Unconquered (1947)

Drama / Avontuur

geregisseerd door Cecil B. DeMille
met Gary Cooper, Paulette Goddard en Boris Karloff

Schermutselingen tussen de pioniers en de Indianen in Amerika rond 1760. Abigail wordt als slavin naar Amerika gebracht, waar de gemene Martin Garth zijn oog op haar laat vallen.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release 22 mei a.s. De prachtige DVD-cover: Link

avatar van mr rumson
Unconquered is een solide ouderwets historisch epos .
Het ouderwetse is goed terug te zien in de actie scenes en de manier van acteren .
Ook zitten er veel studio opnames in met van die beschilderde landschappen op de achtergrond.
Dit gaf mij wel af en toe het gevoel naar een of ander toneelstuk te kijken.
Maar als je rekening houd dat dit een film is uit 1947 en de toen gebruikelijke manier van film maken die heeft hier een goede film aan.
zo vond ik de film er de film kleurrijk uitzien wat vooral te danken is aan Technicolor.
Het verhaal is vermakelijk genoeg om te volgen en dat is ook wel nodig bij een film van 147 minuten.
Maar de film zelf heeft genoeg te bieden zo is er romantiek, drama en actie in te zien.
Voeg hierbij nog eens Gary Cooper en de mooie Paulette Goddard die het prima doen .
Maar ook de rest van de acteurs leveren goede prestaties en dat zijn niet de minste zoals Boris Karloff die een Indiaanse opperhoofd speelt.
Ook al voelt de film hier en daar theatraal aan toch wist deze film mij prima te vermaken.

avatar van joolstein
Een groots, kleurrijk,spannend, misschien iets te lange film vol met sterren. Vol romantiek, actie, humor en welk genre al niet meer. Het verhaal speelt zich af ergens voor de Amerikaanse Revolutie. We zien een strijd tussen de koloniale bezetters en indianen. Met Boris Karloff als het opperhoofd Guyasuta van de Senecas-stam. Gemaakt door de prima allround-regisseur Cecil B. DeMille (The Ten Commandments) Misschien is dit niet de beste film ooit maar het is zeker een fantastische filmpje om je een tijdje mee te kunnen vermaken. Vakkundig gemaakt naar de Hollywood-standaards van 1947. De film zal je zeker niet teleurstellen!

avatar van trebremmit
Komt op blu-ray uit in Duitsland, met Engelse audio en ondertitels.

Jpc