The Postman Always Rings Twice (1981)

3,15

Verenigde Staten / West-Duitsland
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Bob Rafelson
met Jack Nicholson, Jessica Lange en John Colicos

De remake van de klassieker uit 1946. De armoedige Frank Chambers krijgt tijdens de depressie in de jaren 30 een baantje in een restaurant van de aantrekkelijke Cora en haar oude, rijke man Nick. Frank en Cora beginnen een vurige verhouding, en besluiten Nick uit de weg te ruimen.

30 BERICHTEN 6 MENINGEN
neo (crew)
Spannende film met een paar befaamde scenes. Het origineel heb ik wel eens een stukje gekeken, maar vond ik wat minder. 4 sterren

De Italiaanse versie gezien?

neo (crew)
nee die uit 1946. maar er waren daarvoor ook al 2 versies geweest.

Die italiaanse versie is het debuut van Visconti, Ossessione. 1942.
De versie daarvoor, lees ik, was zwak en kun je vergeten.

avatar van loer
Het is al weer een tijdje geleden maar ik herinner me deze film als uitermate temperamentvol. Met jack nicholson in een rol die hij perfect beheerst. jessica lange doet niet voor hem onder.

Goede film, aanrader!

avatar van Vinokourov
Wat viel dit tegen eigenlijk. Jessica Lange speelt een labiele truttebol, Jack Nicholson is iets toffer, maar doet niets meer dan zijn ding. Enfin, het is een nogal onboeiende film en dat einde had ook weer niet gehoeven, wat een afknapper

avatar van niethie
Aardige remake van de gelijknamige film uit 1946 met een goede rol van Nicholson.

3 sterren

avatar van Boenga
Is bij mijn weten niet met nl ondertitels op DVD verschenen. Kan je daarvoor klacht indienen bij Het Europese hof voor de Rechten van de Mens?

avatar van Toontje35
Gisteren na Tig jaar weer eens gekeken. Het idee wat ik had bij de film is er nog steeds. Prachtige sfeer; mooie rollen van Lange en Nicholson en een heerlijk verhaal. 2 uur genieten

avatar van Leo1954
Natuurlijk heb ik deze film meerdere keren gezien, maar het was inmiddels toch een tijd geleden. De film is spannend, uiterst erotisch en met die constante onderstroom dat alles mis gaat. De scene op de tafel is op zich al klassiek, de erotiek spat er van af. De beide hoofdfiguren spelen de sterren van de hemel, ik denk dat dit de film is waar Jessica Lange op haar best is, met haar donkere en uiterst sexy verleiding. Het einde is onvermijdelijk, maar daarom niet minder verrassend en heel tragisch en aangrijpend. Een klassieker pur sang.

kappeuter (moderator)
Zou dit legaal zijn:
Marktplaats.nl > DVD The Postman always rings twice - cd-dvd.marktplaats.nl
?

Is dit een R2 UK dvd met NL subs?

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
Zou goed kunnen. Het is de hoes van de OOP warner en die hebben meestal flink wat ondertitelingen op hun regio 2 DVD's

kappeuter (moderator)
Dankjewel!

Zag Visconti's klassieker "Ossessione" twee keer. Toen de re-make met Lana Turner op tv en niet lang daarna deze in de bioscoop. Ik denk dat ik "Ossessione" de beste vond. Het lag er allemaal niet zo dik boven op. Meer onderhuids. De re-make met Lana Turner was meer leuk om naar te kijken. De kleding, de mooie kleuren.......en deze herinner ik me nog te goed.....Ook deze heb ik een keer op tv herzien en vond het toen ook heel goed.

Schreef onderstaande n.a.v. dit korte Jack Nicholson retrospectief door de VPRO ter ondersteuning van het EYE initiatief nadat ik "Five Easy Pieces" gezien had. Heb gisteravond "The Shining" afgezet na een half uur. Terwijl ik de hele dag geroepen heb tegen een ieder die het horen wilde deze te gaan zien; maar ja, na een half uur dacht ik echt: "ik weet het nu wel".

(Sterrren zijn ook voor "herinnering" ik stop met die Nicholson films kijken. Ik ga alleen "About Schmidt" nog kijken omdat ik die nooit gezien heb. "The Postmen Always Rings Twice" herinner ik me nog te goed; zelfs met wie ik er naar toe ging, wat ik aanhad en hoe we daarna de stad in gingen....met al die mannen/jongens opeens als hongerige honden achter ons aan...dus, als je single bent en je hebt gekeken.....al weet ik niet of dit nog zo werkt heden ten dage in een uitgaansleven gevuld met krijsende coma zuipers.....:D)

Dus deze sterren zijn ook voor mijn herinnering. Goeie herinneringen moeten maar goeie herinneringen blijven.

avatar van thunderball

kappeuter schreef:
Zou dit legaal zijn:
Marktplaats.nl > DVD The Postman always rings twice - cd-dvd.marktplaats.nl
?

Is dit een R2 UK dvd met NL subs?

Volgens mij niet.

Wanneer ik het me goed herinner heb ik bij deze persoon wel eens gevraagd naar een aangeboden Belmondo film en toen bleek het te gaan om een dvd-r, waar hij een oorspronkelijke Franse versie had gebruikt en daar zelf ondertitels in had gebrand (of iets dergelijks).
Ik zou iig eerst gewoon er naar vragen, mocht je belangstelling hebben om een film aan te schaffen, dan weet je het zeker.

avatar van ralfsjam
toch wel een lage waardering... heb wel genoten van de klassieker..goede Nicholson en een prachtige Lange... Ook een prima verhaal! menig film van deze tijd kan er nog iets van leren.. Een prima jaren 80 film, dat moeten we ook weer niet vergeten.

avatar van Dee Al
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Goede film. Heel spannend om naar te kijken. Een groot deel van die spanning komt door de aparte relatie van Frank en Cora, niet door het geweld dat zij anderen aandoen. Jack Nicholson is zoals altijd goed in zijn verknipte rol. Maar mijn lof gaat toch meer uit naar Jessica Lange. Zij moet in de film vele emoties spelen en soms zelfs een rare mengelmoes van emoties spelen en dat doet ze heel goed. Ik vond haar personage heel interessant om naar te kijken; niet alleen haar uiterlijk De verhaallijn had veel interessante wendingen. Het ging nooit zoals ik verwachtte. Het einde vond ik heel abrupt en niet zo goed bij de film passen. Ik miste daardoor toch wel de point van de film. Het was een goede film, maar geen topper. Een 3.5

Aardige misdaadfilm maar echt bijzonder vond ik het niet allemaal. Verhaal is best aardig en Jack Nicholson en Jessica Lange speelden goed maar meer ook niet. De liefdes scene op de keukentafel, welke legendarisch zou zijn, vond ik weinig voorstellen (ophef om niets). Er viel ook weinig te zien bij die scene en lang duurde het ook niet. Dan vond ik de vrijscènes op het einde toch iets beter o.a. die met Anjelica Huston met haar kleine borstjes. De opbouw van de film was wel goed en de film was ook redelijk boeiend (was soms wel wat saai). Het einde daarentegen was abrupt en erg slecht.

Ik begrijp echt niet de meerwaarde van een remake zo ook niet van deze. Geef mij maar de film uit 1946.

avatar van ralfsjam
Ieperman schreef:
Ik begrijp echt niet de meerwaarde van een remake zo ook niet van deze. Geef
mij maar de film uit 1946.

Remakes zijn ook overbodig, en een makkelijke manier om een film te maken, maar zelfs dan gaan veel maker flink op hun bek. Zeker tegenwoordig. Tegenwoordig doen ze niet anders meer! zeker de Amerikanen! "let the right one in" , de serie " the killing" en nu ook de trilogy van Stieg larson. Dit omdat ze geen ondertitels willen lezen, en makkelijk succes kunnen hebben onder eigen volk...
Maar soms lukt het ook wel.... maar dat is dan een uitzondering.

Redelijke film waarin het hulpje van de pompbediende een verhouding begint met diens vrouw. De film op zich is soms wat langdradig, maar het verhaal komt gelukkig soms verassend uit de hoek. De aankleding is zeker mooi, en de depressiejaren worden sfeervol neergezet. Jessica Lange en Jack Nicholson zetten zeker goeie rollen neer.

avatar van Menno
Pracht flic. En niet alleen omdat Nickelson en Lange hun bijzondere talent laten zien. De film maakte in de jaren tachtig al indruk op me, vanaf dat ik 'm zag druk ik altijd twee keer op de deurbel als ik bij iemand langs ga. Knap script dat nog steeds weet 'te verontrusten'.

avatar van Sergio Leone
Pover.

Ik had een zwoele thriller à la Body Heat verwacht, maar dat is terugkomen van een kale reis. Deze film is meer een vrij droog relatiedrama. De aantrekkingskracht tussen mevrouw en mijnheer komt mij nogal geforceerd over. Wat ze zo leuk aan elkaar vinden is niet duidelijk, maar de perikelen die een zagerige relatie met zich meebrengt komen realistisch over. Enkel spijtig dat het voor geen meter boeit.

Jack Nicholson en Jessica Lange redden wat er te redden valt, maar Nicholson heb ik al tig keer beter zien acteren en echt veel chemie heeft hij niet met Lange, die ik net iets beter te pruimen vind.

Bob Rafelson doet de jaren dertig alle eer aan door er een stoffige film van te maken. Echt veel schwung krijgt hij niet in de film - het soapgehalte ten spijt. Enige sensualiteit is ver zoek. Het beestachtige verlangen van Nicholson en Lange is verre van sexy, om van dat gekus maar te zwijgen. Met het einde ligt de moraal van het verhaal er trouwens te dik op.

avatar van dvdcrusher
Schitterende remake met Jessica Lange en Jack Nicholson als ploert in een glansrol. De verkrachtingsscene in de keuken is al even klassiek als die in Straw Dogs of de erotische scenes in 9 1/2 weeks.
Met deze film werd Jessica Lange in een klap mijn favoriete actrice. Wat een lekker stuk was dat toen!
Maar ook het verhaal is ijzersterk, het bewijs dat een remake beter kan zijn dan het ietwat oppervlakkig origineel.
Een van de beste films van de jaren 80.

Deze film is ondertussen ook een klassieker geworden, met twee topacteurs in de hoofdrollen, Jack Nicholson en Jessica Lange (al behoort deze laatste zeker niet tot mijn favoriete actrices, vind haar fel overroepen).
Voor mij is deze film toch een beetje traag en wat saai, het verhaal kon me niet altijd boeien.
Blij dat ik de film eens gezien heb, maar heel opgetogen ben ik er niet over.

avatar van dvdfreak123
Pfffff tegengevallen deze film. Boeide totaal niet was voor mij een lange zit. Verhaal is maar belachelijk gedaan vind ik. Einde was ook tegengevallen. Nicholson is dan voor mij ook het enigste echt pluspunt. En die geeft het zelf al veel beter gedaan of in deze jammer.

Aardige film.lange & nickelson is een fraai duo met een paar hele erotische fragmenten...

avatar van wihu61
Ze wilden het origineel blijkbaar overtreffen, resultaat: te lang, te moeilijk en geen tweede kijkbeurt waard.