All Eyez on Me (2017)

Biografie / Muziek

geregisseerd door Benny Boom
met Demetrius Shipp Jr, Danai Gurira en Kat Graham

Deze biografie vertelt het verhaal over de opkomst en turbulente carrière van een van de beroemdste rappers die de hiphopcultuur heeft voortgebracht: Tupac Shakur. Door velen gezien als de beste vertegenwoordiger aller tijden van de gangstarap. Hij houdt het record als bestverkopende rap-artiest met meer dan 75 miljoen verkochte platen wereldwijd. Meerdere malen komt hij echter in aanraking met justitie. Tijdens een schietpartij in 1996 eindigt zijn leven op tragische wijze.

avatar van starwars321
Ben benieuwd.. 11 november

avatar van 606
starwars321 schreef:
Ben benieuwd.. 11 november
Ik ook, de film straight outta of compton was een goeie film deze zou in dezelfde trant zijn.

avatar van TornadoEF5
kijk ik ook wel naar uit.

avatar van tattoobob
606 schreef:

Misschien......ze hadden in mijn idee wel voor de acteur die 2pac speelde uit Staight Outta Compton moeten gaan.....die leek nog meer op de beste man.

Vanaf 15 juni in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Knagy33
Maggie & Michonne zitten hier in(The Walking Dead)!! Voor mij al een reden om te gaan kijken!

avatar van TornadoEF5
Ik hoor goede commentaren.

avatar van Zwolle84
Waarom moet dit zo lang duren? Al met al 2,5 uur in de bios zitten voor zo'n film is me te veel van het goede.

avatar van Shinobi
Op zich een prima speelduur voor zo een bewogen leven. Als dit qua structuur in de buurt komt van het geweldige Straight Outta Compton (2015), dan ben ik helemaal tevreden.

Ik ook wel, al verwacht ik zeker geen meesterwerk.

avatar van Rvdz
Niet best. Shipp lijkt heel erg op Tupac, maar het is ook vrij duidelijk dat hij daarom gecast is en niet vanwege zijn acteertalent, want echt goed gaat het hem niet af. Dat geldt eigenlijk voor de hele cast, maar ze zitten dan ook met een beroerd script opgescheept. Vooral in de eerste helft is de editing ook echt heel erg erbarmelijk, al werd dat gaandeweg wel iets beter, totdat de film met de manier waarop Tupac's dood in beeld gebracht wordt weer grandioos uit de bocht vliegt.

Nee, als ik nog eens een film wil zien over de Amerikaanse rapscene zet ik Straight Outta Compton wel weer eens op.

avatar van tattoobob
Rvdz schreef:

Daar zat in mijn beleving ook een veel betere vertolker van Tu-pac in.

avatar van Majestics
Het begint erop te lijken dat het geen al te beste film is als ik de reviews lees. En dat vind ik eigenlijk een belediging naar de legacy van 2Pac. Hij hield zich niet al teveel bezig met complexe rijmschema's of intelligente woordspelingen dus in dat opzicht zullen andere rappers beter zijn maar als het gaat om het vertellen van een verhaal komen er maar weinigen in de buurt van 2Pac. Zijn charisma, zijn flow en de rauwheid/passie in zijn stem is ongeëvenaard. Deze man had hits na hits en heeft de meest indrukwekkende catalogus van alle rappers en is met recht de 'koning van de rap'. Biggie Smalls was goed maar Biggie Smalls was niet zo groot en inspirerend als 2Pac.

Jammer dat ze tot nu toe geen waardige film over 2Pac hebben kunnen maken.

avatar van Donucius
Mooie film over 2Pac Shakur. Wel een lange zit, maar vond de film verhalend wel goed.
Feit of fictie, is moeilijk aan te geven. Uiteraard gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen, maar wellicht ook veel mooier geportretteerd dan het werkelijk is. Maar dat is om de film boeiend te houden. Over de grote lijn draagt de film wel een bepaalde sfeer over. Een sfeer die ikzelf 'From da Hood' zou willen noemen. Duidelijk dat dit een soort tribute of ode is aan 2Pac met een licht documentair tintje; maar het valt prima binnen biografie ofwel biopic.

Muziek is prachtig afgemixt en wordt uiteraard de drijvende kracht naarmate de film vordert. Shipp Jr. levert over het geheel prima werk af met zijn uitbeelding van 2Pac, zijn karakter, stijl, flow, etc. Maar er is maar 1 de echte legende en die zit in de hemel, dus voor wat je kunt krijgen, vond ik het een meer dan degelijke prestatie.

De film mist wellicht kracht, energie of agressiviteit die je van de echte 2Pac zou verwachten als je begrijpt wat ik bedoel. De interpretatie van 'Thug Life' is namelijk ook niet bij iedereen hetzelfde, maar na het zien van deze film hopelijk wel .

avatar van Rfc_
Zonde. Ongelofelijke teleurstelling. Als grote fan van zijn muziek en carrière, viel deze autobiografische film ontzettend tegen. Zelfs nog een tijd geloofd/gehoopt dat hij inderdaad weer terug zou keren na z'n dood (7day theory). Om even aan te geven over wat voor fan we spreken .

Zeker als je de film vergelijkt met de recente 'straight outta Compton' en de wat oudere '8 mile', valt deze film behoorlijk buiten de boot in mijn optiek!

Grootste ergernis was toch wel de slechte acteerprestatie van ongeveer de hele cast. Daarnaast was het camerawerk/editing soms ook bijzonder storend. Alsof je naar een goedkope serie zat te kijken. Zelf absoluut geen fan van series, dus in mijn beleving stoorde dat behoorlijk.

Hoogtepunten waren de muziekfragmenten. (Uitgezonderd de nagespeelde (originele) clip fragmenten.)

Vreselijk jammer dat een groot icoon van de (gangster) rapmuziek, met een behoorlijk controversiële carrière, zo'n onnoemenswaardige biografische film heeft. Zeker in tegenstelling tot bijv. een 8 Mile en die
vond ik ook niet al te best.....

avatar van Zwolle84
Jammer, dit gaat hem niet worden dus. Ik wil hem al niet eens meer zien. Het schijnt dat er ook een loopje met de werkelijkheid wordt genomen.

avatar van Lancher
Zwolle84 schreef:

Deze film is echt een twee strijd. Aan de ene kant vind ik de film best fraai en presenteert het Tupac wel met respect. En geeft het zeker een inkijk in zijn leven. Aan de andere kant, had ik o.a. liever gehad dat ze het zo chronologisch qua tijdlijn echt hadden gehouden, al snap ik de keuze voor sommige dingen wel. Alleen ik miste dan ook weer nummers als 'Changes' er in en andere dingen uit zijn leven.

De haat over de acteer prestaties snap ik overigens niet.

Ga de film gewoon kijken en oordeel dan zelf, zonder al een voor ingenomen mening.

Hele hoge verwachting van de film, heeft het niet waar kunnen maken, niet dat de film slecht was. maar had meer uitgehaald kunnen worden. Vond de film wel wat te lang duren. Het is een lange zit

avatar van mrklm
Demetrius Shipp Jr. lijkt in ieder geval op 2 Pac. Ik kan me echter niet voorstellen dat 2 Pac zelf erg gelukkig zou zijn met deze zeer oppervlakkige biografie die veel weg heeft van een verfilming van de Wikipedia over 2 Pac. Het belooft ook weinig goeds als je de afgebouwde Twin Towers ziet en er vervolgens "New York - 1971" verschijnt. De makers hadden alleen maar de Wikipedia-pagina over Twin Towers hoeven te lezen om te weten dat in 1971 weliswaar het hoogste punt was bereikt, maar dat het nog 2 jaar zou duren voordat ze werden opgeleverd. De jeugd van 2 Pac gaat in sneltreinvaart aan ons voorbij, met geen enkele aandacht voor zijn biologische vader [hij wordt genoemd, vervolgens genegeerd] en een ultrakorte verschijning van zijn stiefvader. Het is allemaal erg fragmentarisch en alles wat de gemiddelde muziekkenner al weet over 2 Pac komt allemaal netjes voorbij. Niets nieuws onder de zon dus, terwijl er overduidelijk zo'n fascinerend levensverhaal aan deze film ten grondslag ligt. Het enige interessante deel van de film behandelt zijn periode bij Death Row en zijn 'samenwerking' met de intimiderende, imposant Suge Knight, uitstekend neergezet door Dominic L. Santana die film steelt. Regisseur Benny Boom verspilt bovendien teveel tijd met muzikale fragmenten, die weliswaar leuk zijn voor de fans van 2 Pac, maar niets toevoegen voor filmliefhebbers.

Het verhaal van 2 Pac valt uiteen in een stuk of 6 periodes die voldoende dramatisch potentieel hebben voor een 6-uur-durende mini-serie. Het is eerlijk gezegd een beetje sneu dat het verhaal van zo'n icoon zo af te raffelen.

avatar van predator
Genoeg op te merken over het feit dat er (te) veel in één film is gepropt, maar daardoor merk je niet dat dit een lange film is. De complexiteit van de persoon wordt in ieder geval goed zichtbaar. En de muziekscenes zorgden voor een hoop meeswingen in de zaal.

avatar van Warp
mrklm schreef:

Altijd jammer als er dit soort foutjes in een film zitten. Ik las ook nog dat er een iPhone 7 te zien was in een scène.

avatar van predator
Warp schreef:

was een nepbericht

avatar van Warp
predator schreef:

was een nepbericht

Gelukkig maar, was anders erg lelijk geweest.

Goede film! Ben het niet eens met alle negativiteit op internet. Wel is deze film volgens mij een mix
Van een biografie, reportage en een speelfilm. Je wordt dus niet echt meegenomen in een verhaal van a tot z zoals in Straight outta Compton. Een beetje kennis vooraf over de beste man is daarom wel handig. Verder
Klopt alles mijn inziens in grote lijnen wel en zijn bepaalde fragmenten en personages echt zeer
Goed nagebootst (zoals bepaalde omgevingen maar ook Suge en Pac zelf). Naar mijn mening een
Dikke 4 van de 5 sterren! (Of 8 op schaal van 10). Mvg.

mrklm schreef:

Ik moet echt huilen om je reactie jij hebt dus totaal geen idee wie Tupac is dus praat niet

Rvdz schreef:

Ook jouw reactie laat me huilen.. hij deed hem juist exact na maarja je zal wel niks anders van Tupac hebben gezien

Rfc_ schreef:

vond ik ook niet al te best.....

Damn je noemt jezelf een 2Pac fan.. gooi jezelf maar meteen weg je bent helemaal geen fan

Ik zie hier veel staan 'het was een lange zit' echt jullie zijn allemaal idioten.. Het is een biografische film over 1 van de grootste artiesten ooit.. deze film had van mij 6 uur mogen duren..

Lancher schreef:

De haat over de acteer prestaties snap ik overigens niet.

Nou misschien omdat changes pas uitkwam toen Tupac al 2/3 jaar dood was maarja..

Daarnaast is Changes echt een verschrikkelijk klotenummer vergeleken bij de rest van zijn werk.