The Kid from Texas (1950)

Alternatieve titel: Texas Kid, Outlaw

Western

geregisseerd door Kurt Neumann
met Audie Murphy, Gale Storm en Albert Dekker

Lincoln County, Nieuw-Mexico, circa 1870. In de hoop van zijn "gunslinger" imago af te komen, neemt de jonge William H. "Billy the Kid" Bonney een baan aan op een ranch. Wanneer de vriendelijke rancheigenaar wordt vermoord, neemt Billy the Kid de wapens weer op. Op het moment, dat Billy the Kid de leeftijd van 21 jaar heeft bereikt, heeft hij ook al 21 mensen gedood. Ondertussen is Billy ook verliefd geworden op Irene, de vrouw van advocaat Alexander Kain. Daar maakt sheriff Pat Garrett gebruik van om Billy the Kid in de val te laten lopen om hem vervolgens te kunnen arresteren.

avatar van trebremmit
Redelijke western met het bekende verhaal over Billy The Kid, het schijnt wel aardig waarheidsgetrouw te zijn.Dit was de eerste western van Murphy en hier overleeft hij het niet, en dat komt niet vaak voor bij hem.

avatar van mr rumson
westerns over Billy The Kid daar zijn er al aardig wat van gemaakt .
Deze versie wijkt naar mijn idee niet veel af van het levensverhaal van Billy The Kid .
Alleen mis ik wat namen zoals die van John Tunstall en Alex mcSween .
Ook blijft het allemaal vrij oppervlakkig en we komen dan ook niet zoveel te weten over Billy The Kid.
Wat overblijft is een wraak western zoals er zoveel gemaakt zijn .
Ook het acteerwerk is typisch uit die tijd .
Deze western stijgt daarmee ook niet mee het bovengemiddelde uit.
Daar komt nog bij het begin van de film lijkt men nog alle tijd te nemen voor het levensverhaal .
Maar op het einde van de film lijkt men er steeds meer door heen te vliegen .
Voordat je het weet is het dan ook in een keer afgelopen .
Voor mij dan ook zeker niet de beste film over The Kid .