamde serie, was in de 90's als kind grote fan vd serie. De aanlop naar het uiteindelijk power ranger zijn duurt langer dan gedacht, dat is wel een minpunt, het laatste halfuur was beter. 6/10

avatar van Agent47
Al keek ik vroeger er nooit naar omdat het zo nep overkwam en ik vond de Power Rangers maar stom, vond ik deze film verrassend aardig.

De SFX was goed. Acteerwerk niet slecht. Redelijk verhaal voor zo een film als deze. Goed te doen voor een keer.

avatar van Thorongil
Opgegroeid in de 90's met Power Rangers en TMNT dus eindelijk deze versie eens gezien. Best wat saai. Wat leuke actie in het de laatste 15-20 minuten maar tegen dan was het schip eigenlijk al gezonken.

avatar van krosnicky
The Power Rangers zijn 1 maand ouder dan ik dus kan ik mij De 3 seizoenen van Mighty Morphin niet echt scherp herinneren wat ik me dan wel herinner zijn latere seizoenen zoals O.a Lost Galaxy , S.P.D en Wild Force en die waren leuk om naar te kijken en toen werd ik ouder en liet ik The Power Rangers achter me en dat was dat tot vorig jaar toen zag ik de Trailer van deze film en dacht ik van ja meschien is bekijken ik had er geen hoge verwachtingen bij maar ik wou hem wel is zien en toen besloot ik Netflix te nemen en zag ik dat alle seizoen van 1993 tot 2017 er op stonden en begon ik ze te bekijken en ik moet zeggen het kwam soms wat klungelig en on professioneel over maar ik vind ze wel leuk om te bekijken als leuk tussen Doortje als ik is 20 min niks te doen heb of bij het ombijt voor ik naar het werk ga en nu zit ik reed aan Alien Rangers en ben ik helemaal in de ban van Power rangers had The Movie al bekeken en ik vond dat het tijd was voor de 2017 versie nu de 2017 versie is niet meer klungelig is professioneel en bevat ook betere acteurs het verhaal is ook goed in elkaar gezet en die high school Breakfast club teen movie gedeelten vond ik ook wel leuk maar zoals bijna iedereen het hier zegt het was te lang ze hadden beter 1 uur intro gedaan en 50 min Power rangers i.p.v 90 min intro en 20 min Power Rangers en wtf hebben ze met Goldar gedaan die was echt de grootste teleurstelling van de film ik hoop als er een deel 2 komt dat het daarin duidelijk word dat Goldar in deze film niet zijn volledige vorm had aangenomen en dat hij in de volgende film wel zijn volledige vorm en stem krijgt en liefst weer ingesproken door Kerrigan Mahan zoals in de serie en hopelijk gebruiken ze in de 2de film de verhalen lijn dat Tommy 1st de slechte is en dan de goeie Groene Ranger word .

avatar van R-ON Line
Grappig filmpje uit 2017

Ziet er qua vormgeving goed uit, de SFX ook
Typisch het US High School gedrag, waarbij de hoofdrolspelers op hun eigen manier een "buitenbeentje" zijn in het plaatsje waar ze wonen...
Natuurlijk is de ondertoon door de hele film erg moralistisch Amerikaans en de film komt wel heel erg traag op gang
Het robotje is wel grappig, maar meer ook niet.
Wat dat betreft zijn er vele betere in dit genre zoals bijvoorbeeld Guardians Of The Galaxy en de Transformers reeks, waar het vol zit met geweldige komische humor en dynamiek tussen de hoofdrolspelers en een heerlijke soundtrack vol met vette geweldige songs, zowel oud als nieuw..
Helaas zit dat er bij Power Rangers niet echt in...
Een goede poging en voor een tussendoortje is het aardig,
That's All...
Ik ga waardering maar in het midden zitten, het is geen vleesch, en ook geen vis: 5/10

avatar van Grindhouse62
Keek er vroeger al niet naar omdat het mij totaal niet interesseerde. Ik zag deze op Netflix staan en heb hem gekeken. Man wat een aanfluiting. De film heeft 100 minuten nodig om te vertellen hoe het nieuwe team van Power Rangers zich moet ontwikkelen en dan met mondjes maat wat actie. En dan 20 minuten voor het einde barst de bijna non stop actie (helemaal over de top) van uit het niets los. Ineens allemaal wezens en wat allemaal wel niet. De film had met een speelduur van 60 minuten ook klaar geweest. Deze film is kant en klare bullshit. Dit was dan ook eenmalig de Power Rangers shit. Een 1.5 voor de laatste 20 minuten

avatar van Shadowed
Zwak.

Het is toch opmerkelijk hoe Israelite wel 124 minuten de tijd neemt om zijn matige, domme verhaal te vertellen en zo'n simpel gegeven nog zo slordig en zwak op het beeld brengen. Of moet ik misschien de pijltjes richten op de scriptschrijvers. Wat een bende.

Om te beginnen, net zoals Grindhouse62 ook al aangeeft, neemt de film de tijd om de personages te introduceren. Echter is dit matig. Nu verwacht ik al niet snel dat de personages veel uitdieping krijgen, maar toch. 1 serieus gesprekje en de vijfjes zijn al boezemvrienden.

Voor de rest is het leren van de "krachten" die ze hebben ook wel een lachertje. Ze hebben 70 minuten van de film nodig om ze te ontwikkelen, maar als ze ze net hebben, gaan ze ermee om alsof ze het al 10 jaar doen. Onderdelen waar ze nog zoveel moeite mee hadden gaan plots enorm makkelijk. Het script verwacht er makkelijk mee weg te komen, maar ik denk dat ook de popcornkijkers al snel merken dat er lui schrijf, of regiewerk aan de pas is gekomen.

Voor de rest volgt de film behoorlijk de Amerikaanse Michael Bay lijnen, behalve dat Israelite er zelfs in slaagt het verhaal nog matiger en suffer te vertellen dan meneer Bay zelf. Ook het eindgevecht dat spectaculair wil zijn, valt wat door de mand door wat lui schrijfwerk. De gevechten zijn niet bepaald opwindend en het voelt net wat te dom aan.

Dan, als laatste kritiekpunt, is de rol van Banks. Ze wil graag indruk maken met middel van een hoop overacting maar maakt helaas weinig indruk. De vijfjes zelf doen het wel enthousiast gelukkig, en dat red de film nog een beetje.

Dan zijn er nog wel positieve punten. De film ziet er wel netjes uit, en de regie is zeker in de eerste helft buitengewoon energiek en luchtig. De regisseur weet wel degelijk enkele knappe scenes neer te zetten. Het cameragebruik is sterk en alhoewel de actie wat meer adrenaline mocht hebben, ziet het er allemaal wel heel degelijk uit.

Vooral een popcornfilm, maar wel eentje met een hoog budget en tegelijkertijd ook wel een film die het budget optimaal gebruikt. Maar voor de rest te lui en hinderlijk is helaas. Het is geen drama, maar onder de lat van de algemene popcornfilm.

Naar de originele serie kon ik niet kijken. Die was niet om aan te zien. Zo fake en gemaakt. Trok er echt niet op. Special effects en acteerwerk kwamen te goedkoop over. Ideaal voor kidz, maar niet voor mij weggelegd. Had deze film opgenomen en gehouden voor een doordeweekse tv avond. Begon eraan omdat reviews mij hier wat nieuwsgierig hadden gemaakt. En moet zeggen dat de serie in de verste verte niet in de nabijheid komt van deze film. Vond de film redelijk te doen voor een superhero film. Effecten totaal niet goedkoop, de pakken waren mooi en de muziek vrij cool. Ok, acteurs zijn mij onbekend, maar deden het niet slecht. Actie ook te doen. Was geen tegenvaller. Ben aangenaam verrast... Verhaal zelf wat dunnetjes, maar verveelde mij ook niet echt. Twee uur zo voorbij gevlogen. Zegt genoeg.

Apart.

Leek me niet echt wat, maar als kind wel de series gekeken en die vond ik toen wel geinig. Na Godzilla dus weer een Kaiju gebeuren dat door Hollywood wordt uitgebracht, op de één of andere manier is Israelite er in geslaagd om het veel dichter bij het origineel te laten aanleunen.

Al vraag ik me wel af wie nu uiteindelijk het doelpubliek van deze film was. De originele reeksen waren toch meer voor jongere kijkers, deze film is iets bitser en edgier. Maar ook nog steeds erg silly en cheesy. Kan me niet inbeelden dat wie de originele Power Rangers niet kent dit ook maar enigszins stoer vindt, anderzijds is het ook niet echt luchtig genoeg voor een gezellige middag nostalgie op de bank.

Maar ik heb me er best mee vermaakt. De intro is best lang en laat vermoeden dat men graag nog een hoop vervolgen had gemaakt. Denk niet dat dat er van gaat komen na de lauwe ontvangst van deze film. Had iets bondiger gemogen, dan had de finale ook net wat spectaculairder gekunnen en de aanloop er naartoe niet zo gehaast.

Grootse cinema is dit niet, wel nog steeds lekker campy, maar toch ook iets cooler. Best geinig voor een keertje.

avatar van BlueJudaskiss
In weerwil van alle slechte verhalen toch aan gewaagd, en helaas toch teleurgesteld na een alleraardigst begin. Ik was fan het eerste uur als kind van de Power Rangers, en de onbezorgde camp van toen miste ik hier - het is allemaal zo deerniswekkend serieus en zwaar, met ellenlange dialogen over hun problemen en thuissituatie. Voordat ze eindelijk gaan morphen ben je al gauw 1,5 uur verder - er moet eerst nog een ruzie tussen de Red Ranger en Zordon aan te pas komen. Doe me een lol en bespaar me je gejammer.

Ook de Putties: bah. De charme van de oorspronkelijke reeks was dat ze menselijke figuren waren met hele enge ogen en rare geluiden, die konden opduiken op herkenbare plekken als een speelplaats. Nu waren het zielloze CGI-monsters die totaal geen dreiging uitstraalden.

De cast doet het gelukkig wel leuk, hoewel ik Elizabeth Banks bijna niet terug herkende tussen al die dikke lagen make-up.