Plunkett & Macleane (1999)

Verenigd Koninkrijk / Tsjechië
Actie

geregisseerd door Jake Scott
met Jonny Lee Miller, Iain Robertson en Robert Carlyle

Will Plunkett en Kapitein James Macleane zijn twee mannen uit verschillende milieu's in de 18e eeuw in Engeland. Ze besluiten samen om de rijken te gaan beroven. Met Plunkett's dieven achtergrond en Macleanes connecties met de adel worden ze al snel bekend als 'The Gentleman Highwaymen'.

Ik vond er niet zoveel aan.

Het miste inderdaad wel iets, waardoor het niveau nooit echt hoog werd.
PS. volgens mij is het trouwens Macleane

avatar van Jordy
Jordy (admin)
idd ja, veranderd.

Ik vond het eigenlijk wel een goed uitgebalanceerde film zonder veel pretenties, gewoon een degelijk verteld verhaal met een goede sfeer. Het is geen trainspotting, maar zo is het ook niet bedoeld. Perfecte film voor wie een bandietenfilm in een negentiende-eeuwse setting wel weet te waarderen!

Het is jammer dat de meeste mensen die kritiek leveren op films niet echt argumenten geven. Ik vond dit een erg goed verhaal met structurele personages, maar ik hou sowiezo meer van films die minder goed bekeken worden.

avatar van Icer
Prima film, kwajongensdroom eigenlijk...maar wel met een zwart randje .

avatar van speedy23
Een heerlijke en passende moderne score heeft deze film.

neo (crew)
Gecomponeerd door Craig Armstrong, naam om te onthouden speedy!

Veel gebeurt er niet in deze film die zich afspeelt in het 18e eeuwse Engeland. De brutale Will Plunkett sluit een akkoord met kapitein James Macleane om er de rijke bovenklasse te beroven. Dit gaat goed totdat James Macleane verliefd wordt op de dochter van één van hun slachtoffers.

Meer valt er eigenlijk niet over te vertellen. Door het gebrek aan verhaal begint deze film al snel te vervelen waardoor het uitkijken van deze film een hele zit wordt.

avatar van 606
Heerlijke avonturen film met actie.
Verhaal leuk en goede cast en hele leuke sfeer en setting.

3,5 ster