All Eyez on Me (2017)

Biografie / Muziek

geregisseerd door Benny Boom
met Demetrius Shipp Jr, Danai Gurira en Kat Graham

Deze biografie vertelt het verhaal over de opkomst en turbulente carrière van een van de beroemdste rappers die de hiphopcultuur heeft voortgebracht: Tupac Shakur. Door velen gezien als de beste vertegenwoordiger aller tijden van de gangstarap. Hij houdt het record als bestverkopende rap-artiest met meer dan 75 miljoen verkochte platen wereldwijd. Meerdere malen komt hij echter in aanraking met justitie. Tijdens een schietpartij in 1996 eindigt zijn leven op tragische wijze.

avatar van Lancher
Verkaazde schreef:

Nou misschien omdat changes pas uitkwam toen Tupac al 2/3 jaar dood was maarja..

Ach ja natuurlijk, wat stom. Op één of andere manier had ik altijd in het achterhoofd dat het nummer veel eerder al was opgenomen. Eigenlijk net als Hail Mary, die gereleased werd na zijn dood, alleen al wel eerder opgenomen was.

avatar van Lancher
Verkaazde schreef:
Ik zie hier veel staan 'het was een lange zit' echt jullie zijn allemaal idioten.. Het is een biografische film over 1 van de grootste artiesten ooit.. deze film had van mij 6 uur mogen duren..

Lange zit, helemaal niet nee. Deze film vloog voorbij, geen minuut verveeld. Zat er ook meteen in vanaf de eerste minuut.

Ben nu al voor de 2e keer geweest en vind de film nog steeds top. Heb ook echt het gevoel gehad dat ik naar Tupac zat te kijken.

avatar van jumpstylemovie
Shipp Jr. lijkt sprekend op 2pac. Aan het eind van de film zat een clip van de echte 2pac en die maakt het pijnlijk duidelijk dat, hoe erg hij ook op 2pac lijkt, Shipp nergens in de buurt komt van het charisma van Shakur. Hij heeft niet de stem of bravade. De film laat je niets nieuws zien als je zijn levensverhaal een beetje kent en zit vol verkeerde editingkeuzes. Ik had een Straight Outta Compton 2 verwacht maar kreeg een Notorious 2.

Zwolle84
Was het maar een Notorious 2. Dat was tenminste nog een uitstekende film die recht deed aan de artiest. AEOM is veel te degelijk als hommage aan zo'n veelzijdig artiest.

avatar van Rfc_
Verkaazde schreef:

Damn je noemt jezelf een 2Pac fan.. gooi jezelf maar meteen weg je bent helemaal geen fan

Pak lekker een doos tissues en sla lekker een pagga op de film kereltje. En op t einde kun je de tissues gebruiken voor je traantjes. Het gaat om de film, niet of je een fan bent of niet.

En nogmaals ik vond het gewoon een dikke k*t film

Zwolle84
Is dat Kijkwijzersekssymbooltje vanwege die drie tepels die in beeld zijn?

avatar van voskat
Tenenkrommend slecht.
Tupac verdient veel, veel beter.

Inderdaad. Erg matig.

avatar van john mcclane 2
Voor zo'n legendarische en charismatische rapper die veel te jong heen ging is dit niet
de beloofde film die de man verdiend,het geheel en dus de man in kwestie komt allemaal wat zielloos over.weinig diepgang. Hij was een Poëet en man met een boodschap die de druk op het laats vaak niet aankon.
Maar ook de relatie met jada pinket is niet goed aangepakt en klopt gewoon TOTAAL niet !!.
Maar ook het "personage "Suge Knight ,waarvan een beetje kenner weet dat de man niet bepaald deugde,word hier wel erg weg gezet als een James Bond villain.A bit too much .
Biggie smalls is erg sterk ,,maar zijn eigen Biografie / Muziek Notorious (2009) komt vele mate beter uit de verf.
Ik had ook veel meer een film over de roots en de boodschap ( ja die is toe gegeven vaak gewoon tug life gansta ) die het geheel in zich heeft ,met wat omleidingen ,
oftewel : wat dreef de man nu echt ?

Het kijkt wel aardig weg en als je even een biografie wil zien die een beetje in de buurt komt ,'
Met wat leuke nostalgische terugblikken op de glorie hiphop jaren die de jaren 90 heten dan zal je vast een leuke ervaring hebben.
Maar in mijn ogen is het een gemiste kans.Die nergens raakt . Helaas de kogels wel .

avatar van Lefgozer
Er kloppen te veel dingen niet en het is te straight forward om van te genieten als je wat van 2Pac weet. Hail Mary performen terwijl die pas uitkwam na zijn dood? Get the fuck outta here.

avatar van john mcclane 2
hier nog wat voorbeelden over wat er niet klopt ,,,
All Eyez On Me - Movie Vs Reality - YouTube

avatar van zoutzak
Duidelijke moneygrab. Zeer onovertuigend acteerwerk. Enkel vanwege de muziek kom je de film door.

avatar van jermaineoneal7
1, 2, 3 and to the 4, Snoop Doggy Dogg and Dr. Dre is at the dow, wiegende kont close up, iemand?
Er mochten voor mij wat meer hoochies zoals dit ingezeten hebben maar soit.
Demetrius Shipp Jr deed het voor mij toch meer dan behoorlijk, de gelijkenis was echt treffend, beter dan Anthony Mackie in Notorious. De cameo van Woolard was ook cool gedaan. Verder de aandacht die er gegeven werd aan zijn relatie met zijn moeder wat over de top, maar wel te begrijpen.
De post courtroom interviews en filmfragmenten van Juice en Above The Rim vond ik dan weer heel goed nagedaan. Wat je wel mist is het beruchte spuuginterview-incident en de East-West Coast beef. De muziek, tja als je I Get Around, Cali Love en vooral Americaz Most Wanted hoort dan brengt dit je toch terug. Wat had Death Row goeie muziek zeg.
Maar, zoals Pesci zegt in het begin van Casino: "In the end, we fucked it all up"

avatar van jermaineoneal7
ivm de beefs:
de Hit Em Up Biggie diss krijgt hier totaal geen aandacht terwijl we in Notorious wel
I Shot Ya te horen kregen. En hoe!
In deze AEOM zagen we alleen maar een cover van een mag van hem met Faith Evans en dat was het.
Ook was er de Mobb Deep beef, maar daar weet ik niet zoveel van.
Misschien waren de beefs er bewust uitgelaten, zo van, laat het rusten.

avatar van TheManInBlack
Jammer dat deze film niet het niveau bereikt van Straight Outta Compton (2015). De acteur die Tupac Shakur speelt lijkt wel heel erg op de echte Tupac Shakur moet ik zeggen. Maar het acteerwerk van de cast vind ik zelf niet sterk overkomen, ook niet van de hoofdrolspeler. Bepaalde dingen kloppen ook niet eens. Tupac verdient een veel betere film.. Erg spijtig dit! Vanwege de muziek kwam ik de film wel door.

Ik ben een grote Tupac fan, maar deze film kon me niet bekoren. Duurde te lang, kabbelde voort. Daarnaast vond ik de interviews erg irritant. Onnodige onderbrekingen vh verhaal, voegde niks toe. Zo werd ik steeds uit de film gehaald. Jammer, had er meer van verwacht/gehoopt.

avatar van Macady
Aardige film, maar het had gewoon een film over een fictieve rapper moeten zijn. Lijkt niet op het verhaal van 2pac. Wel gaaf dat de film dezelfde scenes bevat als notorius en compton vanuit een andere invalshoek. De oorspronkelijke regisseur ( john singleton) welke het fiat van zijn moeder had is uit het project gestapt omdat dit pure fictie is. Singleton gaat een film/serie maken welke dichter bij de realiteit ligt.

avatar van missl
De acteur lijkt op 2 pack, ik weet niet of deze film naar waarheid is. Nu weet ik niet goed wat ik ermee moet, ik weet niet of het waarheidsgetrouw is, maar het is ook geen docu. Het was handiger geweest dit gewoon een speelfilm te maken zonder overeenkomsten.

missl schreef:
zitten raakvlakken in, maar is niet waarheidsgetrouw, oa jada pinkett heeft via twitter aangegeven zich totaal niet te herkennen in de vertolking. Ook heeft dat gedicht die hij voor haar voorleest bijv. Nooit bestaan

avatar van missl
Macady schreef:

Ja, dat begrijp ik dan niet goed, dat probeerde ik in mijn vorige post ook al te zeggen. Als je niet zijn leven na speelt maar gedeeltes en dit wel doet met een acteur die op 2Pac lijkt, dan breng je me in verwarring. Dan had dit beter een film kunnen zijn met een andere rapper, want het levensverhaal is wel boeiend. Maar dit is half wel, half niet.

avatar van mixmaster
Oh, oh, oh...... wat een teleurstelling zeg.

Een legende als 2Pac verdiend toch veel beter dan dit, deze film komt gewoon niet goed over, ik had elke keer het gevoel van ''alweer een scene afgekapt''.

Alsof de hele film aan elkaar hangt van losse stukjes, en niet 1 geheel is, wat voornamelijk door dat irritante interview komt welke ze keer op keer tussen proppen.

De hoofdrol speler Demetrius Shipp Jr lijkt wel als 2 druppels water op 2Pac.

avatar van Flat Eric
In het kader van mijn muziekopvoeding maar eens bekeken.

Ik heb best een eclectische smaak qua muziek maar hiphop/rap past daar niet bij helaas. Ik probeer het altijd wel maar het is gewoon niet mijn ding. Een paar nummers zoals California Love trek ik dan wel vanwege de aanstekelijke melodie.
Dan maar de achtergrond van de gangster rapper via deze biografische film bekijken.
En dat was best interessant, een problematische jeugd, invloed van de moeder, rivaliteit, foute figuren, uiteindelijk leidend tot de dood, het verklaart de oorsprong van de teksten.
Maar goed, op de gelijkenis van de hoofdpersoon na, ben ik te onbekend met 2Pac om te oordelen of het overeenkomt met de werkelijkheid.

avatar van Shinobi
Ik denk dat je dan beter af bent bij Straight Outta Compton (2015) Flat Eric.

Ondanks het feit dat ik geen fan ben van Rap-muziek vond ik deze film, gebaseerd op feiten, wel redelijk goed.
Goede vertolkingen, een leven dat ikzelf niet zou willen, is me te gevaarlijk, maar wel boeiend om volgen.
En ja, de muziek past er wel bij, moet toegeven dat de tekst in 'Mama' me wel raakte !!
Maar toch wel iets voor de echte liefhebbers deze film.

avatar van brymj
Macady schreef:

nooit bestaan is natuurlijk flauwekul, na zijn dood kwam er een boek uit met al z'n gedichten die hij had geschreven, waaronder deze, maar jada zegt idd dat ze nooit van het bestaan afwist

brymj schreef:

Aaah ok. Thanks voor de update

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en ondanks dat ik Tupac niet echt kende, behalve van Changes (en deze zit er dan om de één of andere reden nog niet eens in ) en California Love, kon de film me toch wel boeien. Ook de lange speelduur verveelde niet.
De cast deed het niet slecht en verder zag het er prima uit.
Blijkbaar klopt het verhaal niet helemaal, maar vond het toch een mooie introductie en ben toch iets meer te weten gekomen over deze persoon.

avatar van Underkoffer
Tupac is voor mij echt een nostalgische rapper en ik had denk ik meer een soort 8 miles-achtige film verwacht. Het viel een beetje tegen eigenlijk..
De manier van vertellen met flashbacks met de interviewer bijvoorbeeld. Dit vond ik best rommelig en verwarrend waar in de tijdlijn van het verhaal we nou eigenlijk zaten.

Het duurde een beetje lang, er zaten wat overbodige superkorte scenes in waardoor het eerste gedeelte van de film voor mijn gevoel te snel ging en het laatste gedeelte heeel lang duurde.

Meh. Gewoon meer van verwacht denk ik.

Ik had moeite met men eyez open te houden ik dacht aan een straight out of compton vervolg maar dan met tupac maar het werd eerder een saaie biografie spijtig verspil je tijd niet aan deze film

avatar van tattoobob
Ben nu net bezig met deze film te kijken nadat ik de serie Unsolved heb gekeken op Netflix,en wat mij opvalt is dat in Unsolved voor een beter lijkende en acterende 2pac is gekozen.
De serie Unsolved vond ik erg sterk......met deze film ben ik nog niet zo ver.

avatar van BobbyShmurda
K. V. schreef:
De cast deed het niet slecht en verder zag het er prima uit.

Changes is na zijn dood uitgebracht, daarom.

avatar van FunkStarr
Viel erg tegen. Hoofdrolspeler is perfect gecast daar ligt het zeker niet aan, maar de film zelf kabbelt wat voort en op 1 à 2 goede scenes na (ok als je dat schuddende kontje meetelt 3) verder een wat saaie bedoeling. En als je zo'n boeiend persoon hebt is dat toch knap. Een hele magere 2.5* vooral vanwege de hoofdrolspeler.

avatar van Rickyman
Ja aardige deuntjes, hoofdrolspeler lijkt sprekend en doet het goed, maar het verhaal was wat saai en voorspelbaar. Dat wereldje boeit me ook niet zo.