Plunkett & Macleane (1999)

Verenigd Koninkrijk / Tsjechië
Actie

geregisseerd door Jake Scott
met Jonny Lee Miller, Iain Robertson en Robert Carlyle

Will Plunkett en Kapitein James Macleane zijn twee mannen uit verschillende milieu's in de 18e eeuw in Engeland. Ze besluiten samen om de rijken te gaan beroven. Met Plunkett's dieven achtergrond en Macleanes connecties met de adel worden ze al snel bekend als 'The Gentleman Highwaymen'.

Veel gebeurt er niet in deze film die zich afspeelt in het 18e eeuwse Engeland. De brutale Will Plunkett sluit een akkoord met kapitein James Macleane om er de rijke bovenklasse te beroven. Dit gaat goed totdat James Macleane verliefd wordt op de dochter van één van hun slachtoffers.

Meer valt er eigenlijk niet over te vertellen. Door het gebrek aan verhaal begint deze film al snel te vervelen waardoor het uitkijken van deze film een hele zit wordt.

avatar van 606
Heerlijke avonturen film met actie.
Verhaal leuk en goede cast en hele leuke sfeer en setting.

3,5 ster